Hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.215 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. maj 2013

Blirnokaldrigfru

Sagde jeres barn/børn mam/mammam første gang? Og er mam et ord?? Læste en artikel i vores børn, der betragtes vov og andre dyrelyde som ord?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea var lige omkring 7 mdr, da hun begyndte at sige mamman når hun var sulten. Dengang sagde vores Sp, at de sku ku sige manman og dadada når de var ca 8 mdr.

Alberte har nok ca 8 1/2 mdr da hun begyndte på mammam. Nu 10 mdr gammel siger hun også Babbab, når hun vil ha en tår nat bab. Og man er slet ik i tvivl om hva hun mener, for nu er hun også begyndt at hive i min trøje og hapse efter babserne

Dyre lyde ku thea helt vildt tidlgt. Alberte ka ik nogen endnu, men hun kigger efter vores katte, hvis vi siger miau. Vh stine

Anmeld

6. maj 2013

Blirnokaldrigfru

StineW79 skriver:

Thea var lige omkring 7 mdr, da hun begyndte at sige mamman når hun var sulten. Dengang sagde vores Sp, at de sku ku sige manman og dadada når de var ca 8 mdr.

Alberte har nok ca 8 1/2 mdr da hun begyndte på mammam. Nu 10 mdr gammel siger hun også Babbab, når hun vil ha en tår nat bab. Og man er slet ik i tvivl om hva hun mener, for nu er hun også begyndt at hive i min trøje og hapse efter babserne

Dyre lyde ku thea helt vildt tidlgt. Alberte ka ik nogen endnu, men hun kigger efter vores katte, hvis vi siger miau. Vh stine

Tak for svar så kan de jo faktisk sige deres første ord meget tidligt? Astrid siger tydeligt mammam og kan sige lidt bah som en ged - når vi ser på geder :p

Anmeld

6. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Frk P. skriver:

Tak for svar så kan de jo faktisk sige deres første ord meget tidligt? Astrid siger tydeligt mammam og kan sige lidt bah som en ged - når vi ser på geder :p

Ja nogen børn ka snakke ret tidligt! Thea ku vildt mange ord og dyrelyde, inden hun var 1 år og snakkede næsten rent da hun var 2 år. Til gengæld er hun stadig som 4 1/2 årie stadig en total motorisk tumling til tider. 

Tror nu alligevel der går lidt tid, inden alberte begynder at sige rigtige ord! Vh stine

Anmeld

6. maj 2013

LilleLene

Frk P. skriver:

Sagde jeres barn/børn mam/mammam første gang? Og er mam et ord?? Læste en artikel i vores børn, der betragtes vov og andre dyrelyde som ord?

min søn bliver 11 mdr om 3 dage og han siger kun babab og mamamam... men det er ikke i nogle sammenhænge
og så siger han aaaaaaah når han ser vores kat (tror det er fordi jeg altid siger aae aae)

men han kravlede som 7 mdr og gik som 10 måneder... Så tror han er lidt langsommere til at snakke

Anmeld

6. maj 2013

modesty

Han var omkring de 8 mdr. da han sagde mamam, så vidt jeg husker. Men jeg har læst et eller andet sted at lige præcis dét ord ikke tælles som et ord, da det er meget normalt at de siger det i så lille en alder og at de ikke prøver at sige "mad", men at fornemmelsen af at sige ordet er instinktiv når de er sultne. Agtigt. Men altså. 

Anmeld

11. maj 2013

EnGodMor

Jeg betragter ihvertfald mam som et ord

Min søn har sagt mam mam, se og puha siden han var ni måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.