Handicap tillæg su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.568 visninger
8 svar
1 synes godt om
6. maj 2013

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer herinde der modtager handicap tillæg på deres SU? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

aarhusmor

6. maj 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

ja

Hvor meget får du udbetalt hvis jeg må spørge? Kan kun se satsen før skat og er ved at ligge budget med banken mens de færdiggør min ansøgning 

Anmeld

6. maj 2013

tankai

Anonym skriver:

Er der nogle af jer herinde der modtager handicap tillæg på deres SU? 

Kæresten har søgt, men fået afslag, så nu er den røget videre til ankenævet..

Det er ikke særlig nemt at få godkendt.. Vi have regnet med at det ikke var noget problem, da studievejlederen havde sagt, at hun kun kunne få et ja.. Men det gjorde hun så ikke..

Anmeld

6. maj 2013

aarhusmor

Du kan ikke regne med hvad jeg får udbetalt. Jeg har et stort fradrag.

Men tag satsen

sats

minus dit fradrag

restbeløbet ganger du så med 61% (hvis du betaler 39% i skat)

og så lægger du dit fradrag til igen.

Det er så ca. det beløb du får udbetalt

Anmeld

6. maj 2013

aarhusmor

tankai skriver:

Kæresten har søgt, men fået afslag, så nu er den røget videre til ankenævet..

Det er ikke særlig nemt at få godkendt.. Vi have regnet med at det ikke var noget problem, da studievejlederen havde sagt, at hun kun kunne få et ja.. Men det gjorde hun så ikke..

Nej det er ikke let at få. Man skal kunne sansynliggøre at man ikke kan tage job ved siden af

Håber det lykkes ved ankenævnet

Anmeld

6. maj 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg får omkring 10.000 kr udbetalt alt i alt. Det vil sige normal SU + tillæg. Kan ikke huske det præcise beløb, men det er deromkring. 

Jeg vil sige, pas på med at regne for meget med at få det tildelt med det samme. Den fejl gjorde jeg selv og det endte med at tage omkring 9 måneder før jeg fik det tildelt (fik først afslag). Det endte med jeg levede meget meget stramt i de 9 måneder - og måtte låne penge til husleje af mine forældre. Det var selvom min psykiater havde garanteret, at jeg ville få det tildelt uden problemer og min søster, som har samme diagnose, havde fået det tildelt året før. 

Anmeld

6. maj 2013

Anonym trådstarter

Regner ikke med at få noget. Har en dokumenteret kronisk personligheds Forstyrrelse. De havde sendt papire til psykiatrien for flere detaljer. Her har de så fået dokumenteret det de bad om + en uddybelse af overlægen. Sætter ikke næsen op. Men hun sagde at de sidste par år har de haft en del der har søgt. Også med min sygdom. Og de har alle fået den godkendt. 

Anmeld

7. maj 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det lyder da lovende så! Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.