Tegn på Autisme hos små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.004 visninger
9 svar
1 synes godt om
24. april 2013

Anonym trådstarter

Hejsa.

Vil høre om der er nogen der vil fortælle hvilke tegn jeres børn har haft på autisme i 1.5 - 2.5 års alderen

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Hejsa.

Vil høre om der er nogen der vil fortælle hvilke tegn jeres børn har haft på autisme i 1.5 - 2.5 års alderen

Tak

troede ikke man kunne se tegn på det så tidligt.....

ved godt din tråd er lidt gammel, men synes at du fortjener et svar, og måske andre ser den nu, og kan hjælpe lidt.

Anmeld

5. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hejsa.

Tak

http://www.psykiatrifonden.dk/forside/Psykiske+syg domme/Autisme+%7C+Aspergers+syndrom

Anmeld

5. maj 2013

Sahara82

Arbejder med børn med autisme, og det er efter hvad jeg ved, ikke muligt at stille en diagnose i så tidlig en alder! Barnet er langt fra færdigudviklet, og derfor kan det være svært at kende forskel på en sen udvikling, og et autistisk træk! Men det er altid en mulighed at kontakte din læge hvis du vil vide mere.

Anmeld

5. maj 2013

TNBC

smsh skriver:

Arbejder med børn med autisme, og det er efter hvad jeg ved, ikke muligt at stille en diagnose i så tidlig en alder! Barnet er langt fra færdigudviklet, og derfor kan det være svært at kende forskel på en sen udvikling, og et autistisk træk! Men det er altid en mulighed at kontakte din læge hvis du vil vide mere.

I det jeg nikker til står der man kan se det i 2-3års alderen.

Anmeld

5. maj 2013

Sahara82

Yurie skriver:

I det jeg nikker til står der man kan se det i 2-3års alderen.

Ved godt der står det mange steder, men man skal bare passe på med allerede at sætte en diagnose. Jeg ved det kan være opslidende og man kan have brug for at finde en årsag, men barnet er endnu ikke færdig med at udvikle sig, så chancen for en fejldiagnose er meget stor hvis den gives allerede nu.

Anmeld

5. maj 2013

Annette A

Vores ældste søn har atypisk autisme og hans tidlige tegn var at ikke pludrede som baby og kun sagde lyde indtil 3-årsalderen og derefter blev hans adfærd også forandret fordi han ikke kunne formidle sine behov sprogligt og han blev fysisk voldsom (slog og sparkede). Men det var det sproglige der var de første tegn og vi blev opmærksom på at noget var galt mod 2-års alderen.

Anmeld

6. maj 2013

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

troede ikke man kunne se tegn på det så tidligt.....

ved godt din tråd er lidt gammel, men synes at du fortjener et svar, og måske andre ser den nu, og kan hjælpe lidt.

Tusind tak Skal have børnepsykolog ud senere denne måned så håber vi kommer tættere på et svar

Anmeld

6. maj 2013

Anonym trådstarter

Christina A skriver:

Vores ældste søn har atypisk autisme og hans tidlige tegn var at ikke pludrede som baby og kun sagde lyde indtil 3-årsalderen og derefter blev hans adfærd også forandret fordi han ikke kunne formidle sine behov sprogligt og han blev fysisk voldsom (slog og sparkede). Men det var det sproglige der var de første tegn og vi blev opmærksom på at noget var galt mod 2-års alderen.

Helt det samme med sproget her - og er ikkke interesset i det sociale med andre børn. Der kommer børnepskololog ud senere denne måned

Anmeld

6. maj 2013

Annette A

Anonym skriver:

Helt det samme med sproget her - og er ikkke interesset i det sociale med andre børn. Der kommer børnepskololog ud senere denne måned

Ja nu du skriver det med leg, så var parallellege også en del af billedet her. Håber I får en udredning hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.