Tager babyer skade af at leve af MME indtil de bliver 5??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. juli 2009

Skouboe

Som overskriften antyder er Freja tæt på at komme til at leve af MME indtil hun kan spise ordentligt!!

Hun har allerede siden hun var 3½ måned været interesseret i skeer og den mad vi spiser, og da hun fyldte 4 mdr sad hun og gabte hver gang hun så en ske/gaffel, så ca. en lille uge efter hun blev 4 måneder startede vi med grød.. først tynd startgrød, og så mere fast grød med forskelligt frugtmos og hun elsker det.. hun kan slet ikke få nok...

Hun har nu fået grød i en måned og jeg er ved at blive sindssyg!

Hvis hun sidder på skødet af mig med den ene arm under min, og jeg holder den anden hånd, sidder hun og mosler rundt og bliver ved med at tørre hele hovedet i mit tøj.
Hvis hun sidder i sin bumbostol og jeg holder hendes hænder for at holde dem ude af munden, knækker hun sammen på midten for at få munden ned til hænderne indtil hun har 2 hænder, 1 stofble og ½ hagesmæk i munden.
Hvis hun sidder i skråstolen rækker hun tunge hver gang hun har fået mad i munden, så det hele kommer ud igen - derefter puster hun luft ud så der står en sky af mad omkring hende.
Hvis hun sidder i trip-trap stolen, er det en variant af bumboen.

Hun rækker iøvrigt næsten konsekvent tunge nu.. ikke kun når hun spiser, men hele det her cirkus betyder at jeg super irriteret på hende efter hvert måltid, fordi hun og jeg og bordet og møblerne og gulvet og 3-4 stofbleer er smurt ind i grød/mos.. HVER ENESTE GANG!!! Og det tager nu 20 minutter at give hende en portion grød, fordi hun rækker tunge hele tiden, så maden kommer ud igen. Det gjorde hun ikke i starten...

Jeg er træt af at være irriteret på hende hver gang hun skal have grød, for det er jo ikke hendes skyld, men frokost hver dag ender med et "Så er det altså slut - hvis du ikke kan samarbejde bare lidt får du simpelt hen ikke mere!!" hvorefter hun bliver vasket af og lagt i kravlegården, så jeg kan gå i gang med at skrubbe køkken og skifte tøj...

Hun synes iøvrigt at madtid er vældigt sjovt - pånær når hun gnider grød i øret på sig selv (!)

Nogen der har nogle forslag??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2009

Sabina & Simone

Hehe, det lyder som om der er liv og glade dage hjemme hos jer...

Der er jo ingen der siger at hun skal have grød... Mange venter til børnene er 6 mdr med at give dem grød.
Men når det er sagt, så kan jeg godt følge din frustration, har det samme problem med Simone... Og jeg har simpelthen droppet hagesmækken... Hun kommer i sin Bumbo stol og så binder jeg en stofble omkring halsen af hende og for det meste holder hun hænderne under den, så når hun så vil have klør5 i munden så er det kun stofbleen der bliver snasket til...
Det med at de rækker tunge... Når hun gør det, så vipper jeg bare skeen lidt, for så slubrer hun grøden af skeen med tungen i stedet for at jeg propper noget i munden på hende og det så kommer retur fordi tungen skal ud...

Ved ikke om det virker på Freja, men det sviner lidt mindre og der er mindre rengøring bagefter...
Håber det kan hjælpe lidt.

Knus Sabina og Simone

Anmeld

1. juli 2009

lion

Min datter ville også ha hele hånden i munden i starten, nej hvor var det irriterne. Men i starten lod vi hende gøre det lidt og fjernede så hånden hver gang hun tog den i munden.

Har du prøvet at give hende lidt  mme ½ time inden grød tid om det hjælper.
Hvis du synes hun grisser, så købte vi et "forklæde" fra babybjørn, som er en trøje hagesmæk, så selvom hun putter ærmet i munden, ja så er det jo hagesmækken. den er guld værd herhjemme. Vi købte den i babysam til 180kr.

Anmeld

1. juli 2009

Vingummien

Jeg vil tro at det bare er en periode hun skal igennem, og det vigtigste er nok at du ik bliver irriteret, så hellere at du tager en gammel trøje på der godt må blive beskidt og så giv hende det hun vil have og så må hun nøjes med det hun får i munden, og så må du bare tøre op bagefter. Emil har også haft en periode hvor han rækkede tunge, var vildt irriterende, men var bedst hvis vi ik blev irriteret på ham, for så var det endnu sjovere for ham. Ved godt der er svært, men er kun en leg for hende, og ik for at irritere dig

Men prøv som Helene siger at giv hende lidt mælk lidt inden hun skal have grød, og så må du el acceptere at hun gør det, det går over igen

Anmeld

1. juli 2009

Skouboe

Vi bruger allerede sådan en hagesmæk med ærmer, så tøjet bliver ikke alt for ulækkert - som det eneste...

Det er især charmerende at hive grød ud af øret på hende med en vatpind..

Anmeld

1. juli 2009

Ni-ko-li-ne

det anbefales (sundhedsstyrelsen) at babyer lever af modermælk/MME til de er 6 mdr.... så det ville der ikke ske noget ved...

tror simpelthen hun har fundet ud af at hun kan en masse :0)

Anmeld

1. juli 2009

Skouboe

ka-ri-na.. Det er ikke 5 måneder, men 5 år jeg mener med overskriften ;o)

Der er hendes mor sandsynligvis mentalt klar til at prøve grød igen

Anmeld

2. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Skouboe skriver:

ka-ri-na.. Det er ikke 5 måneder, men 5 år jeg mener med overskriften ;o)

Der er hendes mor sandsynligvis mentalt klar til at prøve grød igen

ha ha ha *g*.... jeg er skisme bare SÅ kvik.... fnis.....

ja jeg vil sige at jeg tror ikk det er sundt til de er 5 år..... fnis

Anmeld

3. juli 2009

Lilletrold

Jeg kan også til tider bøvle lidt med August og hans koncentration når han skal spise, men jeg tror simpelthen verden er så spændende for de små at de ikke har tid til at spise. Jeg har lidt forskellige ting på bordet, som kan fange August´s opmærksomhed og på den måde få noget mad i ham. Og så tror jeg også det er vigtigt at du prøver at være positiv, de lurer den (sgu) hurtigt det små, hvis man allerede har dødsdømt projektet  Så prøv med nogle ting der måske kan fange opmærksomheden - jeg krydser fingere . Knus Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.