Sygemeldt på vidergående uddannelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger.. 

Jeg skriver her for at få en opklaring.. jeg har de seneste mange mdr været stresset, gået til lægen i tide og utide, pga symptomerne: hovedpine, træthed, svimmelhed, og udbrændthed.. 

er den seneste tid begyndt at frygte når væguret ringer om morgenen, kan ikke overskue studiet, føler mig presset, og er alene med min søn 24/7 - 365 dage om året.. har snakket med en underviser på uddannelsen hvor jeg brød sammen, og forklarede jeg ikke kunne hænge sammen mere... ud af den snak syntes jeg ikke jeg har fået nogle værktøjer til at kunne klare min uddannelsessituration lige nu..

har skrevet en lang mail til min læge, sommerferien er 8 uger fremme ca. men 8 uger i praktik / klinik som jeg har det nu, uendeligt, jeg har holdt 2 moduler svært presset, som har resulteret en dumpet skriftlig, og jeg gik sort til min mundtlige for 3 uger siden.. kunne ikke engang huske de mest basale ting, bestod kun lige, men brød også sammen. havde faktisk sagt til min underviser at en eksamen på det tidspunkt var for uoverskueligt og jeg ikke vil gå op, men det blev ikke ordnet og jeg fik ikke de rette informationer, så var nød til at gå op  

HVIS det i sidste ende ender med en sygmelding, vil man så få SU i den tid??? og evt alle tillæg??? 

Hilsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Anonym trådstarter

No one???

Anmeld

7. maj 2013

raca

Anonym skriver:

Hej Piger.. 

Jeg skriver her for at få en opklaring.. jeg har de seneste mange mdr været stresset, gået til lægen i tide og utide, pga symptomerne: hovedpine, træthed, svimmelhed, og udbrændthed.. 

er den seneste tid begyndt at frygte når væguret ringer om morgenen, kan ikke overskue studiet, føler mig presset, og er alene med min søn 24/7 - 365 dage om året.. har snakket med en underviser på uddannelsen hvor jeg brød sammen, og forklarede jeg ikke kunne hænge sammen mere... ud af den snak syntes jeg ikke jeg har fået nogle værktøjer til at kunne klare min uddannelsessituration lige nu..

har skrevet en lang mail til min læge, sommerferien er 8 uger fremme ca. men 8 uger i praktik / klinik som jeg har det nu, uendeligt, jeg har holdt 2 moduler svært presset, som har resulteret en dumpet skriftlig, og jeg gik sort til min mundtlige for 3 uger siden.. kunne ikke engang huske de mest basale ting, bestod kun lige, men brød også sammen. havde faktisk sagt til min underviser at en eksamen på det tidspunkt var for uoverskueligt og jeg ikke vil gå op, men det blev ikke ordnet og jeg fik ikke de rette informationer, så var nød til at gå op  

HVIS det i sidste ende ender med en sygmelding, vil man så få SU i den tid??? og evt alle tillæg??? 

Hilsen

du kan få SU jeg ved ikke hvor meget, hvis du er sygemældt, men du bruger af dine klip, det det er om du tør gøre bruge af su til at gå sygemeldt,

du kan ikke gå sygemeldt ret længe før studiet begyder at sige du ikke er studie aktiv og derfor ikke SU berettiget.

Anmeld

7. maj 2013

Anonym trådstarter

Nu drejer det sig jo om 8 uger max, en sygmelding er jo et bevis på jeg har en gyldig grund til ikke være studie aktiv, :-) mit problem er bare det økonomiske.. Har dobbelt su fordi jeg er enlig og dobbelt su lån.. Det vil jeg gerne fortsætte med , ellers er en sygmelding ikke mulig for mig.. Det er svært at få det hele ned på skrift, og det skal ikke tages så bogstaveligt, dropper jo ikke ud, men kan jeg i sidste ende med hvis jeg ikke får hjælp.. Er slet ikke sikker på at det er det vi ender ud med (sygmelding) men hvis det er sådan eN min læge beordre mig, så skal jeg jo vide om det kan lade sig gøre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.