Vægt - den evindelige "debat"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. april 2013

Maria-s

Ja, jeg ved godt at der er maaaange andre der opretter lignende debatter... Det ændre bare ikke på at jeg lige har brug for "puste ud"

Under min første graviditet tog jeg +24 kg på (aner faktisk ikke hvad den præcist endte på) efter fødslen fik jeg mega meget vand i kroppen, så da jeg kom hjem fra sygehuset vejede jeg stadig tones meget. Det har haft påvirker mig rigtig meget siden og jeg er super nervøs for under denne graviditet også at tage meget på.

Jeg er i dag i uge 8 og har ind til videre tage ca 1,5 på. Måske lidt mere, måske lidt mindre, er ikke helt silker på min startvægt. Men inden jeg testede positiv røg der lige næsten 3 kg fordi der blev hygget lige rigeligt med madskålen  

Jeg har godt den sidste uges tid haft mildere kvalme til medium og det eneste der hjælper er vand og mad. Helst mad hver 2.- 3. time. 

Jeg ønsker en sund graviditet. En graviditet jeg NYDER. Havde lovet mig selv ikke at gå i triste-mode, men jeg kan godt mærke at jeg er rigtig nervøs for at blive lige så stor som sidst. 

Jeg ved godt jeg bre burde sørge for så at brænde en masse kalorier af. Jeg er bare så fuuuucking TRÆT..... 

Hvad før I derude for at holde vægten sådan nogenlunde? Jeg er ikke interesseret i IKKE at tage på. Men jeg ville blive super glad hvis jeg kunne holde den på de 10 kg....

Åhhhh synes samtidigt det på en eller nden måde er så forfængeligt af mig... Det vigtigste er jo at barnet er sundt og raskt!! Men derfor må man vel godt prøve at passe lidt på sin krop?....

Hilsen en lidt ked Maria, der bare er super oppustet og føler sig TYK, ikke gravid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

Juliekp

Ja, jeg ved godt at der er maaaange andre der opretter lignende debatter... Det ændre bare ikke på at jeg lige har brug for "puste ud"

Under min første graviditet tog jeg +24 kg på (aner faktisk ikke hvad den præcist endte på) efter fødslen fik jeg mega meget vand i kroppen, så da jeg kom hjem fra sygehuset vejede jeg stadig tones meget. Det har haft påvirker mig rigtig meget siden og jeg er super nervøs for under denne graviditet også at tage meget på.

Jeg er i dag i uge 8 og har ind til videre tage ca 1,5 på. Måske lidt mere, måske lidt mindre, er ikke helt silker på min startvægt. Men inden jeg testede positiv røg der lige næsten 3 kg fordi der blev hygget lige rigeligt med madskålen  

Jeg har godt den sidste uges tid haft mildere kvalme til medium og det eneste der hjælper er vand og mad. Helst mad hver 2.- 3. time. 

Jeg ønsker en sund graviditet. En graviditet jeg NYDER. Havde lovet mig selv ikke at gå i triste-mode, men jeg kan godt mærke at jeg er rigtig nervøs for at blive lige så stor som sidst. 

Jeg ved godt jeg bre burde sørge for så at brænde en masse kalorier af. Jeg er bare så fuuuucking TRÆT..... 

Hvad før I derude for at holde vægten sådan nogenlunde? Jeg er ikke interesseret i IKKE at tage på. Men jeg ville blive super glad hvis jeg kunne holde den på de 10 kg....

Åhhhh synes samtidigt det på en eller nden måde er så forfængeligt af mig... Det vigtigste er jo at barnet er sundt og raskt!! Men derfor må man vel godt prøve at passe lidt på sin krop?....

Hilsen en lidt ked Maria, der bare er super oppustet og føler sig TYK, ikke gravid...

Da jeg var gravid tog jeg kun 3 kg på, ved at spise nogenlunde sundt og holde mig væk fra søde sager (spiste det da dengang imellem, men yderst sjældent) og så gik jeg nogle lange ture med min kæreste engang imellem.

Gjorde det fordi jeg ikke ville tage unødvendige kg på, for vidste jeg ville blive så ked af det og der bare skulle knokles i fitness efter fødsel.  Synes heller ikke rigtig man kan sige "jeg er gravid, jeg må spise hvad jeg vil", det er da den dårligste undskyldning. For bare fordi man er gravid behøver man ikke være doven og fylde ens krop med en masse sukker. Synes man skal passe på sig selv og sin baby i maven  

Tror bare man skal have lidt rygrad til at holde sig fra det usunde som man får så meget lyst til i ens graviditet, og så bare tænk over, at nu flere unødvendige kg du tager på, nu mere skal du smide efter fødsel.. 

Og så vil jeg bare gerne sige, at 1,5 kg er altså ikke specielt meget  

Anmeld

24. april 2013

Benjamins'mor

Jeg tog omkring 15 kg på første gang.
Er 16+1 idag i anden graviditet, tabte 4 kg de første 10 ugers tid og har de sidste 6 uger taget 1 kg på. Så min vægt siger nu -3 kg.

Men jeg tror bare det er forskelligt fra person til person hvad man tager på. Også selvom man måske spiser sundt, så har nogle bare nemmere ved at tage på.

Anmeld

24. april 2013

lilledittemor

Maria-s skriver:

Åh.. jeg ved præcis hvordan du har det.. det er ikke sjovt!

I min første graviditet tog jeg 23kg på, der var dog også meget væske, men alligevel 10kg tilbage som var "god mad"-vægt.
Denne graviditet er jeg næsten i uge 29 og +10kg..

