hvor mange flasker og hvornår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.621 visninger
10 svar
3 synes godt om
3. maj 2013

Malli

Min datter er nu 8 1/2 mdr snart.
Hun får 2-3 flasker på et døgn.

den første flaske får hun efter frokost inden hun skal sove sin eftermiddagslur, så får hun en godnatflaske og så har hun den sidste uge sovet uden mad om natten, ellers har hun fået en flaske om natten også!

Nu har vi lige fået tilbudt vuggestueplads 1/7 og jeg tænker at der skal hun jo ikke ha flasker om dagen mere, da de ikke gør det i vuggestuen, og derfor skal vi til at overveje at få den om dagen væk, og så hun kun får godnatflasken, samt mme af kop om dagen når hun er hjemme!

For 1 månedes tid siden, fjernet jeg formiddags flasken, og erstattet med lidt frugt eller en halv bolle. så fik hun frokost efter sin lur, og så sov hun eftermiddagslur UDEN flaske, hun fik så flaske omkring kl 15.30-16 men denne flaske, gjorde bare at hun var så svær at få til at spise aftensmad, så vi byttet rundt på det hele, og gave hende flasken efter frokost/før eftermiddagslur i stedet for efter. DET HJALP! nu gider hun sjældent at spise særligt meget til frokost - lidt som om hun ved at der kommer en flaske snart alligevel. ARHHHH det er mega frustrerende - og vi kæmper og kæmper!

Hvor mange flasker får jeres 9-10 mdr baby, og hvordan ser deres madplan ud for dagen?

Her ser den således ud:

morgenmad kl 7-8 Grød med mme på kop

frugt

sove

frokost

flaske

sove

frugt eller kiks

aftensmad

godnatflaske eller vælling!

Hvornår mon hun kan nøjes med blot godnatflasken,?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

Nemesis

hun fik kun en natflaske på det tidspunkt.

ammede hende indtil hun var 8-8½ måned så derfor gik det ganske let med det kun var en natflaske, i og med hun selv fravalgte amningen pga. rigtig mad og drikke.

Anmeld

7. maj 2013

Malli

Nemesis skriver:

hun fik kun en natflaske på det tidspunkt.

ammede hende indtil hun var 8-8½ måned så derfor gik det ganske let med det kun var en natflaske, i og med hun selv fravalgte amningen pga. rigtig mad og drikke.

har slet ikke set dit svar, så undskyld det sene svar :/

Min datter får en flaske efter frokost - men som nævnt gider hun ikke rigtig frokosten, da flasken kommer en halv times tid efter! Så har overvejet at fjerne den, så hun kun får sin godnat flaske kl 19.-19.30

Så skal hun vel så bare ja jern dråber frem til hun er 1 år?

Alt interesse for mad er bare væk, og har været det længe - det skal være med den helt store underholdning bare for at få hende til at spise noget! Gaaab!

Anmeld

7. maj 2013

Nemesis

Malli skriver:

har slet ikke set dit svar, så undskyld det sene svar :/

Min datter får en flaske efter frokost - men som nævnt gider hun ikke rigtig frokosten, da flasken kommer en halv times tid efter! Så har overvejet at fjerne den, så hun kun får sin godnat flaske kl 19.-19.30

Så skal hun vel så bare ja jern dråber frem til hun er 1 år?

Alt interesse for mad er bare væk, og har været det længe - det skal være med den helt store underholdning bare for at få hende til at spise noget! Gaaab!

ja nå der kommer mad man ikke skal arbejde sådan for, er det jo nemmere at vente :-)
Har selv en meget selektiv spiser og pågen rugbrød er stadig det eneste hun spiser rigtigt. Alt groft det spiser hun ikke, så lader hun bare være med at spise.

Men rugbrød med smørepålæg skåret i hapsere det var et hit. Et svineri, men et hit :-) Smøre ost, leverpåstej, paté, fiskeduserne(smørbart torskerogn og makrel) det blev et hit og senere blev hapserne lidt større.

Anmeld

7. maj 2013

Malli

Nemesis skriver:

ja nå der kommer mad man ikke skal arbejde sådan for, er det jo nemmere at vente :-)
Har selv en meget selektiv spiser og pågen rugbrød er stadig det eneste hun spiser rigtigt. Alt groft det spiser hun ikke, så lader hun bare være med at spise.

Men rugbrød med smørepålæg skåret i hapsere det var et hit. Et svineri, men et hit :-) Smøre ost, leverpåstej, paté, fiskeduserne(smørbart torskerogn og makrel) det blev et hit og senere blev hapserne lidt større.

min datter gider heller ikke rigtig noget der kræver for meget tyggeri
Er der blødt brød fra pågen eller er der rugbrød, som du nævner? Kunne være jeg skulle prøve det

Anmeld

8. maj 2013

Nemesis

Malli skriver:

min datter gider heller ikke rigtig noget der kræver for meget tyggeri
Er der blødt brød fra pågen eller er der rugbrød, som du nævner? Kunne være jeg skulle prøve det

det er blødt rugbrød der er 25% fuldkorn og 6,5 % fibre. skiverne er ikke så tykke som alm rugbrød men er ligeså mørkt som alm. rugbrød. Det er det der virker her

Anmeld

8. maj 2013

Malli

Nemesis skriver:

det er blødt rugbrød der er 25% fuldkorn og 6,5 % fibre. skiverne er ikke så tykke som alm rugbrød men er ligeså mørkt som alm. rugbrød. Det er det der virker her

Det er hermed købt Så må hun prøve det når hun vågner Tak for ideen

Anmeld

8. maj 2013

Nemesis

Malli skriver:

Det er hermed købt Så må hun prøve det når hun vågner Tak for ideen

spiste hun noget?? :-)

Anmeld

8. maj 2013

Malli

Nemesis skriver:

spiste hun noget?? :-)

Glemte helt at komme med en update

Men JA, 3/4 stk brød! Men det er jo også lækkert det brød - det har en lidt sødelig smag? Håber det her bliver vejen frem ... tak for dit råd

Anmeld

8. maj 2013

Nemesis

Malli skriver:

Glemte helt at komme med en update

Men JA, 3/4 stk brød! Men det er jo også lækkert det brød - det har en lidt sødelig smag? Håber det her bliver vejen frem ... tak for dit råd

Skønt! Det er bare så dejligt når man endelig kan få mad i dem :-) Ja det er mere sødligt end alm. rugbrød...men hvis det er det der virker så er det jo sådan :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.