soleksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. maj 2013

Anonym trådstarter

jeg tror at min datter har fået sol eksem, det ligner lidt som nå hun har børne eksem om vinteren nu har hun det bare på hænder og på kinderne.

er der nogen der ved om man er mere udsat for at på hudkræft nå man har sol eksem?(det bekymre mig en del)

og er der nogen der ved hvad for noget tøj man kan få som er meget løs siddene så man kan beskytte endes arme lidt mere? eller er det fint nok kun med solcreme som beskyttelse på arme og ben osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

gokkelok

Ja soleksem ligner meget let børneeksem. Jeg har selv store problemer med soleksem. 

Altså man siger, at der er en større risiko for hudkræft når man har været udsat for soleksem/solskoldning, men at det sker få gange i livet, så er risikoen nok ret lille alligevel, alt efter hvilke gener man har. Jeg har soleksem hvert år og er nu 27 og jeg har ingen antydninger om hudkræft. 

Bare husk at smør dit barn ind med solcreme, og gerne en faktor 30 eller 50, nu hvor barnet er mere følsom overfor solen

Anmeld

7. maj 2013

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Ja soleksem ligner meget let børneeksem. Jeg har selv store problemer med soleksem. 

Altså man siger, at der er en større risiko for hudkræft når man har været udsat for soleksem/solskoldning, men at det sker få gange i livet, så er risikoen nok ret lille alligevel, alt efter hvilke gener man har. Jeg har soleksem hvert år og er nu 27 og jeg har ingen antydninger om hudkræft. 

Bare husk at smør dit barn ind med solcreme, og gerne en faktor 30 eller 50, nu hvor barnet er mere følsom overfor solen

mange tak for svar håber dog heller ikke at hun få det.

bruger du så noget tyndt tøj eller bruger du bare almindelig t-shirts osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.