Tæller sygdom i timer til a-kassen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.277 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. april 2013

Den lykkelige

Jeg er lige ved at være dagpenge berettiget.. Men ser så lige at i min ansættelse et sted for 3 år siden var jeg syg i en måned.. Tæller timerne så også?? Jeg har jo fået løn under sygdom.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

2babygirls

Den lykkelige skriver:

Jeg er lige ved at være dagpenge berettiget.. Men ser så lige at i min ansættelse et sted for 3 år siden var jeg syg i en måned.. Tæller timerne så også?? Jeg har jo fået løn under sygdom.. 

Det burde det, da du jo har været i arbejde

Anmeld

30. april 2013

Nettemor

Hvis det er 3 år siden burde det vel ikke have indflydelse? Du skal jo 'bare' have optjent 1940(mener jeg) timer. Det svarer til ca et års arbejde på fuld tid(medmindre man holder ferie )

Anmeld

30. april 2013

Den lykkelige

Nettemor skriver:

Hvis det er 3 år siden burde det vel ikke have indflydelse? Du skal jo 'bare' have optjent 1940(mener jeg) timer. Det svarer til ca et års arbejde på fuld tid(medmindre man holder ferie )

Nej de tæller 4 år tilbage.. 

Anmeld

30. april 2013

Nettemor

Den lykkelige skriver:

Nej de tæller 4 år tilbage.. 

Ja men har du optjent nok timer så er det vel ikke et problem. Nu har jeg opbrugt mine dagpenge men jeg er blevet oplyst at når jeg har haft arbejde i et år og arbejdet 1940 timer så er jeg berettiget igen (håber aldrig det bliver nødvendigt igen)

Anmeld

30. april 2013

Den lykkelige

Nettemor skriver:

Ja men har du optjent nok timer så er det vel ikke et problem. Nu har jeg opbrugt mine dagpenge men jeg er blevet oplyst at når jeg har haft arbejde i et år og arbejdet 1940 timer så er jeg berettiget igen (håber aldrig det bliver nødvendigt igen)

Jamen normalt tæller de 3 år også et år ekstra fordi jeg har været på barsel.. Men jeg er jo på kontanthjælp nu.. Og jeg er deltidsmedlem.. så det er 1258 timer jeg skal have.. Men jeg har kun lige deromkring.. så derfor jeg jo gerne vil vide om de syge timer tæller med.. 

Anmeld

30. april 2013

Nettemor

Den lykkelige skriver:

Jamen normalt tæller de 3 år også et år ekstra fordi jeg har været på barsel.. Men jeg er jo på kontanthjælp nu.. Og jeg er deltidsmedlem.. så det er 1258 timer jeg skal have.. Men jeg har kun lige deromkring.. så derfor jeg jo gerne vil vide om de syge timer tæller med.. 

Nåh på den måde. Jeg er faktisk i tvivl.

Anmeld

30. april 2013

Lililili

Man skal have 1924 rene arbejdstimer inden for 3 år ved en fuldtisforsikring. 1258 ved en deltidsforsikring. Længere tids sygdom kan rykke optællingsperioden, dog max til fem år. Hvis du har haft sygdom betalt af arbejdsgiver,bør det ikke give problemer. Er du i tvivl om hvor mange arbejstimer der er indberettet til skats indkomsregister, kan du altid ringe og spørge din a-kasse hvor mange timer du har. ( det oplyser vi i alt fald i den a- kasse jeg arbejder i hvis vi bliver bedt om det af medlemmet). 

Anmeld

30. april 2013

Pige2009

Den lykkelige skriver:

Selvfølgelig gør de det - du har jo været i arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.