Maria-s skriver:
Ja, jeg ved godt at der er maaaange andre der opretter lignende debatter... Det ændre bare ikke på at jeg lige har brug for "puste ud"
Under min første graviditet tog jeg +24 kg på (aner faktisk ikke hvad den præcist endte på
) efter fødslen fik jeg mega meget vand i kroppen, så da jeg kom hjem fra sygehuset vejede jeg stadig tones meget. Det har haft påvirker mig rigtig meget siden og jeg er super nervøs for under denne graviditet også at tage meget på.
Jeg er i dag i uge 8 og har ind til videre tage ca 1,5 på. Måske lidt mere, måske lidt mindre, er ikke helt silker på min startvægt. Men inden jeg testede positiv røg der lige næsten 3 kg fordi der blev hygget lige rigeligt med madskålen
Jeg har godt den sidste uges tid haft mildere kvalme til medium og det eneste der hjælper er vand og mad. Helst mad hver 2.- 3. time.
Jeg ønsker en sund graviditet. En graviditet jeg NYDER. Havde lovet mig selv ikke at gå i triste-mode, men jeg kan godt mærke at jeg er rigtig nervøs for at blive lige så stor som sidst.
Jeg ved godt jeg bre burde sørge for så at brænde en masse kalorier af. Jeg er bare så fuuuucking TRÆT.....
Hvad før I derude for at holde vægten sådan nogenlunde? Jeg er ikke interesseret i IKKE at tage på. Men jeg ville blive super glad hvis jeg kunne holde den på de 10 kg....
Åhhhh synes samtidigt det på en eller nden måde er så forfængeligt af mig... Det vigtigste er jo at barnet er sundt og raskt!! Men derfor må man vel godt prøve at passe lidt på sin krop?....
Hilsen en lidt ked Maria, der bare er super oppustet og føler sig TYK, ikke gravid...
Åh.. jeg ved præcis hvordan du har det.. det er ikke sjovt!
I min første graviditet tog jeg 23kg på, der var dog også meget væske, men alligevel 10kg tilbage som var "god mad"-vægt.
Denne graviditet er jeg næsten i uge 29 og +10kg..
Gennem hele denne graviditet har vægten bare fyldt SÅ meget i mit hoved. Jeg bliver aldrig rigtig mæt og mit hoved tænker hele tiden på mad - ikke nødvendigvis usunde ting.. Men bare at proppe i hovedet hele tiden. Det er en daglig kamp synes jeg. Og det giver mig SÅ dårlig samvittighed - men jeg kan heller ikke finde ud af at lade vær..
Jeg vil også gerne passe på min krop, for væsken i sidste graviditet har udvidet huden en del, og det frygter jeg sker igen

Det er svært, for det ene øjeblik tænker jeg at jeg skal nyde den gode mad, men det næste øjeblik tænker jeg at jeg skal skære ned og KUN spise sundt.
Ikke at jeg ikke spiser sundt, men det er jo bare store mængder.. hele tiden.
Det er virkelig frustrerende..
Desuden har jeg en mand som hele tiden drikker sodavand og som godt kan tåle slik.. Det hjælper jo ikke når man hele dagen har motioneret og været sund, at der så ligger slik og chokolade på bordet..