Hvor tidligt kan man få den "mørke streg"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.442 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. maj 2013

Karla

Jeg synes det er meget underligt. Jeg er ca. 9+4 i dag, og har fået en lille tynd mørk stribe fra navlen og ned. Jeg troede først imorges at det blot var et mærke der var kommet fordi jeg havde lagt på maven, men den er der stadig og det er tydeligt at det er en mørkere pigmentering. Er det ikke alt for tidligt den kommer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

Karla skriver:

Jeg synes det er meget underligt. Jeg er ca. 9+4 i dag, og har fået en lille tynd mørk stribe fra navlen og ned. Jeg troede først imorges at det blot var et mærke der var kommet fordi jeg havde lagt på maven, men den er der stadig og det er tydeligt at det er en mørkere pigmentering. Er det ikke alt for tidligt den kommer?

Tror faktisk det er meget forskelligt. Feks har jeg den slet ikke og jeg er 19+0 idag.

Anmeld

3. maj 2013

mth1987

Jeg tror også det er meget forskelligt. Jeg er i uge 27 nu og jeg har endnu ikk fået den. Kan ikk huske sidste gang om jeg overhovedet fik en 

Anmeld

3. maj 2013

Karla

MiichellaMalou skriver:

Tror faktisk det er meget forskelligt. Feks har jeg den slet ikke og jeg er 19+0 idag.

Ja, så er det nok meget forskelligt. Nu har jeg kun én veninde som har været gravid, og hun fik den først omkring uge 25. Så jeg undrer mig meget over, at den allerede er ved at komme frem ved mig nu den er selvfølgelig ikke helt mørk, men det er tydeligt at den er der.

Anmeld

3. maj 2013

Karla

mth1987 skriver:

Jeg tror også det er meget forskelligt. Jeg er i uge 27 nu og jeg har endnu ikk fået den. Kan ikk huske sidste gang om jeg overhovedet fik en 

Okay, tak for svar.
Jeg forsøgte at læse lidt om det på nettet, og der synes jeg også det beskrives som værende meget individuelt. Men at det oftest først er efter uge 14. Det er der lige nogle uger til jeg rammer endnu

Anmeld

3. maj 2013

Hvem?

Karla skriver:

Jeg har aldrig haft den og venter 3. barn

Anmeld

3. maj 2013

Karla

Hvem? skriver:

Jeg har aldrig haft den og venter 3. barn

Okay, det må være meget forskelligt så

Anmeld

3. maj 2013

Miss Kat

Ja det må være meget individuelt... Dit indlæg fik mig til at nærstudere mine mavebilleder, og der fremstår stregen først tydeligt fra ca. uge 28. Nu er jeg i uge 39 og den går næsten op til brystbenet, så det er gået stærkt her til sidst. Er du førstegangsfødende?

Anmeld

3. maj 2013

Karla

Miss Kat skriver:

Ja det må være meget individuelt... Dit indlæg fik mig til at nærstudere mine mavebilleder, og der fremstår stregen først tydeligt fra ca. uge 28. Nu er jeg i uge 39 og den går næsten op til brystbenet, så det er gået stærkt her til sidst. Er du førstegangsfødende?

Det var også ca sådan det var med min veninde, så det fik mig jo til at undre mig meget over at min er synlig nu
Ja, det er mit første barn jeg venter, jeg har dog været gravid 3 gange før, hvor jeg har mistet, men det burde jo ikke have nogen betydning
Det kan være det er fordi jeg har lettere ved at få den. Læste noget med at folk der var meget lyse får den sent eller også kommer den slet ikke, mens folk der var mere mørke i huden ofte får den noget tidligere.
Jeg har en smule mørkere hud, bliver aldrig sådan helt lys i huden selvom jeg ikke tager noget sol. Bliver hurtigt meget brun om sommeren, og har helt mørke øjne, så måske kan det være derfor

Anmeld

3. maj 2013

Miss Kat

Karla skriver:

Det var også ca sådan det var med min veninde, så det fik mig jo til at undre mig meget over at min er synlig nu
Ja, det er mit første barn jeg venter, jeg har dog været gravid 3 gange før, hvor jeg har mistet, men det burde jo ikke have nogen betydning
Det kan være det er fordi jeg har lettere ved at få den. Læste noget med at folk der var meget lyse får den sent eller også kommer den slet ikke, mens folk der var mere mørke i huden ofte får den noget tidligere.
Jeg har en smule mørkere hud, bliver aldrig sådan helt lys i huden selvom jeg ikke tager noget sol. Bliver hurtigt meget brun om sommeren, og har helt mørke øjne, så måske kan det være derfor

Ja, det giver rigtig god mening, synes jeg. Jeg er nemlig også meget lys i huden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.