Hej Piger... Jeg havde faktisk aldrig troet at jeg skulle skrive et indlæg under "barnet's søvn", for min dreng har altid opført sig helt eksemplarisk med hensyn til søvn...
Men, men, men... det har pludselig ændret sig, nu hvor han snart rammer de 18 måneder. Han plejer at komme i seng mellem kl 19 og 19.30, og er som regel faldet i søvn forholdsvis hurtigt... Selvfølgelig undtaget når der har været tænder på vej, sygdom og lignende.
Men her for 14 dage- 3 uger siden, er han pludselig bare blevet umulig at få til at sove. Han er ikke ulykkelig, overtræt eller noget, han er simpelthen bare frisk og de fleste aftner bliver klokken mellem 22 og 23 inden at han sover... Og han skal altså op igen ved 7 tiden, så han får kun 8-9 timer om natten + ca halvanden om dagen...
Er det ikke alt for lidt til en på 18 måneder? Det syntes jeg jo lidt at det er ( + at Faren og jeg efterhånden også savner vores voksentid om aftenen)
Han er begyndt i dagpleje for ca. 4 uger siden ( fra 9.30 til 14.30), så hans hverdag har jo ændret sig og jeg havde også ventet en reaktion på dette... Havde bare regnet med at det ville have været en mere træt og pylret dreng, og bestemt ikke en der er mere frisk....???
Hvad mener I ? Er det bare en fase? Er der nogle af jer prøvet det samme og har nogle gode råd?
Jeg er jo lidt bekymret for at den mindre mængde søvn, vil gå ind og påvirke hans udvikling OSV.
Ps : skal måske lige nævne, at når han endelig falder i søvn om aftenen, så sover han fint igennem... Altså ingen uro eller dumme drømme... Og han ligger sig også fint til at sove om dagen.
Sorry, det blev lidt langt...