På ferie med to årig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
9 svar
4 synes godt om
9. maj 2013

Den lykkelige

Jeg har aldrig været ude og rejse med barn.. og vi skal afsted om 4 uger   
Hvad er godt at huske? Noget jeg skal være opmærksom på?
Vi har tænkt at tage hendes Emmaljunga klapvogn med og madrassen fra barnevognen så hun kan ligge godt og sove middagslur.. Jeg synes klapvognen i sig selv virker så hård!! 
Vi har tænkt at leje sådan en airschell eller hvad den hedder i lufthavnen..
Men er der nogen ting som er godt at huske på? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2013

gonefishing

Den lykkelige skriver:

Vi har tænkt at tage hendes Emmaljunga klapvogn med og madrassen fra barnevognen så hun kan ligge godt og sove middagslur.. Jeg synes klapvognen i sig selv virker så hård!! 

Vi har en emmaljunga klapvogn. Men valgte at tage en paraplyklapvogn med i frygt for at emmaljungaen blev skadet. Det var vi rigtig glade for, for da vi stod i lufthavnen og skulle ha den afleveret, var der 3 på 45 min der havde fået skævt stel på trods af de brugte de der airposer. Det samme skete med min svigerinde og deres.

Der er helt klart folk der kan sige at det er godt, men min erfaring er at tage en lidt billigere og nemmere klapvogn med.

Anmeld

9. maj 2013

Swerg

Den lykkelige skriver:

Følger lige med! Vi skal også rejse, bare på lørdag. 

Vi tager paraplyklapvognen med. Den kan ligges ned i ryggen, og så må han ligge på et tæppe. Det har fungeret rigtig godt om sommeren herhjemme når vi har været på tur

Anmeld

9. maj 2013

Moma

Paraplyklapvogn ja og ellers solhat og solcreme.

Vi har aldrig brugt badetøj med uv filter. Men alm badetøj og så en bluse over indimellem. 

Anmeld

9. maj 2013

Maja_4000

Følger lige med .. Vi skal ud og flyve med Caroline til septemper

Anmeld

9. maj 2013

gonefishing

Elias2010<3 skriver:

Følger lige med! Vi skal også rejse, bare på lørdag. 

Vi tager paraplyklapvognen med. Den kan ligges ned i ryggen, og så må han ligge på et tæppe. Det har fungeret rigtig godt om sommeren herhjemme når vi har været på tur

Det var det samme som også fungerede godt her, og vi var lykkelige over ikke at have et kæmpe monster med af en Emmaljunga. Og vores pige sov helt fint i paraplyklapvognen.

Anmeld

9. maj 2013

FruK

Vi var afsted 1. gang da min søn var knap to. Vi havde en god paraplyklapvogn med - med solskygge og ryg der kunne lægges ned. Solhat. Lidt legetøj. Let, luftigt bomuldstøj. Solcreme med høj faktor.

Og en taske til flyveren med snacks, bøger, lidt nye, spændende legesager (ja, det var før iPads osv!).

Anmeld

3. juni 2013

Vega

Vi har efterhånden rejst en del med vores ældste (nu 3 1/2) , dog ikke kun til syd og sol, men er vandt til at travel light og praktisk. behov er jo også afhængig af hvor gammelt barnet er. Håber nedenstående kan være lidt inspiration  det er en udplug af de ting vi plejer at have med...rigtig god ferie.

- Som nogle af de andre nævner, så er en parablyklapvogn super praktisk at have med. En hvor ryggen kan ligges ned og med solskygge/kaleche.

-en Norseling pusletaske (transportabelt pusleplads)
- solhat
- solcreme
- (uv) badetøj - top med ærmer og bukser.
- ergobaby travel bæresele (fylder ingenting)
- termometer og evt. børnepanodil (der er jo langt hjem til vagtlægen) fx. fik vores søn 39 i feber sidst vi rejste og han fik lidt børnepanodil og dagen efter var feberen væk og kom heldigvis ikke igen.
- engangsvaskeklude/vådservietter. dem man kan købe sydpå er ofte fuld af både sæbe og parfume.
- bleer (fx.remas gode) sydpå synes jeg at bleerne er lidt hamper i priserne og det er typisk pampers eller huggies man kan købe.
- sutteflask med tudekop til koldt vand til varmen..
- håndsprit (ved aldrig hvad ferien bringer af overaskelser)
- Stofbleer
- tæppe til leg og tumling på gulvet/jorden/sandet
- underholdning til flyet + evt. dyne til putte i flyet. (vi lagde ham til at sove foran vores fødder i sin dyne)

Anmeld

3. juni 2013

modesty

Den lykkelige skriver:

Det kommer an på hvor I skal hen?

Anmeld

3. juni 2013

Tip!

alt det de andre har skrevet.. Gode ting. 

Vi skal afsted til kreta om knap 4 uger og til flyve turen tager jeg hans tablet med.. Henter lidt nye spil og film inden.. 

af erfaring kan det godt  være ret kedelidt i den alder at skulle sidde stille så mange timer, på lidt plads.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.