Hvordan foregår igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
7 svar
2 synes godt om
8. maj 2013

Jupiter

Hej alle sammen

Ja, endelig har jeg fået tid til igangsættelse, og har dermed udsigt til en vej ud af smertehelvedet 

Men jeg har ikke fået så meget andet at vide, end at jeg skal møde op uden at have drukket mælk eller spist citrusfrugter.

Så nu er mit spørgsmål: Hvilke scenarier kan jeg forvente?

Hvor mange og hvilke måder findes der, at sætte fødslen igang på?

Fordele/ulemper? Har jeg selv noget at skulle have sagt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

L&V

Jupiter skriver:

Hej alle sammen

Ja, endelig har jeg fået tid til igangsættelse, og har dermed udsigt til en vej ud af smertehelvedet 

Men jeg har ikke fået så meget andet at vide, end at jeg skal møde op uden at have drukket mælk eller spist citrusfrugter.

Så nu er mit spørgsmål: Hvilke scenarier kan jeg forvente?

Hvor mange og hvilke måder findes der, at sætte fødslen igang på?

Fordele/ulemper? Har jeg selv noget at skulle have sagt?

Alt efter hvor moden man er vælger de fremgangsmåde. Som jeg ved ka man få ballon kateter, kapsel, stikpiller, oral piller eller at de tager vandet..

Tror os modenhed har meget at sige mht hvor hurtigt os det går..

Det bliver da så spændende

Anmeld

8. maj 2013

Jupiter

Månsson skriver:

Alt efter hvor moden man er vælger de fremgangsmåde. Som jeg ved ka man få ballon kateter, kapsel, stikpiller, oral piller eller at de tager vandet..

Tror os modenhed har meget at sige mht hvor hurtigt os det går..

Det bliver da så spændende

Hold da op, det var mange muligheder  Hehe

Jeg ved ikke hvor moden jeg er, det har de endnu ikke undersøgt, men håber da på at der er lidt "hul igennem", så det ikke bliver et alt for langt forløb med smerter 

Anmeld

8. maj 2013

L&V

Jupiter skriver:

Hold da op, det var mange muligheder  Hehe

Jeg ved ikke hvor moden jeg er, det har de endnu ikke undersøgt, men håber da på at der er lidt "hul igennem", så det ikke bliver et alt for langt forløb med smerter 

He he ja det er helt tosset.. Tror nok jeg fik en brocure omkring det hele og efter jeg var blevet undersøgt fik jeg en hvor det handlede helt konkret om det jeg nu sku..

Det ville da være så dejligt men uanset hva så er det jo snart slut også sku nogle af dine ryg smerter vel forhåbentligt forsvinde

Anmeld

8. maj 2013

Jupiter

Månsson skriver:

He he ja det er helt tosset.. Tror nok jeg fik en brocure omkring det hele og efter jeg var blevet undersøgt fik jeg en hvor det handlede helt konkret om det jeg nu sku..

Det ville da være så dejligt men uanset hva så er det jo snart slut også sku nogle af dine ryg smerter vel forhåbentligt forsvinde

Ja absolut også det jeg fokuserer på! 

Jeg GLÆDER mig så meget, og jeg stoler på at de selvfølgelig har styr på hvad der skal til 

Anmeld

8. maj 2013

L&V

Jupiter skriver:

Ja absolut også det jeg fokuserer på! 

Jeg GLÆDER mig så meget, og jeg stoler på at de selvfølgelig har styr på hvad der skal til 

Det har de helt sikkert.. Man ka jo kun gisne om hvordan og hvor ledes det kommer til at forløbe men en ting er sikkert det ender ud med det største og vildeste øjeblik ever

Anmeld

9. maj 2013

Stjerneskud

Jeg sidder i samme situation som dig,jupiter. Jeg har også fået tid til igangsættelse! Jeg fik at vide at det sandsynligvis blev med stikpiller, men det kom helt an på undersøgelsen. Det er stort set den eneste information jeg har fået.

Hvorfor må du ikke spise mælkeprodukter og citron? 

Anmeld

9. maj 2013

l.kjoeller

typisk med piller indtil du er åbnet lidt. den kan tage alt fra timer til dage men oftest det sidste. nogen gange tager de vandet for at speede det op. det gjorde de ved mig. bare hold dig forberedt til fødsel og husk de ved hvad de laver. jeg havde veer i rigtig mange timer og syns alligevel det var en rigtig god oplevelse . held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.