Arbejdsløs, dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.467 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej 

Når man er arbejdsløs og har et barn på 3 måneder lige nu, skal jeg reserver plads i dagpleje?

Hvis ja, så hvornår er der bedst? når barnet 6 måneder eller 1 år gammel?

Er der nogen har god råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej 

Når man er arbejdsløs og har et barn på 3 måneder lige nu, skal jeg reserver plads i dagpleje?

Hvis jeg havde barsel nok til at vente med dagpleje til mit barn fyldte 1 år, så ville jeg gøre det.
Er der ikke regler for, hvornår du skal stå til rådighed igen?

Anmeld

12. maj 2013

Elgaard73

Det fornuftigeste er vel at reservere plads så det passer med udløb af din barsel. Hvis du er på dagpenge eller KH, kommer der jo et tidspunkt hvor du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Hvis du ikke får penge nogle steder fra, kan du jo trække den så længe at du og din familie's økonomi tillader det. 

Anmeld

12. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

efter hvad jeg har oplevet i sønnens vuggestue vil jeg sige det bedste er når barnet er et sted mellem 8 og 10 måneder...

men det kommer jo også an på hvor I får henne og hvornår det lige passer med at starte for der skal være plads til indkøring som de anbefaler man tager 4 uger til at gøre for at kunne starte langsomt op...

vores søn var afsted fra de 8 måneder... også fordi jeg havde at min barsel sluttede og var på dagpenge så skulle jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet når barsel var ovre... og man er kun til rådighed for arbejdsmarkedet hvis man har fuldtidspasningsplads til sit barn/børn...

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Det fornuftigeste er vel at reservere plads så det passer med udløb af din barsel. Hvis du er på dagpenge eller KH, kommer der jo et tidspunkt hvor du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Hvis du ikke får penge nogle steder fra, kan du jo trække den så længe at du og din familie's økonomi tillader det. 

Barselorlov slutter i december. Men jeg har læst at kan man forlænge med 8 uger (når man er ledig). Skal man søge om forlængse?

Dagpenge har jeg kun par måneder. Og hvis jeg ikke finde job så står jeg unden inkomst dvs. jeg kan ikke får kontanthjælp fordi min mand arbejder. 

Hvad mener du: Hvis du ikke får penge nogle steder fra, kan du jo trække den så længe at du og din familie's økonomi tillader det. 

Anmeld

14. maj 2013

Nettemor

Wampires skriver:

efter hvad jeg har oplevet i sønnens vuggestue vil jeg sige det bedste er når barnet er et sted mellem 8 og 10 måneder...

men det kommer jo også an på hvor I får henne og hvornår det lige passer med at starte for der skal være plads til indkøring som de anbefaler man tager 4 uger til at gøre for at kunne starte langsomt op...

vores søn var afsted fra de 8 måneder... også fordi jeg havde at min barsel sluttede og var på dagpenge så skulle jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet når barsel var ovre... og man er kun til rådighed for arbejdsmarkedet hvis man har fuldtidspasningsplads til sit barn/børn...

Blot til info

Man må faktisk godt have sit barn hjemme selv om man er på dagpenge. Det undersøgte jeg. Man skal bare kunne sende det afsted med en dags varsel. Og det kan jo lade sig gøre hvis man har hjemmegående bedsteforældre. Men det er da helt klart ikke det optimale. Så vi valgte også at sende ham i dagpleje selv om jeg gik hjemme på dagpenge Det var det mest stabile for vores søn. Det andet ville jeg ikke have samvittighed til

Til Ts: Hvis din mand har under 25000 udbetalt kan du muligvis godt få kontanthjælp alligevel..

Anmeld

14. maj 2013

K&S

Anonym skriver:

Hej 

Vi skrev Anton op til dagpleje med start, da han var 10 måneder, selvom jeg var arbejdsløs

Anmeld

14. maj 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej 

Har din sp ikke vejledt dig?
MIn sp sagde det var vigtigt at få skrevet Anthon op så hurtigt som muligt til den pasningsmulighed jeg nu gerne ville have ham på

Anmeld

14. maj 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Barselorlov slutter i december. Men jeg har læst at kan man forlænge med 8 uger (når man er ledig). Skal man søge om forlængse?

Dagpenge har jeg kun par måneder. Og hvis jeg ikke finde job så står jeg unden inkomst dvs. jeg kan ikke får kontanthjælp fordi min mand arbejder. 

Hvad mener du: Hvis du ikke får penge nogle steder fra, kan du jo trække den så længe at du og din familie's økonomi tillader det. 

Jeg mente, at hvis du blev forsørget af din mand... Så kunne du vente med DP indtil at I syntes at det var passende, eller så længe at I kunne klare det økonomisk med kun en indtægt.

Det er sådan vi har gjort herhjemme... Vi lever af min mand's indtægt og det har gjort at vi har kunnet have vores dreng hjemme, så længe vi syntes at det var passende.  Han begyndte først som 17 måneder gammel i DP og han er der kun på halvtid + vi har friheden til at lade ham få en hjemmedag, når vi syntes og vi skal ikke kaste ham rundt i forskellige gæstedagplejer, når den faste DP er syg. 

Anmeld

14. maj 2013

Alexander&Lærke

Erfaringer fra mine børn som startede da de var 1 år og 10 md, er 10 md, det gik meget nemmer med den sidste. Hun var endnu ikke bevist om det mens den store i perioder havde det svært med at blive afleveret. Men de er også 2 meget forskellige Alexander har brugt for meget tryghed, og er stadig ikke altid glad for blive afleveret og Lærke tager alting sådan mere nå men sådan er det bare og går lystigt igang hvor det nu er hun bliver afleveret. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.