Samme navne i 'familien'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.888 visninger
10 svar
3 synes godt om
9. maj 2013

Victoria2013

Nu er der jo ikke længe til at vi skal have vores lille pige og der er to navne vi især har snakket om hele tiden... men vi vil jo helst ikke beslutte os eller afsløre noget endeligt før hun er født

Så er det selvfølgelig sådan, at der jo er babyboom i vores familie for tiden... håber ikke det næste lyder for kringlet - men min brors kærestes søster er lige blevet mor til en lille pige også, og da vi var til fødselsdag hos min nevø (brors søn) sidste weekend, fik hans kusine afsløret et muligt navn på sin nye lillesøster - og det er selvfølgelig lige præcis et af de to navne vi har snakket om nærmest siden vi fandt ud af det var en pige... muligvis samme stavemåde endda...

Kæresten min syntes vi skal være ligeglade og holde fast i det vi hele tiden har snakket om, men jeg syntes det ville være lidt mærkeligt at min nevø så kunne få to kusiner med samme navn. Nu er det jo ikke 100% sikkert at det er det navn vi vælger, men hvis de andre nu vælger det navn, så tænker jeg vi jo evt. finde et andet så vi stadig har to at vælge imellem...

Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2013

Ciss

Hvis I har tæt kontakt med din brors familie, og hvis de har tæt kontakt til din svigerindes familie, så ville jeg synes, det blev for upraktisk med to identiske navn.

HVIS de beslutter sig endligt for netop det navn, ville jeg have valgt enten jeres andet alternativ eller en annen variant af det samme navn eller jeg ville lægge et mellemnavn til, så din nevø og familien omkring ham har en enkelt måde at skille imellem de to piger på, når de omtaler dem.

Det bliver jo lidt det samme, som at give bedsteforældrer to børnenbørn med samme navn. Det bliver hurtigt forvirrende og er ret og slet bare lidt upraktisk.

Anmeld

9. maj 2013

Kløver

Er det nogle i ofte ser, og et specielt navn ikke mange hedder, ville jeg vælge noget andet, har jeg selv gjort da min veninde snakkede om samme som os. Omvendt hedder min søn Daniel, hvilket min fætter også hedder på min fars side, men dem ser jeg yderst sjældent, sidst jeg så den side af familien var for 2 år siden, og der var langt fra alle fætre med så synes i skal vurdere, og det er jo ikke fordi det er tæt på jeres familie. Jeg har så yngre søskende så der er ikke børn på vej endnu eller i deres kæresters søskendekreds, men havde min svogers bror snakket om navn til et barn, ville jeg personligt ikke vælge ud fra det, hvis det var et navn som min mand og jeg var enige om nu er vi så heller ikke vildt enige om børnenavne, og gør det mere kompliceret at jeg gerne vil have det er bibelske navne, som ved vores to første børn

Håber rodet giver mening

Anmeld

9. maj 2013

Victoria2013

Altså vi har i hvert fald god kontakt med min brors familie og svigerindens søster er hendes tvillingesøster - så dem ses de jo så også meget med og har et godt forhold til. Vi ser jo ikke svigerindens søster/familie så meget, men de gør. Så min brors/svigerindes familie ses jo med begge hold og det er derfor det virker så upraktisk at have to helt ens navne, også selvom det jo ikke er nogen vi ses med vildt ofte. 

De snakker så vistnok både om "vores" stavemåde men også om en anden, så hvis de nu valgte den anden, så gik det nok - men vi kan bare kun lide den ene stavemåde/variant af navnet. Der skal ikke nogle mellemnavne til hér, min pige får i forvejen et mellemnavn og dertil et langt efternavn, hun skal ikke ud i af at have 4 navne. 

Det er da sådan lidt irriterende, også selvom vi jo endnu ikke ved om det bliver dét vi vælger at kalde vores datter for  men det er jo heller ikke fordi man kan bestemme over hvad andre skal kalde deres børn... 

