Hvor meget søvn på 5 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
10 svar
1 synes godt om
13. maj 2013

Miss BananaHammock

Hejsa tøser

Hvor meget sov jeres børn da de var omkring 5 måneder? Vores knægt er begyndt at sove meget mere stabilt end han før har gjort, men jeg synes han sover meget.

Vores dag ser typisk sådan ud:

05.30/06.00: Han vågner, får ren ble og kommer ind i vores seng. Her ligger vi og snakker og pludre i ca. 1/2 time, hvor han så falder i søvn igen og sover 1/2 - 1 time.

8/9: Bliver lagt i barnevognen og sover 1 time

11/12: Bliver lagt i barnevognen og sover 2 - 3,5 time

15/16: Bliver lagt i barnevognen og sover 1/2 - 1 time

17.30: Tager nogle gange en lille skraber på 1/2 time

18.30/19.00: Bliver lagt i seng og sover indtil næste morgen med 1 - 2 flasker i løbet af natten.

Han spiser fint, han er mega frisk når han er vågen og der er intet at mærke på ham, men er det normalt at de sover så meget?

Måske er det bare fordi vi har har meget ustabil søvnmønster at jeg pludselig synes han sover helt vildt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

modesty

Han sover en del. Min dreng sov cirka 3 timer om dagen på det tidspunkt, og vågnede hver anden time hele natten igennem (dog blot for at få en sut).

Nyd det, nyd det, nyd det. 

Anmeld

13. maj 2013

nielsen80

Miss BananaHammock skriver:

Hejsa tøser

Hvor meget sov jeres børn da de var omkring 5 måneder? Vores knægt er begyndt at sove meget mere stabilt end han før har gjort, men jeg synes han sover meget.

05.30/06.00: Han vågner, får ren ble og kommer ind i vores seng. Her ligger vi og snakker og pludre i ca. 1/2 time, hvor han så falder i søvn igen og sover 1/2 - 1 time.

18.30/19.00: Bliver lagt i seng og sover indtil næste morgen med 1 - 2 flasker i løbet af natten.

Han spiser fint, han er mega frisk når han er vågen og der er intet at mærke på ham, men er det normalt at de sover så meget?

Måske er det bare fordi vi har har meget ustabil søvnmønster at jeg pludselig synes han sover helt vildt?

Atså nu ved du jo, jeg ikke ligefrem er velsignet med et sovebarn men tror Alexander er meget normal - nogen børn sover bare meget, der er jo mange indtryk at bearbejde - så længe han er så frisk, glad og på, som han er, når han er vågen, så tror jeg ikke du skal være bekymret!

Anmeld

13. maj 2013

Miss BananaHammock

modesty skriver:

Han sover en del. Min dreng sov cirka 3 timer om dagen på det tidspunkt, og vågnede hver anden time hele natten igennem (dog blot for at få en sut).

Nyd det, nyd det, nyd det. 

Nyder det skam også, men kan ikke lade hver med at være urolig for at han er træt af en grund som han måske ikke burde være. Sygdom eller andet.

Men heldigvis sover han næsten igennem om natten - så der er jeg ihvertfald heldig

Anmeld

13. maj 2013

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

Atså nu ved du jo, jeg ikke ligefrem er velsignet med et sovebarn men tror Alexander er meget normal - nogen børn sover bare meget, der er jo mange indtryk at bearbejde - så længe han er så frisk, glad og på, som han er, når han er vågen, så tror jeg ikke du skal være bekymret!

Både Hans og jeg har gode soverhjerter - så måske han bare har arvet det

Anmeld

13. maj 2013

Tulle28

Min store datter sov også rigtig meget og især i den alder. Kan ikke lige huske rytmen fra dengang, men det var 3 lure og 2 af dem var minimum 2 timer. Jeg mener at huske, at hun indtil hun var ret gammel havde brug for 45 minutter fra kl. 1630-17.15, og så kom hun i seng kl. 18.30.

Min yngste er 8 mdr. og har ikke haft brug for så meget søvn på samme måde. Pt. sover hun fra kl. 9.00-11.00 og igen fra kl. 13.30/14.00-15.00 og bliver puttet til natten kl. 18.30. Hun står som regel op kl. 6.00-6.30 og bliver ammet alt mellem 2 og 400 (mindst!) gange i løbet af natten.

Anmeld

13. maj 2013

Bak

Miss BananaHammock skriver:

Hejsa tøser

Da min datter var omkring 5 måneder sov hun ca 5-6 timer i løbet ag dagen (fordelt på 2-3 timer hhv formiddag og eftermiddag, nogle gange sov hun også lige en halv time sidst på eftermiddagen. Hun kom i seng kl 19 og stod op ca kl 7, med ca 3 ammepauser:-)
Om dagen kunne hun holde sig vågen maks 2 timer i træk, så det var hendes rytme:-)
Det lyder da også som en fin rytme din søn har:-)
Nu er min datter snart 8 måneder og sover 2-3 timer i alt (fordelt på to lure) om dagen og så fra kl 19-6 med to ammepauser. Håber virkelig snart hun sover igennem om natten!;-)

Anmeld

13. maj 2013

sne190810

Årh, misundelses herfra

NYD DET!

Tror ikke der er noget i vejen for at sove meget, det er der bare nogle børn som gør.
Min lillebror har også altid sovet ekstremt meget, og ikke kun da han var baby (altså vi  snakker eksempler som,- han er tit er falder i søvn UNDER aftensmaden, efter badet inden min mor nåede at hente nattøj osv)

Anmeld

14. maj 2013

Miss BananaHammock

Tulle28 skriver:

Min store datter sov også rigtig meget og især i den alder. Kan ikke lige huske rytmen fra dengang, men det var 3 lure og 2 af dem var minimum 2 timer. Jeg mener at huske, at hun indtil hun var ret gammel havde brug for 45 minutter fra kl. 1630-17.15, og så kom hun i seng kl. 18.30.

Min yngste er 8 mdr. og har ikke haft brug for så meget søvn på samme måde. Pt. sover hun fra kl. 9.00-11.00 og igen fra kl. 13.30/14.00-15.00 og bliver puttet til natten kl. 18.30. Hun står som regel op kl. 6.00-6.30 og bliver ammet alt mellem 2 og 400 (mindst!) gange i løbet af natten.

dejligt at høre om andre der har oplevet det samme

Anmeld

14. maj 2013

Miss BananaHammock

Bak skriver:

Da min datter var omkring 5 måneder sov hun ca 5-6 timer i løbet ag dagen (fordelt på 2-3 timer hhv formiddag og eftermiddag, nogle gange sov hun også lige en halv time sidst på eftermiddagen. Hun kom i seng kl 19 og stod op ca kl 7, med ca 3 ammepauser:-)
Om dagen kunne hun holde sig vågen maks 2 timer i træk, så det var hendes rytme:-)
Det lyder da også som en fin rytme din søn har:-)
Nu er min datter snart 8 måneder og sover 2-3 timer i alt (fordelt på to lure) om dagen og så fra kl 19-6 med to ammepauser. Håber virkelig snart hun sover igennem om natten!;-)

ja rytmen er mega rar. Vi har kæmpet med rytme siden han blev født og der har absolut aldrig været nogen form for rytme, så det er fedt han har det nu. håber det holder bare lidt inden den er ødelagt igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.