Fået arbejde, men ikke fortalt om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
4 svar
5 synes godt om
8. maj 2013

Anonym trådstarter

Okay HJÆLP!!!!

Jeg er KUN lige i uge 5 i dag.. Jeg sendte jobansøgninger ud dagen inden jeg testet positiv.. Blev så kaldt til jobsamtale der så blev afholdt i dag.. 

De har lige ringet og sagt at jeg har fået jobbet - hvilke jeg er LYKKELIG over.. Det er drømmejobbet.. MEN jeg fortalte dem ikke at jeg er gravid (da det stadig er meget nyt) 

Spørgsmålet er så: Hvornår skal jeg sige det, når jeg har skrevet under, eller hvad.. er bange for at de ikke vil ansætte mig alligevel og hvad så med barsel?? arrrrhhh - føler mig så en kæmpe løgner!? Hvad ville i gør, eller ved i hvad mine rettigheder er osv?

Nogle der har været i en lign. situation og hvordan handlede i, og hvad sagde de på jobbet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Lilott

Arbejdspladsen har jo først krav på at vide det tre mdr. før din termin, så du gør jo ikke noget forkert ved ikke at fortælle det endnu. Hvis jeg var dig ville jeg ikke sige noget om det og så skrive under på kontrakten (:

Anmeld

8. maj 2013

Nemesis

Jeg ville vente til efter 12 uge..indtil da kan der jo altså ske meget.

Ja det er måske surt for arbejdsgiver, men det er jo vilkårene.

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Lilott skriver:

Arbejdspladsen har jo først krav på at vide det tre mdr. før din termin, så du gør jo ikke noget forkert ved ikke at fortælle det endnu. Hvis jeg var dig ville jeg ikke sige noget om det og så skrive under på kontrakten (:

du har ret.. tror også at jeg venter til efter de 12 uger :-)

følte mig bare lige så led-agtig 

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Jeg ville vente til efter 12 uge..indtil da kan der jo altså ske meget.

Ja det er måske surt for arbejdsgiver, men det er jo vilkårene.

Det er det jeg gør.. Tak :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.