Ja efter Johannes er blevet større, har fået mere sprog og er begyndt i børnehave er han desværre begyndt at stamme rigtig meget, og man kan virkelig se på ham at han selv har det lidt svært med det..

Han kan godt finde på at holde hånden op for munden som om han så tænker at vi andre ikke kan høre at han så ikke lige kan få ordet rigtigt ud uden at skulle gentage de første bogstaver mange gange..
Kærestens dreng hedder jo Elias, og han siger Lias fordi han ikke kan få E'et med og det er jo fint nok, og han bliver ikke rettet på, men når han så skal sige Lias så er det som om han skal gentage Li rigtig mange gange før det sidste kommer med, og det er bare SÅ synd for ham..

Han prøver virkelig at få ordet ud, men han kan bare ikke og ja jeg synes faktisk han bliver lidt påvirket af det, og derfor har jeg idag fortalt det i børnehaven, så pædagogen på hans stue kan være opmærksom på det..
Men er der mere jeg kan gøre??
Hvordan skal VI som forældre takle det??
Skal vi hjælpe ham på vej med ordet hvis vi kan høre hvad han vil sige, eller skal vi lade ham selv finde frem til det, selvom han bliver ked af at han ikke kan uden virkelig at anstrenge sig??
Årh jeg synes det er svært, netop fordi han bliver påvirket af det..
Anmeld