Er tidligere termin = tidligere barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.155 visninger
15 svar
5 synes godt om
10. maj 2013

FrkDitte

Ja, lyder måske som et dumt spørgsmål, men vidste ikke hvordan jeg skulle formulere det..

Min termin er 9.9., men jeg skal føde ved kejsersnit, men har endnu ikke fået dato endnu. Det får jeg i næste måned.

Jeg er ansat i det offentlige og går fra 8 uger før. 

Når nu jeg får min "nye termin", rykker min barselsorlov så med? Eller er det scanningsterminen der tæller?

D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

M (:

FrkDitte skriver:

Ja, lyder måske som et dumt spørgsmål, men vidste ikke hvordan jeg skulle formulere det..

Min termin er 9.9., men jeg skal føde ved kejsersnit, men har endnu ikke fået dato endnu. Det får jeg i næste måned.

Når nu jeg får min "nye termin", rykker min barselsorlov så med? Eller er det scanningsterminen der tæller?

D.

Jeg tror desværre det er skanningsterminen

Men ring da og spørg? 

Anmeld

10. maj 2013

CecilieLM

FrkDitte skriver:

D.

Man går altid ud fra scanningstermin - som i din situation er 9/9.

Anmeld

10. maj 2013

FrkDitte

CecilieLM skriver:

Man går altid ud fra scanningstermin - som i din situation er 9/9.

ok, så man mister egentlig op til 2 ugers barsel?

Anmeld

10. maj 2013

lycly

Jeg fik pks og min barsel blev ikke rykket, jeg gik fra 4 uger før den termin der blev fastsat ved scanning

Anmeld

10. maj 2013

FrkDitte

M (: skriver:

Jeg tror desværre det er skanningsterminen

Men ring da og spørg? 

Ja, tror jeg ringer til vore H&R afd. på mandag. De må da vide det..

D.

Anmeld

10. maj 2013

M (:

FrkDitte skriver:

Ja, tror jeg ringer til vore H&R afd. på mandag. De må da vide det..

D.

God idé, men tror de er ret strenge.. Jeg nåede at være på barsel i 2 DAGE før bassen kom til verden og de fire uger har jeg bare mistet.. Ligesom jeg havde fået x antal dage ekstra, hvis jeg var gået over tid.. 

Anmeld

10. maj 2013

Kildebakken

Jeg er ret sikker på at det er forventet fødsel, hvilket må være datoen for kejsersnit, men du må nok dobbelt tjekke med fagforeningen. 

Anmeld

10. maj 2013

channie-g

FrkDitte skriver:

D.

jeg er ansat inde for det offentlige og hvis du får en dato for planlagt kejsersnit så får du barsel fra den dato - 8 uger. det vil sige at hvis din nye termin (dit kejsersnit) bliver d. 1/9 får du barsel 8 uger før.

Anmeld

10. maj 2013

FrkDitte

channie-g skriver:

jeg er ansat inde for det offentlige og hvis du får en dato for planlagt kejsersnit så får du barsel fra den dato - 8 uger. det vil sige at hvis din nye termin (dit kejsersnit) bliver d. 1/9 får du barsel 8 uger før.

Det synes jeg også jeg har hørt et sted...

Men det ved de vel i H&R afd. 

D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.