6 måneder og sover kun 30 min af gangen :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.249 visninger
8 svar
1 synes godt om
13. maj 2013

Merii

Ja så er min lille trold blevet 6 måneder den 11.maj

Noah har sovet 3-4 gange dagligt på 30 min af gangen i 2 måneder nu og det er ikke blevet bedre. Han har sovet siden han blev født til han blev 4 måneder lange lure på 3-4 timer i streg. Nu har det stået på i 2 måneder med 30 minutter, jeg kan se han er træt og kunne sove mere men han nægter selvom jeg vugger ham..

Er der nogen der har oplevet det samme og bliver det bedre og hvor langtid stod det på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Merii

13. maj 2013

Mama1304

Hejsa søde 

F havde også det med at sove korte lure, i den alder. Han sov altid kun 45 min ad gangen, men det blev så bedre senere hen 

Når Noah vågner fra sine korte lure, græder han så eller kan godt ligge at kigge lidt og hygge selv? 

For så kunne det være en idé at lade ham ligge og se om han ikke ville falde i søvn igen af sig selv. Det kan godt tage 15 min at falde i søvn igen eller mere. Men hvis han ikke er ked af det, synes jeg du skal lade ham ligge lidt.

Har han en fast rutine i hverdagen? Hvor han både vågner på faste tider om morgen, spiser og sover lure på faste tider? 

Kram 

Anmeld

13. maj 2013

modesty

Merii skriver:

Noah har sovet 3-4 gange dagligt på 30 min af gangen i 2 måneder nu og det er ikke blevet bedre. Han har sovet siden han blev født til han blev 4 måneder lange lure på 3-4 timer i streg. Nu har det stået på i 2 måneder med 30 minutter, jeg kan se han er træt og kunne sove mere men han nægter selvom jeg vugger ham..

Er der nogen der har oplevet det samme og bliver det bedre og hvor langtid stod det på?

Min dreng sov 45 min. ad gangen fra han var, tja, et par måneder vil jeg skyde på, indtil han blev cirka 1 år. Nogle børn sover mindre end andre.

Men her var det så også nok for ham. Det er selvfølgelig ærgerligt hvis din dreng er træt når han er vågen.

Anmeld

13. maj 2013

Merii

Mama1304 skriver:

Hejsa søde 

F havde også det med at sove korte lure, i den alder. Han sov altid kun 45 min ad gangen, men det blev så bedre senere hen 

Når Noah vågner fra sine korte lure, græder han så eller kan godt ligge at kigge lidt og hygge selv? 

For så kunne det være en idé at lade ham ligge og se om han ikke ville falde i søvn igen af sig selv. Det kan godt tage 15 min at falde i søvn igen eller mere. Men hvis han ikke er ked af det, synes jeg du skal lade ham ligge lidt.

Har han en fast rutine i hverdagen? Hvor han både vågner på faste tider om morgen, spiser og sover lure på faste tider? 

Kram 

Hej søde.

Nej han græder som regel ikke, det vil jeg da lige prøve og se om han vil sove videre  har ikke prøvet det før max 5 min.

Når han får så korte lure bliver han hurtig træt og det medfører så at han får flere lure i løbet af dagen.

Vi har ikke rigtig en rutine endnu men håber snart der vil danne et, for det har vi ihvertfald brugfor

Kram

Anmeld

13. maj 2013

Merii

modesty skriver:

Min dreng sov 45 min. ad gangen fra han var, tja, et par måneder vil jeg skyde på, indtil han blev cirka 1 år. Nogle børn sover mindre end andre.

Men her var det så også nok for ham. Det er selvfølgelig ærgerligt hvis din dreng er træt når han er vågen.

Ja det jo lige det, han bliver træt igen efter 1,5 time efter han vågner, nogen gange får han optil 5 lure daglig

Anmeld

13. maj 2013

l.kjoeller

Merii skriver:

deres søvnbehov ændrer sig men vi havde samme problem. jeg valgte bare at aktivere og holde vågen til blev meget træt og så sov hun det længere i stedet. da hun var 9 mnd. skar vi ned til en lur da hun ellers kun sov 2 x 30. det fungerede bedre for hende

Anmeld

13. maj 2013

modesty

Merii skriver:

Ja det jo lige det, han bliver træt igen efter 1,5 time efter han vågner, nogen gange får han optil 5 lure daglig

Men det er helt normalt. Der er masser af børn der kun er vågne i 1,5-2 timer mellem lurene i den alder. Sådan var min søn også, og mange andre babyer jeg kender og har hørt om.

Anmeld

13. maj 2013

Mama1304

Merii skriver:

Hej søde.

Nej han græder som regel ikke, det vil jeg da lige prøve og se om han vil sove videre  har ikke prøvet det før max 5 min.

Når han får så korte lure bliver han hurtig træt og det medfører så at han får flere lure i løbet af dagen.

Vi har ikke rigtig en rutine endnu men håber snart der vil danne et, for det har vi ihvertfald brugfor

Kram

Min erfaring siger mig, at hvis man lader barnet ligge lidt selv evt ligger og hygger med en nusseklud eller andet, så lære det at sove lidt længere  

Ja, så lyder det jo til at han har brug for mere søvn søde, som du skriver. 

Hvad jeg ved så har et barn rigtig godt af faste rutiner og fast søvn rytme. Det hjalp bare F så meget, da vi indførte det  Og det har også gjort på de to børn i dagplejen. 

Fandt en artikel fra Hele Lyng, dog om et barn på 7 mdr, men tænkte at du måske kunne bruge lidt derfra eller få nogle idéer til hvad du synes vil passe Noah 

Here u go;  http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=SOVEVANER&id=20417

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.