Okay - her to virkelige lækre sager når sukker cravingen bliver for meget
Ikke noget der skal spises hver dag, for decideret sundt er de nok ikke - men de er sundeRE end alternativerne
og de er lavet af gode, økologiske råvarer 
1. Bananpandekager med appelsin og honning.
1 håndfuld mandler blendes til mel. En banan, 2 æg, 1 tsk kanel samt saft fra 1/2 citron og fint reven skræl fra en hel tilsættes og blendes til en ens masse. Små pandekager steges i kokosolie ved middel varme. Serveres med appelsinskiver og lidt akaciehonning eller ahornsirup 
2. Nøddekurve med chokocreme
150 gram udstenede dadler (friske) blendes til en masse. 150 gram ristede hasselnødder og 1 æg tilsættes og der blendes igen
Gør hænderne våde og form 8-10 kugler af massen og læg dem på en bageplade. Tryk ned med fingrene på kugler så der dannes en "rede" - bag den ved 200 grader varmluft i 10 min - sluk så ovnen men tag dem først ud efter yderligere 5 min. Lad dem så køle helt af.
Hæld 1 dl piskefløde op i en gryde og varm til lige under kogepunktet. Tilsæt så 100 gram god, mørk chokolade (mindst 70%) - rør rundt til cremen er ens og lad den så køle helt af ved stuetemp. (Må godt komme på køl, men maks 15 min - da chokocremen ellers kan blive meget hård og det er ikke meningen) - hæld cremen i sprøjtepose og sprøjt i hullerne på 'nøddekagerne' - pynt med bær og servér. Mums.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld