lus - hvordan er det nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. april 2013

Sara.

Har lige opdaget at min datter har lus.

Hvordan er det nu med sengetøj osv. Er en tur i vaskemaskinen på mange grader nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Mother-love

Jeg ville kogevaske det. For mener dog de sagde en gang at man bare skulle give det 60 grader. Men før i tiden kom man også bamser og lign i ffryseren. Men den går ikke mere for lusene går bare i hi og vågner op igen
Så ved ikke om 60 grader er nok. Ville som sagt give en kogevask. Nu kogevaskene vi også altid vores sengetøj samt undertøj og håndklæder. Det er lidt hårdt ved stoffet men på den måde er man sikker på der ikke er noget af bakterier eller lign.

Håber i kommer hurtigt over det kravl

Anmeld

29. april 2013

B&J

jeg ville give sengetøjet 60grader og bamser osv der er tæt på en tur i fryseren, der sker ingen ting med dem..

også en ordentlig omgang med lussekam og balsam i håret for at få dem ordentlig ud

Anmeld

29. april 2013

Frejsmor

Sara. skriver:

Hvordan er det nu med sengetøj osv. Er en tur i vaskemaskinen på mange grader nok?

Jeg ved ikke hvor mange grader det skal have i vaskemaskinen, tror dog 60 grader er nok, men lus kan i hvert fald ikke overleve hvis de bliver isoleret fra deres føde..

Så du kan komme det hele i en pose i 48 timer og så er de døde eller du kan komme det i fryseren i 24 timer, så er de også døde..

Anmeld

29. april 2013

pcoramt

Sara. skriver:

I fryseren med det

Anmeld

29. april 2013

Sara.

Tak for alle jeres svar! Dejligt der altid er hjælp at hente herinde...

Hendes tøj, vasker jeg bare det som normalt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.