Øv bøv :( Brokke !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
10 svar
3 synes godt om
1. maj 2013

LilleChelle

Øv, hvor er jeg ved at være træt af at blive vækket flere gange hver nat. 

Hvis jeg er heldig får jeg lov at sove 2,5 time i træk, inden bassen mener han skal op og spise/putte. 

Hvorfor kan han da ikke bare sove lige så godt som da han var nyfødt - hvor han sov 4-7 timer, spiste og gjorde det samme igen ?  

Øv bøv - Synes gerne han snart må sove bedre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

modesty

LilleChelle skriver:

Øv, hvor er jeg ved at være træt af at blive vækket flere gange hver nat. 

Hvis jeg er heldig får jeg lov at sove 2,5 time i træk, inden bassen mener han skal op og spise/putte. 

Hvorfor kan han da ikke bare sove lige så godt som da han var nyfødt - hvor han sov 4-7 timer, spiste og gjorde det samme igen ?  

Øv bøv - Synes gerne han snart må sove bedre. 

Det var det samme med min søn. Fra nyfødt til 6 uger var der ikke rigtigt noget mønster. men så begyndte han at sove 6-7-8 timer i streg hver nat. Jeg var kun oppe én gang for at amme. Himmelsk! Det holdt til han var cirka 4 mdr. Så begyndte han at vågne hver halvanden time (ikke for at amme, men fordi han var urolig, skulle have en sut o.s.v.). Det varede indtil vi droppede natamning ved 9 mdr., hvor han så begyndte at sove 3-4 timer i streg. Og først da han var cirka 14-15 mdr. begyndte han at sove igennem (for det meste, når han ikke er forkølet eller får tænder).

Det er nok en ringe trøst for dig lige nu, men det er meget almindeligt. 

Anmeld

1. maj 2013

LilleChelle

modesty skriver:

Det var det samme med min søn. Fra nyfødt til 6 uger var der ikke rigtigt noget mønster. men så begyndte han at sove 6-7-8 timer i streg hver nat. Jeg var kun oppe én gang for at amme. Himmelsk! Det holdt til han var cirka 4 mdr. Så begyndte han at vågne hver halvanden time (ikke for at amme, men fordi han var urolig, skulle have en sut o.s.v.). Det varede indtil vi droppede natamning ved 9 mdr., hvor han så begyndte at sove 3-4 timer i streg. Og først da han var cirka 14-15 mdr. begyndte han at sove igennem (for det meste, når han ikke er forkølet eller får tænder).

Det er nok en ringe trøst for dig lige nu, men det er meget almindeligt. 

Puha - det var ikke lige det jeg ønskede at høre  

Jeg vil så gerne han snart begynder at sove om natten - det tærer virkelig meget på ens energi og tålmodighed :/ 

Anmeld

1. maj 2013

modesty

LilleChelle skriver:

Puha - det var ikke lige det jeg ønskede at høre  

Jeg vil så gerne han snart begynder at sove om natten - det tærer virkelig meget på ens energi og tålmodighed :/ 

Ja, det gør det. Det er skide hårdt.

Jeg accepterede det som en del af at blive mor. Man kan være heldig og få et barn der sover rigtig godt, men det mest almindelige er flere natlige opvågninger indtil de er omkring et år. 

Anmeld

1. maj 2013

LilleChelle

modesty skriver:

Ja, det gør det. Det er skide hårdt.

Jeg accepterede det som en del af at blive mor. Man kan være heldig og få et barn der sover rigtig godt, men det mest almindelige er flere natlige opvågninger indtil de er omkring et år. 

Puha, jeg synes virkelig det virker forkert at skulle op hver 2. time. 

Føler det er mig og bassen der er noget i vejen med :/ 

Anmeld

2. maj 2013

modesty

LilleChelle skriver:

Puha, jeg synes virkelig det virker forkert at skulle op hver 2. time. 

Føler det er mig og bassen der er noget i vejen med :/ 

Det er fuldstændig normalt.

Anmeld

2. maj 2013

LilleChelle

modesty skriver:

Det er fuldstændig normalt.

Puuha, tænk at man ødelægger sin søvn, frivilligt  

Anmeld

2. maj 2013

Mettefpigen

Det er meget normalt.... Her var der ikk noget mønster før han var 6 måneder.... Så sov han nogenlunde fint om natten til han var 10-11 måneder og begyndte at få tænder... Nu er han 20 måneder i morgen og der har været en nat i ny og næ hvor han har sovet igennem.. Ellers er jeg oppe mellem 2-20 gange....

Anmeld

2. maj 2013

Tulle28

Det er helt normalt for hans alder Lad være med at kigge på uret, det bliver du kun endnu mere træt af. Og som en anden skriver, så hjælper det også at acceptere, at sådan er det bare lige nu og vid, at det er en periode og det går over igen. Rigtig mange børn sover først igennem for alvor omkring 2 års alderen, det er længe at gå og være frustreret Man tror det er løgn, men på en eller anden måde vænner man sig til den afbrudte søvn synes jeg.

Anmeld

2. maj 2013

LilleChelle

Mettefpigen skriver:

Det er meget normalt.... Her var der ikk noget mønster før han var 6 måneder.... Så sov han nogenlunde fint om natten til han var 10-11 måneder og begyndte at få tænder... Nu er han 20 måneder i morgen og der har været en nat i ny og næ hvor han har sovet igennem.. Ellers er jeg oppe mellem 2-20 gange....

Øv bøv - Vil gerne snart at jeg ikke skal op så mange gange om natten. 

Men det kan jeg næsten høre der er lange udsigter til ikke at skulle  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.