Så er det officielt, sutten skal ryge!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

lonemus

Jeg var til tandlægen i går med Stefanie - hun klarede det rigtig flot og åbnede pænt munden, så tandlægen kunne se alle hendes fine tænder

Men tandlægen rådede os stærkt til at sløjfe sutten, ikke fordi hun havde suttebid eller andet - måske en lille smule begyndede, dog intet voldsomt. Dog ville hun anbefale at hun lægger sutten - og hun må ikke lære at sutte tommelfinger eller andet, for det er lige så slemt som sutten.

SÅ, Stefanie hørte jo tandlægen sige det , så vi snakkede meget om det i aftes inden hun skulle sove...at nu var hun altså en stor pige (ja, jeg skal i børnehave, sagde hun så ) og vi skal sende sutterne op til julemanden, for han har helt sikkert en babynisse som mangler en sut......også vil hun lave en tegning til babynissen
Nu går vi på ferie næste fredag, så der er planen at vi pakker sutterne sammen og kører ud og sender pakke op til julemanden - hun skal med og se. Jeg er lidt spændt på, hvordan det går....men hun bruger kun sutten når hun sover, hvilket hun kun har gjort det sidste år. Og det virker mere som om hun bare bruger sutten fordi hun kan....men vi gør det først i ferien, da vi nok skal forvente lidt natte-roderi igen!!

Men hun har jo sin soveelfant og alle dukkerne hun sover med og kan kramme.......men spændt/lidt nervøs er jeg da .)

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Stumpen

Dejligt at hun selv er med på den.. Jeg ville også prøve hvis hun kun bruger den om natten..

Anmeld

30. juni 2009

lonemus

Stumpen skriver:

Dejligt at hun selv er med på den.. Jeg ville også prøve hvis hun kun bruger den om natten..

Jeg er dog spændt på hvor meget med hun er på den, når det virkelig går op for hende, at der ingen sut er til natten eller middagssøvnen
Men det hjalp alligevel tandlægen osse sagde det til hende, for det kan hun sagtens huske

Lone

Anmeld

1. juli 2009

st

Mads bruger den kun når han sover, så det bliver også et feireprojekt her. Han er dog selv helt med på at han skal af med sutten inden børnehaven. Men lad os se hvad den tapre kriger siger når slaget skal stå. :-)

Anmeld

3. juli 2009

Stumpen

Jeg ville ønske at Mathilde var klar på det, men det bruger hun den for meget til endnu... Men måske vi skal prøve at trappe lidt ned med sutte-forbruget i første omgang..

Anmeld

3. juli 2009

lonemus

Stumpen skriver:

Jeg ville ønske at Mathilde var klar på det, men det bruger hun den for meget til endnu... Men måske vi skal prøve at trappe lidt ned med sutte-forbruget i første omgang..

Det skal nok komme

Lige nu ligger hun syg med mellemørebetændelse, men alligevel har hun på intet tidspunkt spurgt efter sutten - hun plejer slet ikke at kunne leve uden, når hun er syg!! Hun spurgte først, da hun skulle sove....men i næste uge, så ryger den

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.