Savner nogen at dele det med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.475 visninger
14 svar
5 synes godt om
13. maj 2013

Rikkebach

Hej jeg er 22 år og venter et dejligt lille barn med min forlovede. Vi har ønsket meget at blive forældre så vi er meget lykkelige, men vores vennekreds er slet ikke samme sted som os, og mine veninder er heller ikke. Jeg savner simpelthen nogen at  dele det med som er ung som jeg, og gravid. nogen der har siddet eller sidder i samme situation?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Chraz

Rikkebach skriver:

Hej jeg er 22 år og venter et dejligt lille barn med min forlovede. Vi har ønsket meget at blive forældre så vi er meget lykkelige, men vores vennekreds er slet ikke samme sted som os, og mine veninder er heller ikke. Jeg savner simpelthen nogen at  dele det med som er ung som jeg, og gravid. nogen der har siddet eller sidder i samme situation?  

Jeg har selv været der. Jeg var 16 da jeg blev gravid med min første og alle mine venner gik jo mere op i fester og druk. Jeg havde ikke andre end min mor at dele det med. Det endte med jeg kom i en mødregruppe for unge mødre. Det hjalp lidt på det, men det var meget ensomt til tider.

Anmeld

13. maj 2013

Trekløver(:

Rikkebach skriver:

Jeg står næsten i samme situation.

Dog har min bedste veninde en datter på 7 måneder, og det er bare super dejligt, at have en veninde, der er det samme sted som mig. Men udover hende, er der ikke andre i vores vennekreds der har børn, eller påtænker det.

Vi er henholdsvis 22 & 23 år. 

Kan du evt. ikke snakke med din sp eller jordemoder om hvad du har af muligheder i din kommune. Måske en mødregruppe, hvor pigerne er jævnaldrene med dig og din forlovede? 

Anmeld

13. maj 2013

Rockertand

Rikkebach skriver:

Det er jo ofte betingelserne, når man vælger anderledes end "de andre", de har nok valgt at blive etablerede med hvad der dertil hører, og der går nok nogle år, inden de tænker på at blive forældre.
I vil sandsynligt opleve en reel positiv interesse for jeres barn, når den tid kommer, men så skal I nok heller ikke blive overraskede over, at de fleste (hvis ikke alle) venskaber dør ud, og de andre fortsætter sammen.
I har valgt at blive forældre i en meget ung alder, og det er jeres valg, men så må konsekvenserne jo også accepteres derefter.
Måske I kunne søge nye venskaber med andre par, der også er forældre, og så bare se bort fra, at de måske er ældre og mere etablerede end jer.

Anmeld

13. maj 2013

Albertsen92

Dejligt at der kommer flere og flere der vælger at få børn "tidligt" (synes ikke det er tidligt, men en rigtig god alder) godt det er begyndt at vende..

Jeg er så heldig, at rigtig mange af mine veninder (faktisk 8 andre) og kærestens venner har/venter barn. En af mine bedste veninder er også gravid, og der kommer til at være 8 uger mellem vores børn

Prøv evt at søge venskaber herinde, ellers har du ikke en terminsgruppe med nogen på samme alder? Eller du får måske nogle gode bekendtskaber i din mødregruppe osv

Anmeld

14. maj 2013

Rikkebach

malle23 skriver:

Jeg står næsten i samme situation.

Dog har min bedste veninde en datter på 7 måneder, og det er bare super dejligt, at have en veninde, der er det samme sted som mig. Men udover hende, er der ikke andre i vores vennekreds der har børn, eller påtænker det.

Vi er henholdsvis 22 & 23 år. 

Kan du evt. ikke snakke med din sp eller jordemoder om hvad du har af muligheder i din kommune. Måske en mødregruppe, hvor pigerne er jævnaldrene med dig og din forlovede? 

jeg er heldigvis lige startet til fødselsforberedelse med andre unge, så der møder man selvfølgelig andre unge

Anmeld

14. maj 2013

Rikkebach

Albertsen92 skriver:

Dejligt at der kommer flere og flere der vælger at få børn "tidligt" (synes ikke det er tidligt, men en rigtig god alder) godt det er begyndt at vende..

Jeg er så heldig, at rigtig mange af mine veninder (faktisk 8 andre) og kærestens venner har/venter barn. En af mine bedste veninder er også gravid, og der kommer til at være 8 uger mellem vores børn

Prøv evt at søge venskaber herinde, ellers har du ikke en terminsgruppe med nogen på samme alder? Eller du får måske nogle gode bekendtskaber i din mødregruppe osv

Ja det dejligt at skulle være ung mor jeg møder nok automatisk nogle andre unge i min situation, går også til fødselsforberedelse så det hjælper da, men lidt ensomt alligevel  

Anmeld

14. maj 2013

LilleChelle

Jeg havde og har det som dig  

Jeg er tilflytter til Odense fra Vejle, og jeg har ikke rigtig nogle venner her i Odense. Og de få jeg havde faldt fra da jeg blev gravid sidste år. 

Så jeg kender alt til det med at føle sig ensom som gravid og som mor. 

Anmeld

14. maj 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Altså jeg er lidt ældre end dig, 27 og har en søn på 2år. Men er i samme situation som dig. Vi har ingen venner eller bekendte med børn  Og ja det er lidt kedeligt for vores venner når det meste af vores liv handler om børn, og vi ikke tager ud og fester i weekenderne osv mere. 

Hvor bor du? Kan se du også er fra Fyn 

Anmeld

14. maj 2013

Heidimed lea

Hejsa  vil bare fortælle dig at for 9 år siden ventede jeg den første og igennem en side som denne var vi en masse nordjydske piger som valgte at mødes på en cafe før vi fødte.

vi er sammen endnu med vores 9 årige + en frygtelig masse søskende og vi har det skønt sammen.

kunne du prøve en ny kreds herinde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.