Skal vi tage det med i overvejelserne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.347 visninger
19 svar
12 synes godt om
12. maj 2013

Lunae

Da vi ventede Camille ville vi gerne have et navn, som ikke alle børn hed! Valget faldte på Camille, fordi de ikke var så brugt, men stadig ikke mærkeligt. Vi bor så i en by med max 10000 indbyggere og sjovt nok er der tre Camille/Kamille, som alle er født i 2010 - super!

Nu venter vi os så en dreng! Vi har talt om navnene Jeppe, Laurits, August og Hjalte.

Nu er det så sådan at en Camille går i vuggestue med er blevet storebror til en lille Hjalte. Det betyder at der kommer mindst én Hjalte i vuggestuen samtidig med vores dreng!

Ville i så fravælge navnet Hjalte pga den viden?

Hvilket navn ville i vælge til Camilles lillebror?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

esioul

Lunae skriver:

Da vi ventede Camille ville vi gerne have et navn, som ikke alle børn hed! Valget faldte på Camille, fordi de ikke var så brugt, men stadig ikke mærkeligt. Vi bor så i en by med max 10000 indbyggere og sjovt nok er der tre Camille/Kamille, som alle er født i 2010 - super!

Nu venter vi os så en dreng! Vi har talt om navnene Jeppe, Laurits, August og Hjalte.

Nu er det så sådan at en Camille går i vuggestue med er blevet storebror til en lille Hjalte. Det betyder at der kommer mindst én Hjalte i vuggestuen samtidig med vores dreng!

Bestemt nej!

Man skal vælge det navn man kan lide.

Anmeld

12. maj 2013

esioul

Lunae skriver:

Og jeg kan bedst lide Jeppe og Hjalte. Der er faktisk ikke så mange der hedder Jeppe synes jeg ikke

Anmeld

12. maj 2013

La´chrissen

Lunae skriver:

Jeg har tidligere stemt Jeppe og Laurits men i skal vælge det navn i bedst kan lide og man vil altid møde en navne søster/bror.

Anmeld

12. maj 2013

Lunae

esioul skriver:

Og jeg kan bedst lide Jeppe og Hjalte. Der er faktisk ikke så mange der hedder Jeppe synes jeg ikke

Nej Jeppe er ikke så brugt for tiden. Vi overvejer det også kraftigt! Et godt solidt navn med kun én stavemåde!

Grunden til at jeg tænker det med Hjalte er jo at det ville være træls bare at være Hjalte F eller sådan noget! Men igen - selvom vi valgte et navn til Camille, som ikke er vanvittig brugt, så er der alligevel to andre på hendes årgang, som hedder det!

Anmeld

12. maj 2013

Lunae

La´chrissen skriver:

Jeg har tidligere stemt Jeppe og Laurits men i skal vælge det navn i bedst kan lide og man vil altid møde en navne søster/bror.

Jamen du har ret! Men det er som om at jeg har mistet lidt for navnet bare fordi jeg ved at der er en anden dreng i Vuggeren, som hedder det! SÅ dumt!

Anmeld

12. maj 2013

esioul

Lunae skriver:

Nej Jeppe er ikke så brugt for tiden. Vi overvejer det også kraftigt! Et godt solidt navn med kun én stavemåde!

Grunden til at jeg tænker det med Hjalte er jo at det ville være træls bare at være Hjalte F eller sådan noget! Men igen - selvom vi valgte et navn til Camille, som ikke er vanvittig brugt, så er der alligevel to andre på hendes årgang, som hedder det!

Jeppe er virkelig også er fint og stærkt navn  

Håber i finder det helt rigtige navn til bøllen

Anmeld

12. maj 2013

Lunae

esioul skriver:

Jeppe er virkelig også er fint og stærkt navn  

Håber i finder det helt rigtige navn til bøllen

Det håber jeg også! Det kører rundt konstant og jeg ved jo at navnet ikke bliver besluttet før vi har mødt den lille! Med synes Camille og Jeppe lyder godt sammen

Anmeld

12. maj 2013

La´chrissen

Lunae skriver:

Jamen du har ret! Men det er som om at jeg har mistet lidt for navnet bare fordi jeg ved at der er en anden dreng i Vuggeren, som hedder det! SÅ dumt!

Jeg kan sagtens forstå dig så skal i bare vælge Jeppe der er såå sødt

Anmeld

12. maj 2013

Lunae

La´chrissen skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig så skal i bare vælge Jeppe der er såå sødt

Jamen du har ret nu må vi se hvad det ender med! Kan faktisk bedst lide navne, som slutter på E, så det ville være oplagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.