Mærket liv - og så "pause" ? Normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
9 svar
4 synes godt om
25. april 2013

Xolia

Jeg har mærket liv i et par uger, mest om aftenen, men nu, de sidste par dage synes jeg slet ikke jeg har mærket noget :-(

Jeg er 18+4 og har ikke mærket liv udenpå, men kan ikke lade være med at spekulere - har den bare vendt sig så den "sparker et andet sted hen"?

Skal jeg ringe til lægen? Eller hvem?

Knus Xolia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

Frejsmor

Xolia skriver:

Jeg har mærket liv i et par uger, mest om aftenen, men nu, de sidste par dage synes jeg slet ikke jeg har mærket noget :-(

Jeg er 18+4 og har ikke mærket liv udenpå, men kan ikke lade være med at spekulere - har den bare vendt sig så den "sparker et andet sted hen"?

Knus Xolia

Jeg tror ikke du skal være bekymret.. Da jeg var ved JM her for lidt over en uge side, der snakkede jeg lidt med hende om det med at mærke liv.. Og selvom vi som 2.gangs gravide mærker liv lidt hurtigere end første gang, så er baby stadig så lille og har så meget plads, at den kan putte sig, så man i perioder ikke kan mærke den, det er helt normalt..

Du skal huske, det er jo først når vi kommer omkring uge. 26-28 at man skal begynde at mærke baby reglemæssigt..

Anmeld

25. april 2013

Malthe2010

Ingen bekymring, jeg er først begyndt og mærke liv nu, både inde og ude, dagligt. Og jeg er kun 21+1. Det erhalt normalt at der er dage imellem så tidligt 

Anmeld

25. april 2013

Xolia

Malthe2010 skriver:

Ingen bekymring, jeg er først begyndt og mærke liv nu, både inde og ude, dagligt. Og jeg er kun 21+1. Det erhalt normalt at der er dage imellem så tidligt 

Tak :-)

Jeg har også snakket med jordemoder som sagde det samme. Jeg skulle også prøve at give den lidt chock med isvand og sukker :-)

Så er meget mere rolig nu :-)

-Xolia-

Anmeld

25. april 2013

Svenne

Jeg mener først det er omkring uge 23-24, man helst skal mærke dem hver dag..

Anmeld

25. april 2013

banana3

Jeg mærkede liv allerede omkring uge 17. men slet ikke regelmæssigt. Baby kan sagtens ha vent sig, så han sparker den anden vej, jeg havde selv små perioder hvor jeg ikke rigtig mærkede ham, og man bliver jo skide bekymret, men du skal bare tage det helt med ro..

Hvis det bliver ved med at gå dig meget på, så kan du selvfølgelig ringe til lægen. Har du evt. prøvet at ligge dig lidt på maven ? Her sparker han nemlig gevaldigt når han synes jeg kommer for langt om på maven

Anmeld

25. april 2013

baby012

Jeg mærkede først liv i uge 20 begge gange  

ved du hvordan din moderkage vender ,?? 

Anmeld

25. april 2013

AnthonsMor

Xolia skriver:

Knus Xolia

Det er ikke 'nødvendigt', at mærke liv før omkring uge 24-25 stykker
Så jeg tror absolut ikke du skal være nervøs.. Du kan fremprovokere spark fra baby, hvis du drikker noget ISKOLDT vand

Men jeg kunne f.eks ikke selv mærke liv før jeg var 22 uger henne

Anmeld

25. april 2013

Wik

Her i mon anden graviditet, mærkede jeg liv tidligt, uge 17(18) også var der to ugers tid måske mere, hvor jeg ikke mærkede det samme overhovedet, indtil det kom igen, fra den ene dag til den anden. Jeg mærkede først liv hver eneste dag fra uge 22 ca. og frem til nu.

Anmeld

26. april 2013

Xolia

1000 tak alle sammen.

Jeg ringede til jordemoder og hun fortalte ca. det samme som alle jer - og jeg er blevet rolig igen... :-)

Knus Xolia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.