Rikkebach skriver:
Hej jeg er 22 år og venter et dejligt lille barn med min forlovede. Vi har ønsket meget at blive forældre så vi er meget lykkelige, men vores vennekreds er slet ikke samme sted som os, og mine veninder er heller ikke. Jeg savner simpelthen nogen at dele det med som er ung som jeg, og gravid. nogen der har siddet eller sidder i samme situation?
Det er jo ofte betingelserne, når man vælger anderledes end "de andre", de har nok valgt at blive etablerede med hvad der dertil hører, og der går nok nogle år, inden de tænker på at blive forældre.
I vil sandsynligt opleve en reel positiv interesse for jeres barn, når den tid kommer, men så skal I nok heller ikke blive overraskede over, at de fleste (hvis ikke alle) venskaber dør ud, og de andre fortsætter sammen.
I har valgt at blive forældre i en meget ung alder, og det er jeres valg, men så må konsekvenserne jo også accepteres derefter.
Måske I kunne søge nye venskaber med andre par, der også er forældre, og så bare se bort fra, at de måske er ældre og mere etablerede end jer.
Anmeld