Gravid under uddannelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. maj 2013

EnSødMor

Ja, dette spørgsmål har garanteret været her 1000 gange før, men har ikke kunne finde et svar på det. 

Håber ikke det er for rodet. 

Jeg starter på hf enkeltfag til august, som jeg afslutter ca d. 20 juni 2014.

Vi vil gerne have en baby, men det skal jo helst passe ind, jeg vil gerne afslutte mit studie før jeg føder, dvs. jeg skal først have termin efter d. 20 juni helst....

MEN, efter min hf fag, ville jeg gerne søge ind på socialrådgiveruddannelsen? er det så ikke dumt at blive gravid og have termin umiddelbart inden man kan starte på den? 

Hvis jeg føder efter min hf er afsluttet, hvor får jeg så penge fra, hvis ikke jeg søger ind på socialrådgiver?? 

Kan jeg have termin før hf ( det er på vuc) er færdigt og afslutte det alligevel?

Puha, sikke mange spørgsmål. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

Lykke:)

Frk-S skriver:

Ja, dette spørgsmål har garanteret været her 1000 gange før, men har ikke kunne finde et svar på det. 

Vi vil gerne have en baby, men det skal jo helst passe ind, jeg vil gerne afslutte mit studie før jeg føder, dvs. jeg skal først have termin efter d. 20 juni helst....

MEN, efter min hf fag, ville jeg gerne søge ind på socialrådgiveruddannelsen? er det så ikke dumt at blive gravid og have termin umiddelbart inden man kan starte på den? 

Hvis jeg føder efter min hf er afsluttet, hvor får jeg så penge fra, hvis ikke jeg søger ind på socialrådgiver?? 

Kan jeg have termin før hf ( det er på vuc) er færdigt og afslutte det alligevel?

Jeg tror ikke, at du får noget, hvis du er færdig med uddannelse og har termin inden du starter på ny uddannelse, men jeg ved det ikke

Anmeld

11. maj 2013

Isabella_mor

jeg har planlagt at hvis jeg skulle gå hen og blive gravid så ville jeg gøre det efter 1 år på min videregående uddannelse..

fordi at så er jeg kommet igang og så kan jeg holde barsel, uden at skulle holde pause midt i en uddannelse for at være på barsel. og når jeg så skal starte igen så starter jeg så bare på et nyt hold evt efter ½ år... da der er både sommer og vinterstart...

sådan har jeg udtænkt min plan hvis vi skal have vores nummer to mens jeg går på uddannelse... (hvis vi flytter i noget større osv)

jeg ville helt klart vente til efter HF... 

Anmeld

11. maj 2013

Lunae

Frk-S skriver:

Jeg vil skyde på ar du er berettiget til kontanthjælp, hvis altså ikke at din mand tjener for meget.

Jeg har selv fået ét barn under uddannelse og venter nu nr 2. Det har på ingen måde været en dans på roser, at være gravid under uddannelse og man skal passe på med at tro at man kan planlægge sig ud af alt!

Med vores første barn havde jeg termin 26 august og var i praktik (på pædagoguddannelsen) umiddelbart var det perfekt, men grundet slemme graviditetsgener og en sygemelding i uge 26, dumpede jeg praktikken. Efter barsel startede jeg på læreruddannelsen. Jeg er nu på 2. År og gravid med nr 2. Har termin 2. Juli og sidste eksamen her 22 maj. Jeg håber virkelig at nå det hele, men graviditeten har igen været hård og jeg føler mig sgu ikke helt rustet til det denne gang.

Mht til optagelse på socialrådgiver uddannelsen, så optager de jo både i september og februar, så du kunne eventuelt søge om optagelse til feb 2015 og så kun have et halvt års barsel (jeg ville ikke gøre det, men det er en mulighed)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.