Hun skriger bare, igen og igen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
10 svar
1 synes godt om
24. april 2013

EnSødMor

Jeg leder desperat efter et godt råd, min pige på 7 måneder har de sidste 4 dage, skreget og skreget hver gang jeg ligger hende til at sove, hun skriger dagen lang nærmest hvis ikke hun er hos mig. kæresten er på rejsearbejde, så han er ikke hjemme! 

kan det være fordi hun savner sin far? 

Må jeg prøve at give hende natflaske mens hun ligger ned i sengen. ( har aldrig gjort det før) 

hun har ikke feber eller andet, så forstår det ikke! ;( 

Har snart hevet alt håret af mig selv!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

raca

Frk-S skriver:

Jeg leder desperat efter et godt råd, min pige på 7 måneder har de sidste 4 dage, skreget og skreget hver gang jeg ligger hende til at sove, hun skriger dagen lang nærmest hvis ikke hun er hos mig. kæresten er på rejsearbejde, så han er ikke hjemme! 

Må jeg prøve at give hende natflaske mens hun ligger ned i sengen. ( har aldrig gjort det før) 

dels er der jo sket en omveltning når nu far er væk.

og dels sætter seprationeangsten ind i den alder.

så bær hende hav hende tæt på dig put med hende osv...

så går det nok hurtigt over, hun har sikket på bare brug for trykhed.

hvis det forsætter så få tjækket hendes øre.

Anmeld

24. april 2013

gonefishing

Frk-S skriver:

Jeg mener at man ikke giver flaske når de ligger ned, grundet tryk i ørene. Men giver man stadigvæk flaske ved 7 måneder? jeg mener bestemt at vi kun gav grød, mos osv.

Anmeld

24. april 2013

maiken77

Uha kender godt den situation, det er ikke sjovt! De mest gængse grunde til gråden er vel: ondt for tænder (trykket mod gummerne øges når barnet ligger), ondt i ørerne eller "bare" et lille tigerspring - prøv at regne ud, hvor gammel hun er i uger, om det kan passe med et tigerspring - for de går jo heldigvis over, ligeså pludseligt, som de kommer.

Anmeld

24. april 2013

maiken77

Mht til flasken siger min ørelæge, at give flaske liggende er "strengt forbudt" - da mælken lettere finder vej til øreregionen i liggende stilling - og hvis noget er grundlag for bakterievækst, så er det mælkebakterier.

Anmeld

24. april 2013

raca

Flodkilling skriver:

Jeg mener at man ikke giver flaske når de ligger ned, grundet tryk i ørene. Men giver man stadigvæk flaske ved 7 måneder? jeg mener bestemt at vi kun gav grød, mos osv.

JA det gør man..

barnet har brug for mm/mme frem til ca 1 år for at dække enegi behovet. mos og grød er ikke energi tæt nok. og der er stor riciko for barnet ikke får nok væske. overgangs fasen er fra 6-9 mdr der skal modermælk eller mme gerne udgøre største delen af energi intaget fra 9-12 mdr er det suplerende i forhold til fast føde.

efter 12 mdr er det stadig sumplerende jeg ved ikek hvad anbefalingerne er for flaske. men modermælk er frem til 1 år gerne meget længre.

Anmeld

24. april 2013

L&V

Flodkilling skriver:

Ja det er da ret normalt at amme eller gi flaske ved 7 måneder

Anmeld

24. april 2013

gonefishing

raca skriver:

JA det gør man..

barnet har brug for mm/mme frem til ca 1 år for at dække enegi behovet. mos og grød er ikke energi tæt nok. og der er stor riciko for barnet ikke får nok væske. overgangs fasen er fra 6-9 mdr der skal modermælk eller mme gerne udgøre største delen af energi intaget fra 9-12 mdr er det suplerende i forhold til fast føde.

efter 12 mdr er det stadig sumplerende jeg ved ikek hvad anbefalingerne er for flaske. men modermælk er frem til 1 år gerne meget længre.

Hold da op, hvor pinligt! Min datter er kun 2 år og det har jeg allerede glemt! Sidder her og tænker på om jeg måske skal læse alle de samme bøger om at blive mor for første gang, inden jeg har termin med nr. 2

Anmeld

24. april 2013

EnSødMor

Månsson skriver:

Ja det er da ret normalt at amme eller gi flaske ved 7 måneder

Ja ville også sige det er normalt ;-) 

Anmeld

24. april 2013

EnSødMor

raca skriver:

dels er der jo sket en omveltning når nu far er væk.

og dels sætter seprationeangsten ind i den alder.

så bær hende hav hende tæt på dig put med hende osv...

så går det nok hurtigt over, hun har sikket på bare brug for trykhed.

hvis det forsætter så få tjækket hendes øre.

Min mor nævnte også ørene. Så hvis det bliver ved endnu en nat idag, så kontakter jeg læge imorgen. ;( 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.