To lækre treats :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
5 svar
2 synes godt om
10. maj 2013

hautecouture

Okay - her to virkelige lækre sager når sukker cravingen bliver for meget Ikke noget der skal spises hver dag, for decideret sundt er de nok ikke - men de er sundeRE end alternativerne og de er lavet af gode, økologiske råvarer

1. Bananpandekager med appelsin og honning.

1 håndfuld mandler blendes til mel. En banan, 2 æg, 1 tsk kanel samt saft fra 1/2 citron og fint reven skræl fra en hel tilsættes og blendes til en ens masse. Små pandekager steges i kokosolie ved middel varme. Serveres med appelsinskiver og lidt akaciehonning eller ahornsirup

2. Nøddekurve med chokocreme

150 gram udstenede dadler (friske) blendes til en masse. 150 gram ristede hasselnødder og 1 æg tilsættes og der blendes igen Gør hænderne våde og form 8-10 kugler af massen og læg dem på en bageplade. Tryk ned med fingrene på kugler så der dannes en "rede" - bag den ved 200 grader varmluft i 10 min - sluk så ovnen men tag dem først ud efter yderligere 5 min. Lad dem så køle helt af.

Hæld 1 dl piskefløde op i en gryde og varm til lige under kogepunktet. Tilsæt så 100 gram god, mørk chokolade (mindst 70%) - rør rundt til cremen er ens og lad den så køle helt af ved stuetemp. (Må godt komme på køl, men maks 15 min - da chokocremen ellers kan blive meget hård og det er ikke meningen) - hæld cremen i sprøjtepose og sprøjt i hullerne på 'nøddekagerne' - pynt med bær og servér. Mums.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

mommy1991

hautecouture skriver:

Okay - her to virkelige lækre sager når sukker cravingen bliver for meget Ikke noget der skal spises hver dag, for decideret sundt er de nok ikke - men de er sundeRE end alternativerne og de er lavet af gode, økologiske råvarer

1. Bananpandekager med appelsin og honning.

1 håndfuld mandler blendes til mel. En banan, 2 æg, 1 tsk kanel samt saft fra 1/2 citron og fint reven skræl fra en hel tilsættes og blendes til en ens masse. Små pandekager steges i kokosolie ved middel varme. Serveres med appelsinskiver og lidt akaciehonning eller ahornsirup

2. Nøddekurve med chokocreme

150 gram udstenede dadler (friske) blendes til en masse. 150 gram ristede hasselnødder og 1 æg tilsættes og der blendes igen Gør hænderne våde og form 8-10 kugler af massen og læg dem på en bageplade. Tryk ned med fingrene på kugler så der dannes en "rede" - bag den ved 200 grader varmluft i 10 min - sluk så ovnen men tag dem først ud efter yderligere 5 min. Lad dem så køle helt af.

Hæld 1 dl piskefløde op i en gryde og varm til lige under kogepunktet. Tilsæt så 100 gram god, mørk chokolade (mindst 70%) - rør rundt til cremen er ens og lad den så køle helt af ved stuetemp. (Må godt komme på køl, men maks 15 min - da chokocremen ellers kan blive meget hård og det er ikke meningen) - hæld cremen i sprøjtepose og sprøjt i hullerne på 'nøddekagerne' - pynt med bær og servér. Mums.

Årrh, hvor ser det lækkert ud!!! 

Anmeld

11. maj 2013

fairlady

nej det lyder ikke voldsomt "sundt". Men tilgengæld lyder det ret lækkert!!...mmmmmmhhh

Anmeld

15. maj 2013

hautecouture

emmagirl skriver:

Årrh, hvor ser det lækkert ud!!! 

Det ER lækkert 

Anmeld

15. maj 2013

hautecouture

fairlady skriver:

nej det lyder ikke voldsomt "sundt". Men tilgengæld lyder det ret lækkert!!...mmmmmmhhh

Nej, de er ikke kaloriefattige - men i hvert fald ikke decideret usunde. Og sååå lækre  .. 

Anmeld

15. maj 2013

hautecouture

Kan også VARMT anbefale det sukkerfrie Jell-O pulver der kan købes på dialife.dk - denne variant med jordbær, appelsinen er dog også møggod - i en hel portion (og der kan blive mange store terninger ud af ca 500 ml væske) er der blot 40 kcal ... Skal have bestilt nogle flere - bl.a. med citron, lime og kirsebær  Mums mand.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.