Gravid uden mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

525 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. maj 2013

Anonym trådstarter

Årh.. Det lyder som en hel dum overskrift, men lad mig uddybe 

Nogen herinde som er blevet gravide før deres menstruation er kommet for første gang efter fødsel? Hvordan fandt I ud af i var gravide og hvordan er jeres termin blevet fastsat?

Vores datter er 11 uger og vi er gået igang med projekt baby 2 igen. Min kæreste kom oppe i mig d. 5 maj og har endnu ikke fået min menstruation efter fødsel endnu, HVIS jeg nu skulle gå hen og blive gravid, hvordan så med termin?

Skal man så bare regne med en terminsscanning? Og hvornår kan man regne med at tage en test for at se om der er gevinst?

Ja.. Det var lidt fra mig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

(august)

Hej 

Det kan sagtens lade sig gøre at blive gravid uden at have fået mens igen. 

Jeg ved ikke hvordan man skal beregne termin andet end at få en scanning. Jeg tror jeg ville prøve at tage en tests ca. 14 dage efter at han er kommet oppe i dig eller også tage til lægen og få det undersøgt.

har selv 17 mdr mellem og det er fantastisk

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Hej 

Det kan sagtens lade sig gøre at blive gravid uden at have fået mens igen. 

Jeg ved ikke hvordan man skal beregne termin andet end at få en scanning. Jeg tror jeg ville prøve at tage en tests ca. 14 dage efter at han er kommet oppe i dig eller også tage til lægen og få det undersøgt.

har selv 17 mdr mellem og det er fantastisk

Fedt, det er sku bare så svært når man ikke har en cyklus at gå efter! Orker bare ikke al det testeri denne gang.. Det sker når det sker, men alligevel er det lidt spændnede hvornår der er gevinst igen 

Min cyklus er generelt meget svingende (førhen), der måtte jeg også få 2 terminsscanninger 

Kunne ikke forstille mig andet end at dt er fantastisk med 2 guldklumper SÅ tæt på hinanden! 

Anmeld

13. maj 2013

(august)

Anonym skriver:

Fedt, det er sku bare så svært når man ikke har en cyklus at gå efter! Orker bare ikke al det testeri denne gang.. Det sker når det sker, men alligevel er det lidt spændnede hvornår der er gevinst igen 

Min cyklus er generelt meget svingende (førhen), der måtte jeg også få 2 terminsscanninger 

Kunne ikke forstille mig andet end at dt er fantastisk med 2 guldklumper SÅ tæt på hinanden! 

Kan godt forstå at du ikke orker alt det testeri. Du opdager det jo nok når den lille begynder at sparke

Vores er nu 16mdr og 33 mdr og de begynder virkelig at kunne lege sammen. Det har været et hårdt 1 år med to små blebørn. Den store er heldigvis hurtigt blevet ble fri, så det har hjulpet meget

Anmeld

13. maj 2013

Holbæktrunten

Årh.. Det lyder som en hel dum overskrift, men lad mig uddybe 

Nogen herinde som er blevet gravide før deres menstruation er kommet for første gang efter fødsel? Hvordan fandt I ud af i var gravide og hvordan er jeres termin blevet fastsat?

Vores datter er 11 uger og vi er gået igang med projekt baby 2 igen. Min kæreste kom oppe i mig d. 5 maj og har endnu ikke fået min menstruation efter fødsel endnu, HVIS jeg nu skulle gå hen og blive gravid, hvordan så med termin?

Skal man så bare regne med en terminsscanning? Og hvornår kan man regne med at tage en test for at se om der er gevinst?

Ja.. Det var lidt fra mig. 

En fra min gamle mødregruppe har 10 mdr mellem sine børn - så man kan blive gravid med det samme :0) ægløsningen kommer jo før mens som bekendt. Hvis der er tvivl om befrugtningstidspunktet (hvad der jo vil være hvis du ikke har fået din mens men tester positivt) så ville jeg forlange en terminsscanning - hvis du vel om mærke går op i diverse skanninger og blodprøver der jo skal tages indenfor visse tidsrammer. Og hvis du gør det, ville jeg teste 1 gang i måneden for at være sikker :0)

Anmeld

14. maj 2013

bonanza

Hejsa.

Ja det kan sagtens la sig gøre. Jeg blev gravid med nr 2 efter fødsel og inden mens så nu har vi to dejlige piger der er 9 mdr og 30 dage imellem dem så måske er du gravid igen? Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.