Når barnet siger "Nej, mig vil ikke" konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
7 svar
1 synes godt om
1. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind og jeg hader kampene hver eneste dag

Mit barn på 3,5 vil INTET

Vi skændes om morgen, når vi skal afsted, når han kommer hjem og ska skiftes (blebruger), om aften når vi ska ud og ha børstet tænder også til sidst når han skal i seng

Hvordan takler i det, når barnet hele tiden siger NEJ, JEG VIL IKKKE!!!!!!

til alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind og jeg hader kampene hver eneste dag

Mit barn på 3,5 vil INTET

Vi skændes om morgen, når vi skal afsted, når han kommer hjem og ska skiftes (blebruger), om aften når vi ska ud og ha børstet tænder også til sidst når han skal i seng

Hvordan takler i det, når barnet hele tiden siger NEJ, JEG VIL IKKKE!!!!!!

til alt

Nu er min datter kun 2½ men vi kender da problemstillingen.

Herhjemme gælder det meget om at få formuleret sig korrekt, altså sige " nu tager du sko på" og ikke "vil du tage dine sko på".

Meget ofte giver vi slet ikke valgmuligheder.

Og hvis hun alligevel bliver hysterisk, ja så kommer hun afsted uden sko eller hvad der nu kan ligge til grund for det

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Nu er min datter kun 2½ men vi kender da problemstillingen.

Herhjemme gælder det meget om at få formuleret sig korrekt, altså sige " nu tager du sko på" og ikke "vil du tage dine sko på".

Meget ofte giver vi slet ikke valgmuligheder.

Og hvis hun alligevel bliver hysterisk, ja så kommer hun afsted uden sko eller hvad der nu kan ligge til grund for det

Her får han heller ikke valgmuligheder, men nemli; "nu ska vi ud og børste tænder", nu skal vi afsted osv.

Men alligevel bliver han hysterisk HVER ENESTE gang

jeg har prøvet at "advare" ham med at sige, om 2 min skal vi ud og have sko på ex.

men intet virker

Anmeld

1. maj 2013

Janni.

Nu er min søn ikke så gammel, at han er begyndt på den slags endnu. Men jeg lagde lige mærke til at du skrev: nu skal VI ud og børste tænder..
Vær opmærksom på hvor og hvornår du siger Vi, det kan være det gør en forskel, jeg ved det ikke.

Blot en tanke fra en SSH som ofte bruger "vi" når den ældre skal et eller andet

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Nu er min søn ikke så gammel, at han er begyndt på den slags endnu. Men jeg lagde lige mærke til at du skrev: nu skal VI ud og børste tænder..
Vær opmærksom på hvor og hvornår du siger Vi, det kan være det gør en forskel, jeg ved det ikke.

Blot en tanke fra en SSH som ofte bruger "vi" når den ældre skal et eller andet

Fordi det skal "vi" jo også, han kan jo ex. ikke børste tænder selv eller skifte egen ble...

Anmeld

1. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

Fordi det skal "vi" jo også, han kan jo ex. ikke børste tænder selv eller skifte egen ble...

Ord kan have stor betydning.
Jo det er ham der skal børste tænder, du hjælper ham. Han kan jo godt starte og du slutte af.
Du siger vel ikke: vi skal ind og have en ren ble?
Jeg siger: du skal have en ren ble

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ord kan have stor betydning.
Jo det er ham der skal børste tænder, du hjælper ham. Han kan jo godt starte og du slutte af.
Du siger vel ikke: vi skal ind og have en ren ble?
Jeg siger: du skal have en ren ble

Tror faktisk også jeg siger:

Kom, skat, nu skal du ud og ha bærstet tænder

Uanset hvad, så vil han aldrig....

Anmeld

1. maj 2013

Sara.

Jeg har en dreng på 3 som også bruger sætningen "mig vil ikk".

Afhængig af situationen er det lidt forskelligt hvordan jeg reagerer.

Hvis det f.eks er i forbindelse med tandbørstning så siger jeg: "Jeg kan godt høre at du ikke vil have børstet tænder nu, men det skal du. Ellers kommer Marius og baktus og laver små huller i tænderne" alt imens jeg stille og roligt tager ham med ud på badeværelset.
Hvis han stritter meget imod prøver jeg at bevare roen og fortælle ham at han skal ha børstet tænder, ogsæ selvom han ikke vil.

Men der kan være andre "kampe" som jeg vælger ikke at kæmpe.

Så bruger min krudt på det jeg mener er vigtigt for ham og os.....

Engang imellem kan jeg godt blive frustreret men så går jeg luge ludt væk, f.eks. Ud i køkkenet og tager et glas vand og så tilbage til ham igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.