Gode søvnvaner fra start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. april 2013

StudPsyk

Vi har altid, hele hendes liv, haft problemer med Rose og søvn og har det stadig. En tilstand man efterhånden vender sig til og ikke tror på bliver anderledes. Jeg ved ikke, om det er noget vi har gjort forkert eller skulle have gjort anderledes fra start, for efterhånden kan jeg ikke huske hvordan vi bar os ad i starten.

I hvert fald håber jeg jo på, at James kan få nogle meget bedre søvnvaner! Men hvordan? Og hvordan er det nu?

Hvor gamle skal de være, førend man begynder at arbejde med søvnen, rutiner, rammer? Og hvordan implementerer man gode søvnvaner for de små?

Lige i øjeblikket sover han bare når han sover. Og får lov at sove, hvor han nu falder i søvn. Om det så er i vores arme, i strækviklen osv. Er dog begyndt at prøve at lægge ham i liften, når han sover, og det fungerer udmærket nogen gange.

Han sover hele natten kun afbrudt af amninger  Tager ham gerne med i seng kl 22, og så sover han indtil dagen starter for os andre omkring kl. 7. Nogen gange sover han lidt længere.

Men hvordan foreslår i, at vi arbejder med søvnen? Og fra hvilken alder? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

raca

vi har aldrig arbejdet med søvn her..

den ene har et stort trykhedsbehov og behov for fysisk nærvær. han sover dårligt og kort og har altid gjodt det.. dog er det blevet bedre fra 3 år af..

den lille sover bare bedre.. og har altid gjodt det.. vi har intet gjodt. eller gjodt det samme..

børn er vist bare forskellige..

men tror samsovningen hjælper jer her i staten da han får nærvær og tryghed og det er givet godt ud senere hen.. så måske får i slet ingen søvnproblemer..

lad ham selv styrre det så han lære at mærke træthed så skal han nok sove godt..

Anmeld

25. april 2013

Juliekp

Janne T. skriver:

Vi har altid, hele hendes liv, haft problemer med Rose og søvn og har det stadig. En tilstand man efterhånden vender sig til og ikke tror på bliver anderledes. Jeg ved ikke, om det er noget vi har gjort forkert eller skulle have gjort anderledes fra start, for efterhånden kan jeg ikke huske hvordan vi bar os ad i starten.

I hvert fald håber jeg jo på, at James kan få nogle meget bedre søvnvaner! Men hvordan? Og hvordan er det nu?

Hvor gamle skal de være, førend man begynder at arbejde med søvnen, rutiner, rammer? Og hvordan implementerer man gode søvnvaner for de små?

Lige i øjeblikket sover han bare når han sover. Og får lov at sove, hvor han nu falder i søvn. Om det så er i vores arme, i strækviklen osv. Er dog begyndt at prøve at lægge ham i liften, når han sover, og det fungerer udmærket nogen gange.

Han sover hele natten kun afbrudt af amninger  Tager ham gerne med i seng kl 22, og så sover han indtil dagen starter for os andre omkring kl. 7. Nogen gange sover han lidt længere.

Men hvordan foreslår i, at vi arbejder med søvnen? Og fra hvilken alder? 

Min datter var ikke meget for at sove i hendes første leve uger, kun om natten, og det var en kamp at få hende til at sove middags lure. 

Da hun var knap 3 måneder gammel blev hun bedre til at sove om dagen og vores sp sagde at det er omkring 3 måneders alderen de begynder at danne vaner. Vores sp siger også, at vores datter skal sove 2 lange lure om dagen (og det gør hun kun barnevognen), så vi går 2 lange ture om dagen, og så klat sover hun resten af dagen. 

Vi har altid sagt "godnat" omkring kl. 20-21, ved at dæmpe lys, droppe øjenkontak med hende og snakke muse-stille, og det er blevet til en vane, så der er ingen problemer når vi ligger hende i seng der. 

Anmeld

25. april 2013

Maja88

Mener vi begyndte på det da hun var en 4måneder..

Der begyndte hun at være en del mere vågen...

Jeg lod hende sove så længe hun ville og når hun så vågnede var hun vågen i maks halvanden time.. så puttede jeg hende med sut og en nusseklud meget tæt på mæsen.. lå den foran hovedet... sådan fortsatte dagen.. og hurtigt fik hun en rytme.. tror hendes nattid automatisk blev 19-19.30 mener jeg.. 

Da hun blev 6 måneder øgede vi tiden til 2 timer

Natten har hun ikke spist mad i efter hun blev halvanden måbed

Anmeld

25. april 2013

Maja88

Maja88 skriver:

Mener vi begyndte på det da hun var en 4måneder..

Der begyndte hun at være en del mere vågen...

Jeg lod hende sove så længe hun ville og når hun så vågnede var hun vågen i maks halvanden time.. så puttede jeg hende med sut og en nusseklud meget tæt på mæsen.. lå den foran hovedet... sådan fortsatte dagen.. og hurtigt fik hun en rytme.. tror hendes nattid automatisk blev 19-19.30 mener jeg.. 

Da hun blev 6 måneder øgede vi tiden til 2 timer

Natten har hun ikke spist mad i efter hun blev halvanden måbed

Hun havde så en periode da hun var 5 måneder hvor hun ikke ville sove i barnevognen udenfor.. så da sov hun i den indenfor. Tog så kampen da hun var en 6 måneder.. og så har hun sovet sine lure udenfor siden

Anmeld

25. april 2013

bøllen

Ved ikke om og hvornår man kan arbejde med gode søvn vaner

vores de store sov fra spæd i vugge ( også på sygehuset ) de lå i samme ( tvillinger ) da vi kom hjem som de i tremmeseng sammen til de var 3 mdr og røg på eget værelse . Der sov de igennem og har gjordt det siden . Og har aldrig sovet hos os . Var ikke i arm på samme måde som enkelt barn. Vi lå mere på gulvet sammen og hyggede

mindstemanden sov ved mig den ene nat på sygehuset - i vores seng da vi kom hjem . Og ligger der endnu - 3,5 år . Dog afbrudt af kortere perioder i egen seng. Han var meget i arm når han sov osv . Hvilket vi alle nød .

jeg går ind for at børn skal have den trykhed de har behov for men kan alligevel ikke lade være med at tænke om de store alligevel er vendet til at ligge alene på en anden måde og om det har spillet ind .

nu vil står med lillebror som rodet rundt om natten og nægter at sove i egen seng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.