Anmeld

9. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Når det er så langt ude i familien, kan jeg ikke se problemet. Min kusines datter har samme navn som min datter, så min mormor har to oldebørn med samme navn, men det kan da være fuldstændigt ligegyldigt. Et navn har man hver eneste dag i et forhåbentlig langt liv - og eventuelle sammenfald med andre i familien er jo Ikke noget, man konfronteres med hverken dagligt eller ugentligt. Det må virkelig høre til i småtingsafdelingen, når man vælger sit barns livslange navn. 

Anmeld

9. maj 2013

Maja88

Jeg ville ikke bekymre mig om de andre men vælge det navn i har snakket om..

Anmeld

9. maj 2013

Trouble

Kia2013 skriver:

Nu er der jo ikke længe til at vi skal have vores lille pige og der er to navne vi især har snakket om hele tiden... men vi vil jo helst ikke beslutte os eller afsløre noget endeligt før hun er født

Så er det selvfølgelig sådan, at der jo er babyboom i vores familie for tiden... håber ikke det næste lyder for kringlet - men min brors kærestes søster er lige blevet mor til en lille pige også, og da vi var til fødselsdag hos min nevø (brors søn) sidste weekend, fik hans kusine afsløret et muligt navn på sin nye lillesøster - og det er selvfølgelig lige præcis et af de to navne vi har snakket om nærmest siden vi fandt ud af det var en pige... muligvis samme stavemåde endda...

Kæresten min syntes vi skal være ligeglade og holde fast i det vi hele tiden har snakket om, men jeg syntes det ville være lidt mærkeligt at min nevø så kunne få to kusiner med samme navn. Nu er det jo ikke 100% sikkert at det er det navn vi vælger, men hvis de andre nu vælger det navn, så tænker jeg vi jo evt. finde et andet så vi stadig har to at vælge imellem...

Hvad ville I gøre?

Synes I skal finde et andet navn, også for jeres barns skyld. Selvom I måske føler det var jer der havde det navn først, er det åbenbart så populært at selv jeres nærmeste familie har overvejet det. Der er helt sikkert en masse andre navne i vil synes mindst ligeså godt om, så det er bare frem med listen og finde et særligt navn til lige præcis jeres lille bebs. Husk på hvor stor en forvirring det må være med to piger, to børnebørn, to kusiner med samme navn. Og så kommer den der med, jeres datter er Karoline K og vores datter er Karoline A. Og det synes jeg er endnu mere synd, for så hedder barnet jo slet ikke sit navn, men Karoline A!! Så synes bestem i skal finde et andet husk på, det handler ikke om rettet til barnets navn, men om at i begge kender til navnet og begge kan lide det. Hvis man finder navne der ikke lige ligger på top 50 bliver chancen for sammenstød også minimeret

Anmeld

9. maj 2013

Trouble

og beklager jeg kalder det nærmeste familie, jeg synes bare at ens nevø ligger lige til højrebenet og en kommende niece er da nærmeste familie.. Men vi er jo forkellige, jeg ser min søsters børn som mine egne

Anmeld

10. maj 2013

BabyMus

Har jeg forstået ret, din brors kærestes søster? Hvis det var i min situation, så ville jeg ikke engang overveje at finde et andet navn til mit barn. Det er jo ikke engang i jeres familie. Det bliver ikke noget problem for jer. Den eneste der har et "problem" (der er jo ikke engang et problem) det er din bror og hans kæreste. Ej det ville jeg altså holde fast i hvis det var mig. Man kan altså ikke tage hensyn til så mange personer, så bliver det alt for omfattende. Det er bare sådan jeg har det i hvert fald. (:

Anmeld

12. maj 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Kia2013 skriver:

Hvad ville I gøre?

Min familie er stor på både min mor og min fars side, så jeg har flere familiemedlemmer der hedder det samme...
Det tidspunkt jeg personligt mener man IKKE kan bruge navnet er hvis det er en nevø/niece til enten dig eller din partner...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.