kirsten.helene skriver:
Langt om længe fik jeg tid til at skrive og tænke over fødslen af Julian
den er lidt speciel
Den 10 februar kl. 2.30 vågner jeg med mavesmerter jeg står op og ser og smerterne tager til og det gør de så jeg vækker min kæreste kl. 3. 30. Kl. 4.00 ringer vi til sygehuset og siger vi kommer og vi ringer efter min far så han kan komme og passe vores anden søn. jeg syntes ikke veerne var så slemme i nu så jeg troede vi havde masser af tid .
Vi kører hjemme fra kl. 4.40 og inden vi når ud af byen går mit vand jeg er meget overrasket for syntes ikke veerne gør så ondt i nu, men vi aftaler at køre hurtigt på sygehuset.
Jeg får heftige presseveer og jeg syntes det mærkes som om han ligge langt nede så jeg tager bukserne af og kan mærke hans hovedet presse på, jeg siger til min kæreste jeg tror jeg føder nu og han siger ja men vi er der også snart . <jeg får en presse ve og hans hovedet kommer ud jeg skriger jeg føder altså nu han siger ja skat vi er der snart, vi har snakket om det siden og han siger han ikke troede at jeg rigtig var ved at føde . Den næste presse ve kommer og jeg føder Julian jeg ligger ham op på mit bryst og massager ham og han skriger dejligt at høre ham, jeg pakker os ind i håndklæde og min jakke. Min kæreste stopper bilen og tænder lyset da Julian skriger og vender sig om kigger vi aftaler at køre videre ind på Kolding sygehus for inden ambulancen ville komme og vi har det godt. Kl. er 5 og jeg har født det gik hurtigt .
De kigger godt nok noget da min kæreste banker på og siger jeg ligger nede i bilen og har født. De kommer rendende ned og klipper navlestrengen og farer op med ham men er tip top i orden .
jeg kommer op på stuen og føder moderkagen og bliver undersøgt jeg er også tip top i orden har ikke sprækket overhovedet .
nu er han 3 måneder og stor trives. Det var min fødsel.
Sejt! Godt gået!
Dit forløb minder utrolig meget om min fødsel for 5 uger siden - bortset fra, at vi nåede på sygehuset 
Men med harmløse og korte veer i ca. 1,5 time inden jeg på tre presserveer føder - 30 min. efter vi var ankommet til sygehuset.
Tillykke med ham og held og lykke.
Anmeld