Han vil pludselig ikke sove....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
5 svar
2 synes godt om
13. maj 2013

Elgaard73

Hej Piger... Jeg havde faktisk aldrig troet at jeg skulle skrive et indlæg under "barnet's søvn", for min dreng har altid opført sig helt eksemplarisk med hensyn til søvn...

Men, men, men... det har pludselig ændret sig, nu hvor han snart rammer de 18 måneder. Han plejer at komme i seng mellem kl 19 og 19.30, og er som regel faldet i søvn forholdsvis hurtigt... Selvfølgelig undtaget når der har været tænder på vej, sygdom og lignende.

Men her for 14 dage- 3 uger siden, er han pludselig bare blevet umulig at få til at sove. Han er ikke ulykkelig, overtræt eller noget, han er simpelthen bare frisk og de fleste aftner bliver klokken mellem 22 og 23 inden at han sover... Og han skal altså op igen ved 7 tiden, så han får kun 8-9 timer om natten + ca halvanden om dagen... 

Er det ikke alt for lidt til en på 18 måneder? Det syntes jeg jo lidt at det er ( + at Faren og jeg efterhånden også savner vores voksentid om aftenen)

Han er begyndt i dagpleje for ca. 4 uger siden ( fra 9.30 til 14.30), så hans hverdag har jo ændret sig og jeg havde også ventet en reaktion på dette... Havde bare regnet med at det ville have været en mere træt og pylret dreng, og bestemt ikke en der er mere frisk....???

Hvad mener I ? Er det bare en fase? Er der nogle af jer prøvet det samme og har nogle gode råd?

Jeg er jo lidt bekymret for at den mindre mængde søvn, vil gå ind og påvirke hans udvikling OSV.

Ps : skal måske lige nævne, at når han endelig falder i søvn om aftenen, så sover han fint igennem... Altså ingen uro eller dumme drømme... Og han ligger sig også fint til at sove om dagen. 

Sorry, det blev lidt langt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Lizette86

var det omkring tiden hvor vi er skiftet over til sommertid,

at det er blevet et problem med søvnen?

for der var også problemer med min søns søvn da han 

var yngre, når vi skulle sætte uret enten frem eller tilbage

Anmeld

13. maj 2013

modesty

Elgaard73 skriver:

Hej Piger... Jeg havde faktisk aldrig troet at jeg skulle skrive et indlæg under "barnet's søvn", for min dreng har altid opført sig helt eksemplarisk med hensyn til søvn...

Men, men, men... det har pludselig ændret sig, nu hvor han snart rammer de 18 måneder. Han plejer at komme i seng mellem kl 19 og 19.30, og er som regel faldet i søvn forholdsvis hurtigt... Selvfølgelig undtaget når der har været tænder på vej, sygdom og lignende.

Men her for 14 dage- 3 uger siden, er han pludselig bare blevet umulig at få til at sove. Han er ikke ulykkelig, overtræt eller noget, han er simpelthen bare frisk og de fleste aftner bliver klokken mellem 22 og 23 inden at han sover... Og han skal altså op igen ved 7 tiden, så han får kun 8-9 timer om natten + ca halvanden om dagen... 

Er det ikke alt for lidt til en på 18 måneder? Det syntes jeg jo lidt at det er ( + at Faren og jeg efterhånden også savner vores voksentid om aftenen)

Han er begyndt i dagpleje for ca. 4 uger siden ( fra 9.30 til 14.30), så hans hverdag har jo ændret sig og jeg havde også ventet en reaktion på dette... Havde bare regnet med at det ville have været en mere træt og pylret dreng, og bestemt ikke en der er mere frisk....???

Hvad mener I ? Er det bare en fase? Er der nogle af jer prøvet det samme og har nogle gode råd?

Jeg er jo lidt bekymret for at den mindre mængde søvn, vil gå ind og påvirke hans udvikling OSV.

Ps : skal måske lige nævne, at når han endelig falder i søvn om aftenen, så sover han fint igennem... Altså ingen uro eller dumme drømme... Og han ligger sig også fint til at sove om dagen. 

Sorry, det blev lidt langt...

Min dreng havde et udviklingsspring på det tidspunkt. Kan det have noget med det at gøre? Søvnen kan godt blive påvirket i de perioder.

Jeg ville bestemt ikke bekymre mig for hans udvikling så længe han er glad og tilfreds. Men jeg kan godt forstå at du savner voksentiden!

Anmeld

13. maj 2013

Elgaard73

Lizette86 skriver:

var det omkring tiden hvor vi er skiftet over til sommertid,

at det er blevet et problem med søvnen?

for der var også problemer med min søns søvn da han 

var yngre, når vi skulle sætte uret enten frem eller tilbage

Hej...Tusind tak for dit svar... Tjaee... det var vel kort efter det, at det så småt begyndte... Men syntes bare at vi var meget opmærksomme på at vi roligt skubbede hans sengetid dengang... Altså vi brugte omkring en uges tid, hvor vi ca skubbede det 5-10 minutter pr dag... Men måske har det ikke været nok...

Men syntes også at det er voldsomt at han først er træt kl 22-23 stykker... Jeg mener, at hvis det er sommertiden der driller, så skulle han jo bare være træt en time eller to senere, og ikke først 3-4 timer senere...

Anmeld

13. maj 2013

Elgaard73

modesty skriver:

Min dreng havde et udviklingsspring på det tidspunkt. Kan det have noget med det at gøre? Søvnen kan godt blive påvirket i de perioder.

Jeg ville bestemt ikke bekymre mig for hans udvikling så længe han er glad og tilfreds. Men jeg kan godt forstå at du savner voksentiden!

Hej... Ja, måske at det er det... Der sker nemlig rigtig meget med ham lige nu udviklingsmæssigt... Havde bare bildt mig selv ind at det gav urolig/afbrudt søvn... Og ikke mindre søvn..

Ja, den kære voksentid... Det er nu ikke fordi at vi har energien til de stor krumspring, men en gang imellem, kunne det være rart at kunne føre en simpel voksensamtale, uden høje råb og deltagende kommentarer fra soveværeslet...

Men som du skriver, så skal jeg nok ikke bekymre mig... Han er jo glad og trives... Og det går også over alt forventning i DP'en...

Anmeld

13. maj 2013

Lizette86

Ja det er godt nok også meget han har rykket tiden.

men det kan også sagtens være det er en fase han er i.

Jeg tror bestemt ikke du skal være bekymret. :-)

min søn er 4 og det er først nu vi er begyndt at kan putte

ham i ordentlig tid. han kunne simpelthen ikke falde i søvn.

og jeg var så træt af når vi skulle stille uret enten frem eller tilbage,

for så gik det fuldstændig galt. 

Så jeg Kender det udemærket :-) hold da op hvor kan man komme til at savne kærestetid/voksentid med sin mand

men så er det med at udnytte det, når man endelig får tiden til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.