Nogle herinde der har fritte/ ilder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. maj 2013

Lusi

Ja, som overskriften siger, er der nogle der har fritte/ildere?

Vi flytter her 1/6 og har fået lov at få en ilder
Vil bare gerne lige vide ALT om dem inden jeg anskaffer mig en, da der skulle være ret meget arbejde i det.
Så fortæl fortæl om jeres erfaring med dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Team Putte

Lusi skriver:

Ja, som overskriften siger, er der nogle der har fritte/ildere?

Vi flytter her 1/6 og har fået lov at få en ilder
Vil bare gerne lige vide ALT om dem inden jeg anskaffer mig en, da der skulle være ret meget arbejde i det.
Så fortæl fortæl om jeres erfaring med dem!

Jeg har haft, så du spørger bare det er fantastiske dyr

Anmeld

8. maj 2013

Lusi

Team Putte skriver:

Jeg har haft, så du spørger bare det er fantastiske dyr

Fedt tak
Jeg vil bare have én, det kan man godt ik?
Og så har jeg læst, at hunnerne lugter mindre end hanner..

Har så også fået afvide, at vi skulle starte med, at få en voksen, altså en som allerede ér opdraget til ikke at bide.. Er du enig i dét?
Altså har virkelig ik forstand på dyret, da jeg aldrig har haft det før, men et eller andet sted skal man jo starte. Er bare bange for at få en der bider, da jeg jo er helt blank på, hvordan man opdrager dem, til ikke at gøre det..
Men det kan man vel også læse sig til på nettet?

Hvorfor har du så ikke selv ildere mere?

Sikke en masse spørgsmål

Anmeld

8. maj 2013

Team Putte

Lusi skriver:

Fedt tak
Jeg vil bare have én, det kan man godt ik?
Og så har jeg læst, at hunnerne lugter mindre end hanner..

Har så også fået afvide, at vi skulle starte med, at få en voksen, altså en som allerede ér opdraget til ikke at bide.. Er du enig i dét?
Altså har virkelig ik forstand på dyret, da jeg aldrig har haft det før, men et eller andet sted skal man jo starte. Er bare bange for at få en der bider, da jeg jo er helt blank på, hvordan man opdrager dem, til ikke at gøre det..
Men det kan man vel også læse sig til på nettet?

Hvorfor har du så ikke selv ildere mere?

Sikke en masse spørgsmål

Man kan godt kun have en, men så skal man huske den skal aktiveres min. 4 timer om dagen.. lær den at gå i sele for 20 min gåtur er virkelig noget der stimulerer sanserne vælger man en hun skal man huske at den skal steriliseses hvis den ik skal bruges til avl.. det skal den fordi  den bliver ved med at være i løbetid til den bliver passet.. jeg havde en han og han lugtede ik særlig meget.. det handler meget om hvor tryg den er jeg fik en hvalp og klarede opdragelsen fint.. man skal dog være klar over at man skal være gård og meget konsekvent i opdragelsen.. og at man skal blive ved med at opdrage dem hele livet! det gør ondt at blive bidt Ja.. de er ufatteligt stærke! jeg afrettede bideriet på 2 dage.. han fik rnølfespark på næsen hver gang han bed.. man kan oz tage dem i nakken og løfte dem.. når de gaber eller slikker sig om munden har de forstået budskabet min ilder blev aflivet i september fordi han var gammel og syg.. han blev 7 år og er dagligt savnet jeg vil gerne have igen men synes ik de er gode med helt små børn  

Anmeld

8. maj 2013

Lusi

Team Putte skriver:

Man kan godt kun have en, men så skal man huske den skal aktiveres min. 4 timer om dagen.. lær den at gå i sele for 20 min gåtur er virkelig noget der stimulerer sanserne vælger man en hun skal man huske at den skal steriliseses hvis den ik skal bruges til avl.. det skal den fordi  den bliver ved med at være i løbetid til den bliver passet.. jeg havde en han og han lugtede ik særlig meget.. det handler meget om hvor tryg den er jeg fik en hvalp og klarede opdragelsen fint.. man skal dog være klar over at man skal være gård og meget konsekvent i opdragelsen.. og at man skal blive ved med at opdrage dem hele livet! det gør ondt at blive bidt Ja.. de er ufatteligt stærke! jeg afrettede bideriet på 2 dage.. han fik rnølfespark på næsen hver gang han bed.. man kan oz tage dem i nakken og løfte dem.. når de gaber eller slikker sig om munden har de forstået budskabet min ilder blev aflivet i september fordi han var gammel og syg.. han blev 7 år og er dagligt savnet jeg vil gerne have igen men synes ik de er gode med helt små børn  

Okay så længe de så fatter, at de ikke MÅ bide og ikke bliver ved, så er det jo dét værd
Vores børn er dog 2 og 5 år

Anmeld

8. maj 2013

Team Putte

Lusi skriver:

Okay så længe de så fatter, at de ikke MÅ bide og ikke bliver ved, så er det jo dét værd
Vores børn er dog 2 og 5 år

Her forstod Hannibal godt at han ik måtte bide.. han kunne dog sagtens lige finde på at smage på nye mennesker og så skulle han lige sættes på plads igen.. del er det med de skal opdrages gennem hele livet han havde oz problemer med at se at de fødder der går på gulvet er de samme der ligger under tæppet på sofaen.. så der smagte han altid lige lidt til han fik et Nej.. Hannibal var ik vokset op med børn så han havde det svært med de små mennesker der er meget pludselige i deres bevægelser.. i usa er de ofte kæledyr for små børn så det kan sikkert godt lade sig gøre bare de vokser op sammen køb hos en avler så er du sikker på de bedste betingelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.