Vitaminer - jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. maj 2013

lau85

Hej

For ca. 2 uger siden begyndte jeg at tage jern vitamin, men synes jeg har fået meget hård mave

Jeg tager apotekets egne jern vitaminer til gravide.

Er det normalt? Hvilket mærke tager I? Og hvornår på dagen tager i pillen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Bech19

Jeg har også gener af jerntabelletterne, men jeg har "kun" rumlen i maven. Jeg tager dem altid til sengetid, så jeg ikke skal gå og have ondt i maven om dagen. Det fungerer faktisk meget godt.

Det er desværre en almindelig bivirkning at få hård mave - prøv at drikke mere vand og spis svesker og masser af frugt

Anmeld

1. maj 2013

LR85

Ja det er meget normalt. 

Du kan evt købe 'magnesia' i håndkøb på apoteket, og tage en tablet hver-hveranden dag. 

Og ja ellers dyrk motion, drik vand, spis svesker, spis fiberigt. 

Anmeld

1. maj 2013

Victoria2013

Jeg forklarede på apoteket, da jeg skulle købe mine jerntabletter, at jeg normalt fik hård mave af dem (er bloddonor og plejer at få jerntabletter pga. det også)... så fik anbefalet et mærke og jeg har slet ikke fået hård mave af dem

Jeg tager dem der hedder AminoJern, de kan købes på apoteket og de virker altså rigtig fint for mig. Jeg tager pillen on formiddagen midt imellem at jeg har spist morgenmad og mit formiddags-mellemmåltid - de skal helst tages mellem to måltider fik jeg at vide. Bilder mig selv ind at så virker jernet om dagen hvor jeg har brug for energien det giver (man/jeg kan jo blive meget træt hvis man har jernmangel) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.