babyens øjne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. juni 2009

mettecamillaolsen

Hejsa, jeg fik en lille dreng d.17.6 en uge før termin, og jeg har gået og tænkt meget på hvorfor jeg har det så svært ved at få øjnkontakt med ham, og vil høre om det er "meget" normalt her i starten, og om hans øjne ikke er udviklet helt endnu, men nogen gange kigger han på mig men det er ligesom han kigger igennem mig, jeg bliver faktisk lidt ked af det og tænker meget på om han fejler noget, eller om det bare er noget jeg bilder mig selv ind.
Mvh Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

Miamaja

normalt. nogle babyer kan ikke fokusere efter fodslen og ugerne derefter. andre kan fokusere med det samme. meget forskelligt. min guldklump kunne ikke fokusere indtil 1.5 mdr gammel.

Anmeld

29. juni 2009

Stumpen

Jeg kan huske at jeg havde en snak med min sp om det.. Men altså du kan ikke forvente de lange kontakter her i starten, men gør som det lyder til at du gør.. Prøv at fang hans opmærksomhed, så kommer det... Prøv især på puslebordet var det råd jeg fik...

Vi boede på daværende tridspunkt i en kælderlejlighed og når vi sad i sofaen var det med ryggen til vinduet, så Mathilde fokuserede i stedet på lyset bag os, derfor fik vi rådet om puslebordet...

Men ellers snak med din sp om det og så ser hun hvordan du gør og giver dig fif eller forsikre dig om at du gør det rigtigt...

Anmeld

30. juni 2009

Cris

Nej, de kan ikke fokusere så godt. Men der kommer stille og rollig. Det er ikke fordi, de er helt blinde, men jeg har læst i mange stedder, at de ser lidt "skyet" og ufokuseret. De kan godt lide, når de finder på noget lyst, derfor drejer de hovedet til vinduer og så nogle ting. Men som sagt, der kommer. Måske kan du finde på nogle baby bøger eller info på nettet? Jeg har haft tre bøger, en havde jeg selv købt, da jeg var gravid. Og så fik jeg en fra Dr.Sears fra en i familien og så fik jeg en baby bog til fra en veninde. Da jeg ammede, har jeg læst meget i dem. Der kom meget info om nyfødt og hvad der sker måned efter måned. Det var også noget info om mange andre forskellige ting. Man bliver klogere. Måske kan du finde nogle bøger, så du ikke bliver helt forvirret... Men du skal ikke være bange før, din baby kan lugte, mærke og høre dig. Derfor elsker de så meget at være tæt på dig og så snart øjnene er mere skarpe nyder de mere at ligge på gulvet og kikke, hvad der sker rundt omkring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.