Forventninger er noget LORT.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. juli 2009

lion

Jeg var så harm og sur i går at det halve kunne ha været nok. Men jeg var alt for "død" til at gå herind.

Men jeg var jo syg på arbejde i mandags, det kom der et helt ramaskrig ud af, selvom jeg ikk har haft en sygedag i ca 3 år. Chefen havde misforstået mig og troede jeg kom på arbejde. Hun troerde at det hjalp bare at drikke vand og få piller af lægen.

Men vi fik så snakket sammen om tirsdagen, hvor ville jeg ønske at vi ikk havde. Hun spurgte mig om hvor vi stod nu, jeg kunne jo ikk sidde der og sige at jeg ikk bliver syg igen. Jeg kan da ikk gøre for at denne graviditet er anderledes end den første, min chef forventer at jeg godt ved hvad der kommer.
Men det har vist sig at det jeg er gravid er et problem.  Ja, for hun havde ikk troet at der skulle tages hensyn allerede nu, så jeg kan da godt tage at sætte grønt op og mælk, kasserne vejer min 15 kg hver. . Men hun sagde at hvis jeg ik kkunne hjælpe med morgenvarerne, skulle jeg nok have LUKKEVAGTER.  ALDRIG I LIVET. så skal jeg møde 12-21 hver dag, niksen.

Nej det viser sig at de andre ledere nede i netto, havde troet/forventet at når jeg kom tilbage at jeg ville aflaste dem, eller at jeg IGEN tog slæbet. Men de fik jo af vide jeg var gravid, og de var de vidst ikk glade for.  Men hvordan FANDEN  kan det være mit problem hvad de har forventet, havde de spurgt mig kunne jeg har fortalt dem, at forventninger ikk er en god ting, især ikk når jeg ikk ved hvilken de havde.

Nej min chef havde også et problem med at jeg var så ærlig at sige, at hvis Jacob fik det arbejde, hvor han er i praktik nu, måtte tingene gå efter hans tider, eller at jeg blev deltid. Hun blev vist lidt "skuffet" over at vi valgte Jacobs arbejde først. Men hvis han kunne får  det udbetalt som vi har nu +5000kr pr mdr, så er det jo hans job, der er vigtigst.
Men jeg har nu fundet ud af han nok ikk får det. Desværre.

Hader bare når folk har forventninger til en, som de ikk rigtig kan havde.
Når ikk mere brok herfra.
Helene.
Håber I andre har haft en god dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2009

Vingummien

Syntes det er til grin at der skal laves så meget ballade ud af det, altså jeg kan godt se det fra hendes side af til en vis grænse.

Hun havde nok regnet med du kom tilbage for at være der og ik for at gå på barsel igen om 7mdr ca.

Men el forstår jeg altså ik at de skal opføre sig på den måde, hun burde jo sige det på en pæn mpde at hun måske er lidt skuffet fordi meget afhænger af dig når du er der og hun ik havde regnet med du skulle have barn så hurtigt igen

Men altså de skal da ik regne med at du kommer tilbage for at klare alt det hårde som der er, og det skal de ik uanset om du så er gravid el ik var gravid, selvom man har været væk i et år er det ik ens betydning med at man så skal indhente det år på 1 uge. Og så sig du skal have lukke vagter når du har en bette i forvejen hver dag. Wauv altså.

Hvis den dårlig stemning forsatte og jeg var dig vil jeg se om jeg ku finde et nyt arbejde efter den næste barsel. Hvis det er til, du skal self ik sige til hende du kigger efter nyt hvis det er.

Anmeld

1. juli 2009

Karo

Kan godt forstå at du er sur, for det er fandemer også for dårligt. Selvfølgelig skal de tage hensyn til dig når du er gravid og du skal IKKE løfte kasser der vejer 15 kg. Jeg har selv en arbejdsplads der gjorde alt for mig mens jeg var gravid også selv om jeg måtte sygemelde mig i perioder pga kvalme.

Dem og deres forventninger. De tænker sig vist ikke rigtigt om hvis de forventer at en mor med et barn på 11 måneder og med et til på vej vil tage slæbet for dem eller arbejde til kl 21 hver dag. De må fandemer tage sig sammen og så gøre det sikkert for dig at gå på arbejde.

Tænk på dig selv Helene og på dit ufødte barn. Alt andet kommer i anden række.

Anmeld

1. juli 2009

Vinker

Blir helt sur på dine vejne! Det er uacceptabelt at være på den måde. Du er så ærlig overfor dem, men får kun lort tilbage - Dét er ikke fair!

Kan godt forstå du er sur. Det har du god grund til at være! Hvorfor skulle du aflaste dem? Tror de at du er deres elev? Og nej du skal ikke løfte 15 kilo frugt. Det er der ingen der har godt af at gøre!

Føler med dig min kære!

Håber du snart får det bedre! Hvor langt er du henne nu?

Knus og tanker

Anmeld

1. juli 2009

Dictes mor

Jeg forstår godt, du er sur. Det er da også en træls situation, og det der med forventninger, man ikke kan leve op til, er noget af det værste. Det kan jeg godt forstå du hader. Det er en meget svær situation, men du er simpelthen bare nødt til at passe på dig selv. Det er da klart, at du ikke kan løfte rundt på så tunge ting, du er jo gravid!! Jeg ved da ikke, hvad hun tænker på, man skal jo passe på  hele vejen igennem graviditeten, det er da ligemeget hvor langt du er henne. Jeg synes, at det er forkert af din chef at opføre sig sådan. Jeg har ikke rigtig nogen råd til hvad du kan gøre andet end, at du er nødt til at passe på dig selv, også må du prøve at overse de forventninger, der bliver sat til dig, og som er umulige at leve op til.

Stort knus
Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.