Hvornår fortalte i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. maj 2013

Vilgerneværegravid

Min mand og jeg er i gang med projekt baby. Håber det lykkes hen over sommeren

Vi har snakket om, hvornår man fortæller den gode nyhed. Han holder på, jeg skal krydse 12.uge inden der er nogen, der skal have det afvide. Men helt ærligt - kan man ikke se det ret tydeligt omkring 12.uge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

Kløver

Nogle ændrer kropsform pga luft i maven osv, men selve livmoderen begynder først at bevæge ud af bækkenet omkring uge 12, så det er jo helt op til jer, i kan sagtens vente men også sagtens dele før hvis i lyster, mange venter pga risiko for abort de første 12 uger, men man kan også få tidlig scanning

Anmeld

12. maj 2013

TWT

vifobi fortalte det først i uge 16, og kom bag på alle. Der var pingen der kunne se det før uge 23.

så vil mene det er muligt, at vente med nyheden til uge 12

Anmeld

12. maj 2013

Chevro

Vilgerneværegravid skriver:

Vi har snakket om, hvornår man fortæller den gode nyhed. Han holder på, jeg skal krydse 12.uge inden der er nogen, der skal have det afvide. Men helt ærligt - kan man ikke se det ret tydeligt omkring 12.uge?

Jeg kunne slet ikke holde mund!! Når det endelig lykkedes, har jeg personligt brug for at komme ud med det, til de nærmeste! Så vores søskende og forældre fik det afvide efter en uge Hehe..

Jeg KUNNE IKKE holde på det længere tid (: ! Men jeg er også en af dem, som bruger min familie i alle situationer - så hvis det gik godt, var det jo fantastisk - men skete der noget i graviditeten, ville man jo være nødt til at sige det alligevel, under mere sørgelige omstændigheder. Så jeg holder sku ikke mund

Anmeld

12. maj 2013

Chevro

2-3 mdr er lang tid, at holde mund med sådan en vidunderlig nyhed ;-) Så måske man ikke skal tænke på det overhovedet, før man endelig er gravid - for så har man en hel anden holdning og følelse end man har inden.

Anmeld

13. maj 2013

CroQuis

Uha, har jeg også tænkt over meget. 

Tror jeg vil have svært ved at tie stille, men vi venter i hvert fald til efter den første scanning som vi får når jeg er 7 uger (er 5 nu)..

Mht maven og 12 uger, kan man jo bare have lidt løse t-shirts/bluser på 

Anmeld

13. maj 2013

Benjamins'mor

Svigermor, svigerfar + svogere 5+
Mor og veninde 6/7+

Offentliggjorde på facebook den 1 april, 12+6

Anmeld

13. maj 2013

lycly

Det er meget forskelligt hvor hurtigt maven vokser men uanset hvad kan den sagtens skjules indtil uge 12 Personligt kunne jeg have ventet til uge 25 ved min første graviditet

Vi sagde det til forældre og nærmeste venner med det samme, for jeg synes at HVIS det skulle gå galt, så det rart at kunne dele det med nogen. Men vi gjorde det først officielt via facebook og på arbejdet efter nf skanningen

Anmeld

13. maj 2013

Victoria2013

Vi fortalte det til familien da jeg var i uge 11 og resten af venner og veninder fandt ud af det i løbet af de næste uger. Man kunne ikke rigtig se det endnu på det tidspunkt på mig

Anmeld

13. maj 2013

l.kjoeller

det er sjællent man kan se det før 12 uge som førstegangs gravid hvertfald. jeg vil også holde på 12 uge ca.- efter nakkefoldsscanning, da det er utroligt hårdt at skulle fortælle det til en masse hvis guderne forbyde det det skulle ende i s.a. Har selv prøvet det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.