afviser flaske mere og mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. marts 2008

heaven

Hey.

Hvad gør jeg når Lasse afviser flaske mere og mere?? Jeg er ved at gå i spåner over det, har lige kæmpet en KAMP UDEN LIGE med skrig og skrål og ked af det-baby, for at få 130 ml i ham.... Jeg føler bare jeg sådan går over hans grænse - eller det vil jo sige - jeg GÅR jo over den, når jeg sådan presser ham....:( Men er så bange for at han ikke får nok calsium ( hvordan dælen staves det? ) og jern også.... Har snakket med sp om det, og det er jeg ikke blevet meget klogere af. Sidst skulle jeg bare acceptere at han ikke spiser samme mængde som mange andre. 220 ml er VIRKELIG store sager her, og høre til sjældenhederne..... Men det bliver bare mindre og mindre han vil have den, og jeg er meget frustreret over det... Er jo f.eks ked af at det sidste han husker fra sin dag, er den der dumme mor der presser ham til at spise, og at vi bliver mere eller mindre uvenner........ Er bare sådan en kontrolfreak føler jeg, er virkelig reglryttter, og min sp sagde sidst at han skulle op på 750 ml mme/mælkeproduktor.. og han spiser ikke a38 eller ylette eller ost. Jeg bruger naturligvis mme i maden, men det er jo ikke nær den mænge der er i et flaskemåltid.
åhhhhhh, får helt tårer i øjnene af bare at skrive...
Måske skulle jeg ringe til sp igen?
Hvor højt går i op i det her mad-halløj?

Kram Jannie - ked af det, og føler sig som verdens VÆRESTE mor lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2008

Susan1978

Hej Jannie

jeg synes ikke du skal ta det så bogstavligt.

Emil har altid drukket meget MME, har indtil for nyligt altid taget 200 ml men nu er vi hele nede på 160 ml og vælling har han om aftenen/natten altid taget 220 ml men der tager han kun 150 ml nu.

Jeg tror det er fordi vi efterhånden giver dem mere og mere alm mad og de så ikke har brug for alt det mælk mere.

hvis du fortsætter med at give ham det i maden og har du prøvet at lade ham drikke MME i glas/kop til hans måltider.. så får han også noget den vej.

Virker han sulten? er han meget utilfreds eller blir han det først når du prøver at give ham flaske..

Jeg vil foreslå at du prøver at give ham det i en tudkop fx, kan være han synes det er mere spændende. Eller prøve om suttehulet i flasken er for lille, så han evt skal suge for meget til at det kommer for langsomt..

hvis du er bange for at han ikke får de vitaminer han skal, mener jeg man kan få vitaminer via dråber til de små..

hmmm sikke en masse snik snak - kunne du bruge noget af det..

ville hvert fald bare sige at Emil nok også snart er træt af flaske og så vil jeg give ham det i hans tudkop som han bare er glad for. Han er faktisk helt nede på 100ml nogle gange også får han det bare som mellemmåtid eller lige før han skal ud og sove.

Susan som vist desvære bare forvirrede dig mere end noget andet - sorry

Anmeld

18. marts 2008

Sille

Hej Jannie..
Du skal tage det helt roligt..Du skal ikke have det så dårlig over det..
Du skal lade ham spise det han kan. Min freja har altid kun ville ta omkring 100 ml på flaske, undtagen om aftenen inden sengetid. Jeg har måttet give op til 10-12 flasker dgl fordi hun var småtspisende.. har ikke presset hende til at tage mere da det kan ødelægge den naturlige mæthedsfornemmelse i følge min sp.
Du skal ikke presse ham, tror kun det gør det værre. Giv ham på kop til måltiderne, yoghurt, skjult i grøden og dte han vil spise på flasken.. Så kan du ikke gøre mere..
og husk at hvis du ammede ville du ikke vide hvor mege han fik.. så tror du skal tage det roligt.. men kan udemærket forstå det.. har selv været meget fokuseret på det..
Og når han når de 9 mdr har han kun brug for ca en halv liter..
-sille

Anmeld

18. marts 2008

bette

hej søde
hmm ja her vil mikkel på ingen måde have mme.. så det er droppet.. jeg giver ham dog en flaske vælling om dagen.. og så får han lidt yoghurt og smelte ost på rugbrødet..
og så kommer jeg lidt mmepulver i hans mad.. så mikkel er dækket ind..
det er bare fordi de små gør os opmærksomme på at det er ved at være tid til at få kalk et andet sted fra.. noget der skal tykkes.. noget som der er mere smag i osv:-)
jeg kæmpede også længe.. men har opgivet.. og sp siger det er fint så længe han får kalken igennem hans andet mad:-)
men kan godt forstå du er så frusteret.. specielt når man hele tiden har det der tal 750ml i hovedet..
stor trøster herfra(H)

Anmeld

18. marts 2008

birgittemarie

Jeg er helt enig med Susan og Sille og ville bare lige tilføje, at Nova Maria også er ved at være træt af flasken og at hun desuden aldrig har drukket ret meget mælk af flasken ad gangen. Hun drikker tit kun 50 ml. Hvis hun får for lidt en dag - og her har jeg også kun hørt, at de skal have mellem 500 og 750 ml. dagligt - høvler jeg lidt ekstra i grøden eller mosen.
Jeg tror også, at det er fordi, de er ved at være trætte af at drikke noget, der kommer så langsomt ind i munden og er ved at være klar til kun at drikke af kop og spise :)

Knus fra Birgitte

Anmeld

18. marts 2008

heaven

Hey alle

1000 tak for jeres svar.

Jeg er enig med alle jer der har svaret, fuldstændig!! Har gjort mig alle jeres tanker, og ved godt med min fornuft, at det temmelig sikkert er fordi vi stille og roligt giver mere og mere rigtig mad.... Men det er som om jeg ikke rigtig kan styre det, når vi sidder i situationen... Og det er jo heller ikke fordi han afviser den konsekvent hver gang.. Mængden bliver bare mindre og mindre. Jeg prøver også at sige til mig selv, at det rigtige mad jo mætter mere end mælken, og så er det jo klart at han måske ikke lige kværner 220 ml 2 timer efter aftensmaden...?
Det kort af det lange er nok også at jeg er så forbandet ked af - VIRKELIG KED AF - at det så tit går i hårdknude, og jeg presser ham.... Jeg kan slet ikke holde ud at det sidste ham oplever på sin dag, er den der dumme mor, der presser for meget og aflæser ham forkert, og at det ender i gråd... Det ender jo med drengen bliver forvirret over at jeg ikke tolker ham rigtig - OG JEG VED JO GODT DET ER FORKERT DET JEG GØR..... DET ER SGU DA FOR DUMT!!!!

Nå, men det var rigtig dejligt at læsse af, og rart at høre jeres tanker. Jeg må bare tage mig sammen og lade ham selv bestemme. Det hele bunder jo i jeg vil ham det bedste...

Rodet indlæg, men håber i forstår:P

Knuz Jannie - der rent faktisk er bedre tilpas nu, Lasse har nemlig spist 150ml inden han blev puttet;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.