Gennem hele denne graviditet har vægten bare fyldt SÅ meget i mit hoved. Jeg bliver aldrig rigtig mæt og mit hoved tænker hele tiden på mad - ikke nødvendigvis usunde ting.. Men bare at proppe i hovedet hele tiden. Det er en daglig kamp synes jeg. Og det giver mig SÅ dårlig samvittighed - men jeg kan heller ikke finde ud af at lade vær..

Jeg vil også gerne passe på min krop, for væsken i sidste graviditet har udvidet huden en del, og det frygter jeg sker igen
Det er svært, for det ene øjeblik tænker jeg at jeg skal nyde den gode mad, men det næste øjeblik tænker jeg at jeg skal skære ned og KUN spise sundt.
Ikke at jeg ikke spiser sundt, men det er jo bare store mængder.. hele tiden.

Det er virkelig frustrerende..

Desuden har jeg en mand som hele tiden drikker sodavand og som godt kan tåle slik.. Det hjælper jo ikke når man hele dagen har motioneret og været sund, at der så ligger slik og chokolade på bordet..

Anmeld

24. april 2013

Clisolka

Maria-s skriver:

Under min første graviditet for 3 år siden nåede jeg at tage 22 kg på  Da jeg testede positivt i januar måned havde jeg netop rundet at tabe 25 kg - og jeg agter ikke at tage dem alle på igen!

Jeg spiser en del mere sundt i denne graviditet, for det er jeg nødt til! For 1 års tid siden fik jeg konstateret diabetes, så jeg bliver fulgt i hoved og numse på Rigshospitalet og der er "ballade" hvis jeg tager mere end 9 kg på - og ved at regulere mine blodsukkertal (som jeg tager 7 x dagligt), så har jeg det meget bedre. 

Pt. har jeg kun taget 1,5 kg på og er 19+3  Jo, jeg må da også spise usundt engang imellem, men det er begrænset, for jeg bliver  dårlig hvis mit blodsukker stiger meget hurtigt - men jeg tænker mere over hvad jeg spiser 

Anmeld

24. april 2013

Oxydatiion

I min første graviditet tog jeg 30 kg på

I denne har jeg indtil videre tabt mig 5kg. Er 19+0

Jeg spiser som jeg plejer, spiser ikke så mange søde sager da jeg har GBS

Anmeld

25. april 2013

Maria-s

Ditte_Marie skriver:

Åh.. jeg ved præcis hvordan du har det.. det er ikke sjovt!

I min første graviditet tog jeg 23kg på, der var dog også meget væske, men alligevel 10kg tilbage som var "god mad"-vægt.
Denne graviditet er jeg næsten i uge 29 og +10kg..

Gennem hele denne graviditet har vægten bare fyldt SÅ meget i mit hoved. Jeg bliver aldrig rigtig mæt og mit hoved tænker hele tiden på mad - ikke nødvendigvis usunde ting.. Men bare at proppe i hovedet hele tiden. Det er en daglig kamp synes jeg. Og det giver mig SÅ dårlig samvittighed - men jeg kan heller ikke finde ud af at lade vær..

Jeg vil også gerne passe på min krop, for væsken i sidste graviditet har udvidet huden en del, og det frygter jeg sker igen
Det er svært, for det ene øjeblik tænker jeg at jeg skal nyde den gode mad, men det næste øjeblik tænker jeg at jeg skal skære ned og KUN spise sundt.
Ikke at jeg ikke spiser sundt, men det er jo bare store mængder.. hele tiden.

Det er virkelig frustrerende..

Desuden har jeg en mand som hele tiden drikker sodavand og som godt kan tåle slik.. Det hjælper jo ikke når man hele dagen har motioneret og været sund, at der så ligger slik og chokolade på bordet..

Jeg tror du beskriver meget godt hvordan jeg har det. Det er ikke fordi jeg synes jeg spiser specielt usundt. Jeg spiser bare alt for meget!

jeg ved godt jeg er den eneste der kan gøre noget ved det... Men derfor må jeg godt være træt af det alligevel... Jeg tager virkelig nemt på og jeg må jo nok erkende at jeg skal igang med en masse lange gåture, hvis jeg vil holde min vægt fornuftig igennem min graviditet. 

Mange tak for dit indlæg

Anmeld

25. april 2013

Maria-s

Babymor2010 skriver:

Under min første graviditet for 3 år siden nåede jeg at tage 22 kg på  Da jeg testede positivt i januar måned havde jeg netop rundet at tabe 25 kg - og jeg agter ikke at tage dem alle på igen!

Jeg spiser en del mere sundt i denne graviditet, for det er jeg nødt til! For 1 års tid siden fik jeg konstateret diabetes, så jeg bliver fulgt i hoved og numse på Rigshospitalet og der er "ballade" hvis jeg tager mere end 9 kg på - og ved at regulere mine blodsukkertal (som jeg tager 7 x dagligt), så har jeg det meget bedre. 

Pt. har jeg kun taget 1,5 kg på og er 19+3  Jo, jeg må da også spise usundt engang imellem, men det er begrænset, for jeg bliver  dårlig hvis mit blodsukker stiger meget hurtigt - men jeg tænker mere over hvad jeg spiser 

Jeg tænke også meget mere over hvad jeg spiser i denne graviditet. Jeg drikker ikke juice og saftevand/ sodavand ligesom sidst, hovedsageligt vand og jeg prøver virkelig at tænke over kulhydratniveauet i de ting jeg ellers spiser. Men derfor ryger der stadig mange ned, især fordi jeg har kvalme og noget af det bedste er for mig så (Hvidt) brød med smør eller neutral smøreost.

men jeg må jo bare tage mig sammen og komme igang med den fedtforbrændende motion

tak for dit indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.