hindeløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.520 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. maj 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved hvordan en hindeløsning forgår og hvor modne man skal være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Anonym trådstarter

er der slet ingen

Anmeld

10. maj 2013

Mum33

Jordemoderen løsner nogle hinder - svarer til en meget ubehagelig GU  Men ikke noget slemt. Ved nogle sætter det skub I fødslen. Jeg var i 40+1. Tror først de laver den når man er over tid 

Anmeld

10. maj 2013

Anonym trådstarter

l.b. skriver:

Jordemoderen løsner nogle hinder - svarer til en meget ubehagelig GU  Men ikke noget slemt. Ved nogle sætter det skub I fødslen. Jeg var i 40+1. Tror først de laver den når man er over tid 

okay men du ved ikk hvad det er hun gør

Anmeld

10. maj 2013

Baby2010/2013

Jeg fik lige løsnet hinder igår (er 41+4) og har givet mig en del plukveer - men du kan læse nedenfor hvad det indebærer 

Snuppet fra jordemoderforeningen.dk

HINDELØSNING: 
Jordemoderen undersøger den gravides livmoderhals og livmodermund med sine fingre, op gennem skeden. Hvis livmodermunden er så åben, at jordemoderen kan få en finger op igennem den, bøjes fingeren indenfor livmoderen og drejes rundt, så fosterhinden løsnes fra livmoderens inderside hele vejen rundt. Dermed sker der en provokation af livmoderen og der frigives et hormon, der kan være med til at skubbe til fødslen. 

Måske har kvinden ingen reaktion herpå, mens andre får nogle timer med irriterende småveer. Og så er der de kvinder, der erfarer at det var nok til at skubbe fødslen i gang. Der er ingen bivirkninger ved at lave hindeløsning, og der er ikke involveret nogen form for medicin.

Anmeld

10. maj 2013

Anonym trådstarter

Baby2010/2013 skriver:

Jeg fik lige løsnet hinder igår (er 41+4) og har givet mig en del plukveer - men du kan læse nedenfor hvad det indebærer 

Snuppet fra jordemoderforeningen.dk

HINDELØSNING: 
Jordemoderen undersøger den gravides livmoderhals og livmodermund med sine fingre, op gennem skeden. Hvis livmodermunden er så åben, at jordemoderen kan få en finger op igennem den, bøjes fingeren indenfor livmoderen og drejes rundt, så fosterhinden løsnes fra livmoderens inderside hele vejen rundt. Dermed sker der en provokation af livmoderen og der frigives et hormon, der kan være med til at skubbe til fødslen. 

Måske har kvinden ingen reaktion herpå, mens andre får nogle timer med irriterende småveer. Og så er der de kvinder, der erfarer at det var nok til at skubbe fødslen i gang. Der er ingen bivirkninger ved at lave hindeløsning, og der er ikke involveret nogen form for medicin.

okay tak

Anmeld

10. maj 2013

Bella89

Anonym skriver:

Er der nogen der ved hvordan en hindeløsning forgår og hvor modne man skal være.

Jeg vil bare sige at det niver lidt, men bestemt ikke slemt.
Jeg fik lavet sådan en af min jm da jeg var i uge 39+1 kl. 12.30
Da klokken var 23.45 fødte jeg min dejlige søn
Men skal lige siges jeg hadet haft veer om natten og derfor var moden og lidt åben

Anmeld

10. maj 2013

Anonym trådstarter

Bella89 skriver:

Jeg vil bare sige at det niver lidt, men bestemt ikke slemt.
Jeg fik lavet sådan en af min jm da jeg var i uge 39+1 kl. 12.30
Da klokken var 23.45 fødte jeg min dejlige søn
Men skal lige siges jeg hadet haft veer om natten og derfor var moden og lidt åben

okay tak.. men er det ikk noget med man selv kan gøre det os..?

Anmeld

10. maj 2013

Rockertand

Anonym skriver:

okay tak.. men er det ikk noget med man selv kan gøre det os..?

Det kan du nok godt - hvis du er uddannet til det - hvis ikke, så kan du i samme ombæring føre fremmede bakterier op og lave rifter og ende ud med rigtig trælse smerter i lang tid, fordi du ikke aner noget som helst om, hvad du laver.

Man skal aldrig få lavet en hindeløsning, med mindre man er godt moden (altså at man er meget, meget tæt på selv at gå i fødsel), og det er man næppe i stand til at selv at vurdere.

Anmeld

10. maj 2013

Muffinmus

Ja fik det da jeg kom ind med veer ved 3 barn
Havde haft småveer i 5 timer der bare ikke blev til mere og grundet min første fødsel endte i 2 dage med veer og Aks, må jeg ikke bare have veer time efter time. Så kom ind med uregelmæssige veer, 1 cm åben tror jeg, måske to, kan ikke huske det. Hn lavede en svup svup løsning dernede og jeg skal sgu love for der kom veer i vildskab derefter. De bleve både regelmæssigt og kraftig nok ti, at sætte fødslen i gang og min datter blev født 2.5 time efter det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.