Min datter er nu 8 1/2 mdr snart.
Hun får 2-3 flasker på et døgn.
den første flaske får hun efter frokost inden hun skal sove sin eftermiddagslur, så får hun en godnatflaske og så har hun den sidste uge sovet uden mad om natten, ellers har hun fået en flaske om natten også!
Nu har vi lige fået tilbudt vuggestueplads 1/7 og jeg tænker at der skal hun jo ikke ha flasker om dagen mere, da de ikke gør det i vuggestuen, og derfor skal vi til at overveje at få den om dagen væk, og så hun kun får godnatflasken, samt mme af kop om dagen når hun er hjemme!
For 1 månedes tid siden, fjernet jeg formiddags flasken, og erstattet med lidt frugt eller en halv bolle. så fik hun frokost efter sin lur, og så sov hun eftermiddagslur UDEN flaske, hun fik så flaske omkring kl 15.30-16 men denne flaske, gjorde bare at hun var så svær at få til at spise aftensmad, så vi byttet rundt på det hele, og gave hende flasken efter frokost/før eftermiddagslur i stedet for efter. DET HJALP! nu gider hun sjældent at spise særligt meget til frokost - lidt som om hun ved at der kommer en flaske snart alligevel. ARHHHH det er mega frustrerende - og vi kæmper og kæmper!
Hvor mange flasker får jeres 9-10 mdr baby, og hvordan ser deres madplan ud for dagen?
Her ser den således ud:
morgenmad kl 7-8 Grød med mme på kop
frugt
sove
frokost
flaske
sove
frugt eller kiks
aftensmad
godnatflaske eller vælling!
Hvornår mon hun kan nøjes med blot godnatflasken,?
Anmeld