Jeg ved ikke hvor meget hjælp jeg vil være, men jeg ville alligevel skrive, da jeg også vil ønske dig held og lykke med din test.
Vi havde fra starten valgt kommunal dagpleje fra (og vuggestuen til) fordi vi var bekymrede omkring det faktum, at man ikke havde mulighed for at møde dagplejemoren først. Jeg synes ofte at det handler om måde kemi mellem dp-mor og forældre og også omkring hendes holdninger til pædagogik osv og som jeg forstod det, så kan man ikke sige nej når man får tilbudt en plads, så ville man ryge helt om i køen igen. Vi turde derfor ikke tage "risikoen" og valgte at søge en vs-plads. Det skulle så senere vise sig, at kommunen ikke kunne give os en plads. Da jeg skulle til at starte på arb. efter endt barsel var der ca 10 måneders ventetid til jeg kunne få en af de ønskede pladser.
Derfor var jeg nu ved at være desperat. I en af mine legegrupper/rytmik grupper mødte jeg en dagplejemor som før var kommunal men nu var gået privat. Jeg snakkede med hende og "lurede på hende"
I en måneds tid eller to. Hun var helt fantastisk. Derfor spurgte jeg, om hun mon havde plads til min pige og det havde hun heldigvis. Vi blev så glade for det, at vi valgt vs fra de første par år og blev hos hende.
Hvis vi havde haft mulighed for at se en kommunal dagpleje an før vi sagde ja eller nej (og ikke kom om bag i køen) så havde vi nok valgt det. Vi var glade for det endte sådan, fordi vores pige fik sådan en dejlig start på livet. Det eneste minus var, at dp-mor havde meget begrænsede åbningstider som gjorde det svært og en masse planlægning. Som jeg forstår har kommunal dagplejemødre, længere åbningstider. Der er heller ingen pasning ved sygsom hos privatdagpleje ved sygdom eller ferie. heldigvis var vores ikke syg en eneste dag og hendes ferie lagde hun altid i industiferien hvor alle andre som regel også havde fri.
Det var lidt tanker fra mig. Held og lykke med testen..
Anmeld