børnepenge regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.390 visninger
9 svar
1 synes godt om
6. maj 2013

mn

Jeg er efterhånden lidt forvirret over børnepenge reglerne, nogle steder står der man max. må få 30.000 andre steder står der man max. må 35.000, men der står ikke om det er per kvartal eller om året, så er der nogle der kan fortælle mig det?

Derudover forstår jeg heller ikke om den ovennævnte regl overhovedet gælder mere eller om det kun er indtægtsbestemt, men der ikke er noget max?

Vil I ikke være søde at svare på mine to spørgsmål for jeg er godt nok ved at være forvirret, når jeg snakker med veninderne :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Mette N skriver:

Jeg er efterhånden lidt forvirret over børnepenge reglerne, nogle steder står der man max. må få 30.000 andre steder står der man max. må 35.000, men der står ikke om det er per kvartal eller om året, så er der nogle der kan fortælle mig det?

Derudover forstår jeg heller ikke om den ovennævnte regl overhovedet gælder mere eller om det kun er indtægtsbestemt, men der ikke er noget max?

Vil I ikke være søde at svare på mine to spørgsmål for jeg er godt nok ved at være forvirret, når jeg snakker med veninderne :p

http://www.skm.dk/skatteomraadet/talogstatistik/ti dsserieoversigter/1294.html

Loftet findes ikke mere er ophævet .. Læs evt linket

Anmeld

6. maj 2013

Rockertand

Mette N skriver:

Du skal google "børneydelse" og så læse det, der står fra skm.dk.

Anmeld

6. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Dette er hvad der står på Borger.dk som er det eneste sted man kan regne med har styr på hvordan det er med ydelserne osv

https://www.borger.dk/Sider/Boerne-ungeydelse.aspx? NavigationTaxonomyId=9622b289-c76a-4d7f-8e05-b2f6efe8a839

Kan se der ikke længere står nogen grænse så tror den er fjernet igen, men der plejede at stå 33.000 kr og noget sammenlagt pr. udbetaling så det ville være enten kvartal eller måned alt efter alderen på barnet

Anmeld

6. maj 2013

mn

Olivia's Moar skriver:

http://www.skm.dk/skatteomraadet/talogstatistik/ti dsserieoversigter/1294.html

Loftet findes ikke mere er ophævet .. Læs evt linket

Det var det link jeg selv fandt også og kunne simpelthen ikke finde ud af om der så bare var et nyt loft nu eller om det kun er reglen om hvor meget man tjener der tæller nu? for som jeg læser det har de bare lavet et anderledes loft for år 11, 12 og 13, men ikke fjernet loftet.

Så vil du ikke være sød at skære det ud i pap for mig ?

Anmeld

6. maj 2013

mn

Mange tak for jeres svar, jeg havde selv fundet de links i har sendt og synes ikke rigtig jeg fik svar på det, så jeg forstod det, men i bund og grund søgte jeg på det for at finde ud af hvis et par får 4 børn sammen, får de så fuld ydelse for alle 4 børn? Jeg spørger lige netop fordi jeg kan huske den gang loftet blev indført var der meget snak om at det betød at man nu kun kunne få penge til et hvis antal børn.

Anmeld

6. maj 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Mette N skriver:

Det var det link jeg selv fandt også og kunne simpelthen ikke finde ud af om der så bare var et nyt loft nu eller om det kun er reglen om hvor meget man tjener der tæller nu? for som jeg læser det har de bare lavet et anderledes loft for år 11, 12 og 13, men ikke fjernet loftet.

Så vil du ikke være sød at skære det ud i pap for mig ?

Der står: 'Endvidere indførtes der fra 2011 et loft over det samlede ydelsesbeløb, som en modtager årligt kan modtage. Loftet udgjorde 35.000 kr. (2011-niveau).

Reglerne om dette loft er som led i finanslovsaftalen for 2012 ophævet igen med virkning fra og med 2012.'

Med henblik på det sidste afsnit, forstår jeg det, som at loftet er ophævet og ikke findes mere ..

Anmeld

6. maj 2013

foto på lærred

Som jeg forstår det, så er der ikke noget loft længere. Den "nye" regering lukkede ned for det, så om du har 3 børn eller 13 børn, så får du børnepenge for dem alle sammen. (hvis de er i den berettigede alder selvfølgelig)

Anmeld

6. maj 2013

Valle81

Der er ikke noget loft på længere overhovedet. Det er fuld sats for alle børn. Loftet forsvandt den dag Helle kom til magten....

Anmeld

7. maj 2013

mn

Okay mange tak for jeres gode svar nu forstår selv jeg det :p 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.