Amning men godnat flaske ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
5 svar
1 synes godt om
9. maj 2013

Mum33

Min søn er 3 mdr og ammes pt fuldt ud. Vi overvejer dog at begynde at give ham en godnatflaske at sove på, for bl.a. At aflaste mig men også for at han forhåbentligt tager nogle lidt længere stræk om natten og også for at han forbinder den med, at han nu skal i seng. men jeg er lidt nervøs for, om han så vil "afvise" mig helt ? 

Er der nogle der har erfaring med en lignende metode eller ??? 

Tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2013

FamilenStorm

l.b. skriver:

Min søn er 3 mdr og ammes pt fuldt ud. Vi overvejer dog at begynde at give ham en godnatflaske at sove på, for bl.a. At aflaste mig men også for at han forhåbentligt tager nogle lidt længere stræk om natten og også for at han forbinder den med, at han nu skal i seng. men jeg er lidt nervøs for, om han så vil "afvise" mig helt ? 

Er der nogle der har erfaring med en lignende metode eller ??? 

Tak for hjælpen 

Her får lillefyren ( lige blevet 4 mdr) en flaske til natten, netop for at aflaste mig lidt, da han gerne spiser hver 2. Time..

Her fungere det ok, han spiser stadig lystigt ved brysterne..

Anmeld

9. maj 2013

Elgaard73

Hej... Her begyndte vi også tideligt at give ham en enkelt flaske ( tror at han var omkring to måneder). Han tog fint imod flasken ( og det endda på trods af at han bare ikke vil/ville bruge sut) og han forsatte også fint ved brystet.

Jeg syntes at du skulle prøve det. En ekstra bonus ved det, er jo også at hvis der nu skulle ske noget med din mælkeproduktion pågrund af sygdom eller andet, så kender han jo allerede til flasken.

Anmeld

9. maj 2013

Mum33

FamilenStorm skriver:

Her får lillefyren ( lige blevet 4 mdr) en flaske til natten, netop for at aflaste mig lidt, da han gerne spiser hver 2. Time..

Her fungere det ok, han spiser stadig lystigt ved brysterne..

Dejligt at høre. Hvornår får han flasken og hvor længe sover han så ? 

Anmeld

9. maj 2013

Rosengreen

Min datter har siden hun var 4 mdr. fået natflaske, da jeg har skulle afsted til sport om aftenen. Det har fungeret fint, og hun har overhovedet ikke afvist mig og amningen af den grund. Hun er nu 8 mdr. og sover natten igennem (ca. 19-07) 

Anmeld

9. maj 2013

FamilenStorm

l.b. skriver:

Dejligt at høre. Hvornår får han flasken og hvor længe sover han så ? 

Han får den mellem 21 og 22.. Nogle gange vågner han allerede omkring kl 24 igen og hvis jeg er heldig omkring kl 02:00

Han er bare en sulten dreng og flasken bliver brugt for at aflaste mig lidt, for ellers kan jeg sidde og amme hver 2. Time og er ikke altid lige til med en 2 1/2 årige ved siden af..

Vi gjorde det samme med hans søster da jeg ikke kunne gøre hende mæt til natten.. Hun fik en flaske omkring kl 22 - 23 og sov til kl 04:00 så der hjalp det på sovelængden.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.