overgang fra amning til flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.718 visninger
9 svar
1 synes godt om
3. maj 2013

Mor2013

Vi er så småt ved at gå fra bryst til flaske, da det er det der fungere bedst for baby og jeg har vi fundet ud af (1 1/2 mdr)

- men hendes mave har haft en noget hård start, vi startede i søndags med første gang at give hende lidt blå allomin, og er så trappet mere og mere op. Men hun har kun haft afførring én gang siden søndag (onsdag morgen) og hun er så ulykkelig og lægger og presser og presser  
sp sagde i går at hvis hun virkede til at have svært ved at komme af med det og stadig ikke havde haft afføring i dag ville hun anbefale lactulose. 

Hvordan gik overgangen for jer? Havde i problemer? Hvilken modermælkserstatning brugte i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

L&V

Mor2013 skriver:

Vi er så småt ved at gå fra bryst til flaske, da det er det der fungere bedst for baby og jeg har vi fundet ud af (1 1/2 mdr)

- men hendes mave har haft en noget hård start, vi startede i søndags med første gang at give hende lidt blå allomin, og er så trappet mere og mere op. Men hun har kun haft afførring én gang siden søndag (onsdag morgen) og hun er så ulykkelig og lægger og presser og presser  
sp sagde i går at hvis hun virkede til at have svært ved at komme af med det og stadig ikke havde haft afføring i dag ville hun anbefale lactulose. 

Hvordan gik overgangen for jer? Havde i problemer? Hvilken modermælkserstatning brugte i? 

Vi brugte profylak og nutrimigen det er en meget let fordøjelig mme da den er lavet til børn som er allergi disponible.. Den var rigtig fin for maven.. Jeg ville skifte til Nan ha 1 da det virker lidt som den grønne allomin bare uden at være helt så hård..

Tænker os der ska gøres noget for at få den lille mave igang, jo længer der går jo værre bliver det

Anmeld

3. maj 2013

sandramor

Jeg kan godt huske da vi gik over på flaske med min den mindste....
Det var også lidt hårdt for hendes mave... Vi gav også blå allomin... Men jeg gav med stor succes grøn allomin når jeg fornemmede at hun var ved at få hård mave... Og gav hende så grøn allomin i et par måneder og så langsomt fik jeg den blå allomin ind igen.. Sådan at huj tilsidst fik 2 flasker med grøn og resten blå :-)

Anmeld

3. maj 2013

Bertris

Vi brugte profylak og nutrimigen det er en meget let fordøjelig mme da den er lavet til børn som er allergi disponible.. Den var rigtig fin for maven.. Jeg ville skifte til Nan ha 1 da det virker lidt som den grønne allomin bare uden at være helt så hård..

Tænker os der ska gøres noget for at få den lille mave igang, jo længer der går jo værre bliver det

Min kusiene brugte også nan HA1 med stor succes ^^

Anmeld

3. maj 2013

lycly

Vi gik over til flaske da min datter var 2 mdr. Men jeg gjorde det meget langsomt (det var ikke frivilligt fra min side af, havde bare ikke mælk nok) så jeg skiftede langsomt flere og flere måltider ud med flaske og ammede stadig om natten en hel uge. Derefter gav det helt sig selv og hun har ikke problemer ned afføringen. Vi brugte nan HA

Anmeld

3. maj 2013

Mor2013

Vi har snakket om at prøve allomin grøn for at se om det kan få lidt gang i den lille mave, den ene gang hun har smagt Nan1 nægtede hun nærmest at spise, indtil hun fik noget andet, så tror ikke hun kan lide det, men vi har self ikke prøvet nan HA1. 
Vi massere maven, cykler og laver en masse andre øvelser med benene som sp har vist os, håber bare snart der er gevinst, det er hårdt at høre sin øjesten græde pga forstoppelse

Anmeld

3. maj 2013

sandramor

Mor2013 skriver:

Vi har snakket om at prøve allomin grøn for at se om det kan få lidt gang i den lille mave, den ene gang hun har smagt Nan1 nægtede hun nærmest at spise, indtil hun fik noget andet, så tror ikke hun kan lide det, men vi har self ikke prøvet nan HA1. 
Vi massere maven, cykler og laver en masse andre øvelser med benene som sp har vist os, håber bare snart der er gevinst, det er hårdt at høre sin øjesten græde pga forstoppelse

Ved selvfølgelig ikke om jeres prinsesse reagere positivt på den grønne allomin og lige så hurtigt som min gjorde... Men den gjorde ihvertfald at hun aldrig havde hård mave og den virkede faktisk ret hurtigt!!
Melina har heller aldrig været super begejstret for nan..

Anmeld

3. maj 2013

Hullabullabulla

Mor2013 skriver:

Vi havde samme problem med forstoppelse dog har min søn fået flaske siden han var nogle dage gammel..

Vi gik fra NAN til grøn allomin og har ikke haft problemer siden.. Min søn er 8 uger..

Tror også jeg ville forsøge den grønne allomin først for ikke at skifte mærke og er der stadig problemer kan der skiftes til NAN HA

Det gør så ondt når de små lider :/

Anmeld

3. maj 2013

M&N

Mor2013 skriver:

7-9-13 oplevede vi ingen problemer her. Vi havde en bøtte Nutramigen hjemme fra da jeg kom hjem fra hospitalet. Men efter den pakke var færdig (blev den imens jeg ammede og gav flaske). Derefter købte vi Arlas Baby&Me, den er helt fantastisk, den har ikke givet nogen mavekneb overhovedet - hun elsker den og har afføring hver dag! Kan bestemt anbefale den.

Stoppede selv med at amme da hun var 6-7 uger på grund af lav mælkeproduktionen og tøsen kan kværne op til 180-200 ml pr måltid! 

Anmeld

3. maj 2013

Mor2013

Vi er blevet enige om at vi skal ud at købe grøn allomin i morgen og se om det hjælper. 
Nu er hun heldigvis kommet af med afføring, men vi vil hellere have noget stående til at give en grøn flaske hvis det er det der fungere  
Tak for hjælpen piger! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.