Min dreng PLAGER om at få kanin......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

C-Dog

Ih hvor dejligt. Men husk kaniner ikke må være i samme bur da de bestemt ikke er flokdyr, men kolonidyr- dvs hvis de skal bo sammen skal de have hvert deres kæmpe mark med gange og huler at løbe på. Ellers vil den ene skade den anden noget så grimt og de vil begge mistrives. :-) dominans blandt kaniner ses ofte som 'sødt' da de slikker hinanden, men hvad vi mennesker ikke ser er at de bidder hinanden og gerne i kønsdelene både hanner og hunner. Og det er synd og meget smertefuldt for den af dem der bliver domineret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Swerg

FrkHamilton skriver:

Ih hvor dejligt. Men husk kaniner ikke må være i samme bur da de bestemt ikke er flokdyr, men kolonidyr- dvs hvis de skal bo sammen skal de have hvert deres kæmpe mark med gange og huler at løbe på. Ellers vil den ene skade den anden noget så grimt og de vil begge mistrives. :-) dominans blandt kaniner ses ofte som 'sødt' da de slikker hinanden, men hvad vi mennesker ikke ser er at de bidder hinanden og gerne i kønsdelene både hanner og hunner. Og det er synd og meget smertefuldt for den af dem der bliver domineret.

Også hvis de kommer fra samme bur når man køber dem? Jeg havde kaniner hos min mor til jeg flyttede hjemmefra havde flere par i samme bur og der er der da ikke sket noget

Anmeld

7. maj 2013

C-Dog

Elias2010<3 skriver:

Også hvis de kommer fra samme bur når man køber dem? Jeg havde kaniner hos min mor til jeg flyttede hjemmefra havde flere par i samme bur og der er der da ikke sket noget

Heller ikke kaniner fra samme kuld kan gå sammen. Grunden til at mange tror de går fint sammen er fordi man jo sjældent tjekker sin kaniners kønorganer, de er jo ikke lige sådan at se. og selv dyrehandlere lader desværre deres kaniner gå sammen. Så folk bliver hele tiden fejlinformeret ang kaninhold. Men hvis du snakker med en god kaninavler, eller bare søger lidt på nettet er der massere info om at kaniner ikke må gå sammen. :-)

Anmeld

7. maj 2013

AlberteSophie

Ih hvor dejligt for ham.

her er jeg ved at overtale manden til at have en russisk Landskildpadde til vores datter på 7mdr. Hun har ikke glæde af den nu, men de lever mange år. Og hvor ville det være skægt at sådan en lille padde fulgte hende (:

Desværre er han modstander af flere dyr (vi har to hunde).-

Anmeld

7. maj 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Hvor er det et fint bur

Det skal helt sikkert nok vække glæde med et par kanin-basser

Vi har desværre i dag måtte sige farvel til vores lille kanin, Sigge

Anmeld

7. maj 2013

Fenja09

Elias2010<3 skriver:

JO! Selvfølgelig skal de da det !

vi har en kæmpe have og de skal ha et stort område indhegnet til dem så de kan guffe mælkebøtter og frugtgrene

Perfekt! Jeg elsker når man gør det så optimalt for dyrene, som overhovedet muligt - vores nabos ene kanin er en værre udbryder konge, fordi de ikke har lagt noget ned i jorden, så han graver løs og slipper fri hehe Har ofte måtte løbe rundt i haven for at fange ham, mest fordi vi har Schæferhund og hun brækker nakken på den, hvis hun får fat i ham  Naboerne er godt nok ligeglade med om den skulle dø sådan ( for det er naturligt), men jeg vil godt nok ikke have en hund med blod på tanden.

Nå, men det var lige et sidespor

Du har gjort det rigtig indbydende og flot at se på!

Anmeld

7. maj 2013

MortilElias2010

FrkHamilton skriver:

Absolut vigtig info 

Anmeld

7. maj 2013

Babydrøm

FrkHamilton skriver:

Heller ikke kaniner fra samme kuld kan gå sammen. Grunden til at mange tror de går fint sammen er fordi man jo sjældent tjekker sin kaniners kønorganer, de er jo ikke lige sådan at se. og selv dyrehandlere lader desværre deres kaniner gå sammen. Så folk bliver hele tiden fejlinformeret ang kaninhold. Men hvis du snakker med en god kaninavler, eller bare søger lidt på nettet er der massere info om at kaniner ikke må gå sammen. :-)

Med held kan du måske få en kastereret hankanin og steriliseret hunkanin til at bo sammen. Men ellers trives de bedst alene. 

Anmeld

7. maj 2013

Smukkert

Hvor lækkert :-)
Min søn har også lige fået en kanin til haven i går.
Det er lidt hyggeligt.

Anmeld

7. maj 2013

C-Dog

AnnL skriver:

Med held kan du måske få en kastereret hankanin og steriliseret hunkanin til at bo sammen. Men ellers trives de bedst alene. 

Ja det er rigtigt. Men det er da ret risikabelt for en kanin at blive neutraliseret? Og det er jo en dum chance at tage (synes jeg).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.