Baby-størrelse og tøj-størrelse ved fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

vi havde kun tøj fra str 56, hvilket passede fint, for da lille manden kom ud vejede han 4500g og var 56 cm lang og kunne ikke passe det tøj de havde på hospitalet.

Vi havde så kun et sæt tøj med på hospitalet str 56, bestående af kortærmet body, strømper og et par bukser ( Det var sommeren 2011 ) det passede fint til hjem turen  

Men det der med størrelsen på baby, det er altså svært at kunne sige nøjagtigt.... min konsultationsjordemoder skød min søn til at veje 4500g en uge inden jeg fødte. Men om morgenen på selveste dagen han blev født blev han skannet til gennemsnitsvægt på 3500g.... Altså vurderet som værende mindre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

Masig

47 cm og 2680 g. Han brugte str 50 i fem uger. Egentlig var det alt for stort ved fødslen, men vi havde ikke noget mindre da vi jo ikke lige regnede med han kom så tidligt, og da det var sommer og varmt lå han jo for det meste bare i ble eller body så vi gad ikke købe mindre tøj....

Anmeld

3. maj 2013

annec

Jupiter skriver:

Hej piger (og drenge - de få vi har herinde) 

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor store jeres børn var ved fødslen (kg og cm) og hvilken størrelse tøj de startede med at passe i?

Jeg har pakket lidt (meget! ) forskelligt til fødslen, men da jeg skal til vægtscanning i næste uge, tænker jeg at de måske kan give et bedre gæt på babys størrelse, og dermed gøre det lidt nemmere for mig at pejle mig ind på hvor meget tøj i hvilke størrelser jeg skal pakke, når jeg skal sættes igang senest ved termin 

Min søn var 52 cm og 4268 g, og intet i 50 skulle han passe, så far skyndte sig hjem efter 56, for vores eget tøj skulle han have på

Anmeld

3. maj 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Isabella blev født 24 dage før tid.. var 50 cm og 2.842 ..

Vi havde kun str 50 i mindste str. og det var lidt for stort til hende, men var fint nok.. 

Anmeld

4. maj 2013

Jupiter

Tak for alle jeres svar piger, jeg tror jeg satser på lidt i 50 og lidt i 56 - det lyder som om det ikke kan være helt ved siden af, hvis baby er nogenlunde gennemsnitlig ved scanningen i næste uge 

Anmeld

4. maj 2013

LilleLene

Jupiter skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor store jeres børn var ved fødslen (kg og cm) og hvilken størrelse tøj de startede med at passe i?

Jeg har pakket lidt (meget! ) forskelligt til fødslen, men da jeg skal til vægtscanning i næste uge, tænker jeg at de måske kan give et bedre gæt på babys størrelse, og dermed gøre det lidt nemmere for mig at pejle mig ind på hvor meget tøj i hvilke størrelser jeg skal pakke, når jeg skal sættes igang senest ved termin 

3368 g og 48 cm    vi brugte str 50 lidt længe

Anmeld

4. maj 2013

piadas

Størrelserne på mine børn:

3880 g og 51 cm

4020 g og 54 cm

3670 g og 53 cm

3910 g og 53 cm

De havde alle 4 str. 56 på hjem fra sygehuset. Det var måske en lillebitte smule for stort, men jeg har aldrig brugt str. 50 til nogen af dem. De ville måske have kunne passe det i en uge, så jeg synes, det var spild af penge!

Anmeld

4. maj 2013

LilleChelle

3875 g. 52 cm, og han brugte str. 50 de første 3 uger. 

Anmeld

4. maj 2013

Clisolka

Jupiter skriver:

Isabella vejede 4005 g og var 51 lang - hun startede i en str. 56  

Anmeld

4. maj 2013

lycly

Min dreng var 3368 g og 51 cm og han passer bodyer i både 50 og 56. Bukser i str 56 svømmer han i

Min datter vejede 3920 og var 51 cm og hun brugte kun 56 i bodyer og svømmede også lidt i bukserne, men fyldte dem meget hurtigt ud

Til en "lille" baby, altså under gennemsnittet (som vist ligger på 3500 g) så synes jeg godt det kan betale sig at købe str 50. Men hvis de er næsten 4 kg eller over så kan det dårligt betale sig for de vokser lyn hurtigt ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.