Børnepenge - svært at finde rundt i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
6 svar
3 synes godt om
25. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke om det passer ind under emnet, men ved ikke hvor jeg ellers skal gøre af det.

Jeg har forsøgt at læse inde på borger.dk samt Google omkring det, men kan bare ikke finde svar, der er til at forstå.

Så hvis nogen kan skære det ud i pap for mig  

Hvis baby bliver født i juni, får man så børnepenge d. 20. juli eller d. 20. oktober?

Og hvis man skal ansøge om ydelse til studerende (fra kommunen, ikke SU), med sidste ansøgningsfrist d. 30. juni, hvornår får man så pengene udbetalt, 20. juli eller 20. oktober?

Håber nogen vil hjælpe da jeg virkeligt ikke kan gennemskue det med min søvnunderskuds-hjerne lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

M&N

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om det passer ind under emnet, men ved ikke hvor jeg ellers skal gøre af det.

Jeg har forsøgt at læse inde på borger.dk samt Google omkring det, men kan bare ikke finde svar, der er til at forstå.

Hvis baby bliver født i juni, får man så børnepenge d. 20. juli eller d. 20. oktober?

Og hvis man skal ansøge om ydelse til studerende (fra kommunen, ikke SU), med sidste ansøgningsfrist d. 30. juni, hvornår får man så pengene udbetalt, 20. juli eller 20. oktober?

Håber nogen vil hjælpe da jeg virkeligt ikke kan gennemskue det med min søvnunderskuds-hjerne lige nu.

Tror man skal have født d. 30 juni senest for at få børnepenge d. 20 juli. 

Anmeld

25. april 2013

Valle81

Hvis du føder inden 30. juni, så kommer børnepengene den 20. juli.

Det andet kan jeg ikke svare dig på, vil tro at det kommer an å, hvor hurtige de er til at behandle ansøgningen.

Anmeld

25. april 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Med børnepenge, mener du så børneydelse eller hvordan? For det er da kun hver 3. måned.

Anmeld

25. april 2013

Anonym trådstarter

MorTilMalucca skriver:

Tror man skal have født d. 30 juni senest for at få børnepenge d. 20 juli. 

Okay, mange tak skal du have. Det var det jeg ikke lige kunne gennemskue

Anmeld

25. april 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hvis du føder inden 30. juni, så kommer børnepengene den 20. juli.

Det andet kan jeg ikke svare dig på, vil tro at det kommer an å, hvor hurtige de er til at behandle ansøgningen.

Tak skal du have for svar

Anmeld

25. april 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Med børnepenge, mener du så børneydelse eller hvordan? For det er da kun hver 3. måned.

Ja, jeg mener børneydelse. Jeg ved godt det er hver 3. måned, men jeg kunne bare ikke lige gennemskue hvornår man ville få det første gang, afhængigt af hvornår man fødte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.