Kindtænder og feber, tigerspring og latter-lyd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.797 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. juni 2009

JustAnotherName

Den lille har et tiger/appetit -spring, og kræver at ligge MEGET ved brystet om aftenen og i de første nattetimer.

Bianca har vist kindtænder på vej ....med ALT hvad det indebærer.
Hun er snottet, hævet i ansigtet, har feber og savler.
Det ligner ellers ikke hende at reagere sådan på tandfrembrud, men de sidste kindtænder er åbenbart lidt mere lede.
Igår havde Bianca 39 i feber og der var tæske hamrende varmt. Hun spiste i ngenting overhovedet! Selv når vi tilbød hende ostehaps, kiks, brød og is mm, ting som hun plejer at ELSKE, så sad hun bare med det i hånden uden at spise det. Hun faldt ind og ud af søvn - små lure på 10 minutter, og ville ellers bare sidde hos enten far eller mor hele tiden og hænge.
SLET IKKE DEN PIGE VI KENDER!
Så idag fik hun selvsagt en fridag fra vuggestuen. Men idag har hun slet ikke været så utilpas. Hun har leget, snakket og været aktiv i modsætning til igår, og selvom det ikke er blevet til alverdens, så har hun også spist idag.
Så jeg håber at det var dét for nu. Jeg hader når ens lille pus har det så dårligt, at man slet ikke kan kende dem. Det gør helt ondt inden i mig, når hun bare er så slatten og sølle.

Idag har jeg så (igen-igen) et alene døgn med pigerne, og valgte at give det en chance, at prøve at handle ind selv med begge børn.
Celina røg i slyngen, hvor hun øjeblikkeligt faldt i søvn.
Og Bianca kom i indkøbsvognen efter lidt protester, da hun hellere SELV vil fræse rundt med en af de dersens små børne-indkøbsvogne.
Og så gik det faktisk over al forventning godt. Jeg fik både handlet og pakket ud, ammet den lille til hun sov igen, så jeg kunne lege med Bianca, inden jeg skulle igang med aftensmad.
Nu er Bianca netop puttet for natten, og så varer det nok ikke længe inden Celina giver sit lille "tigerbrøl" om at få mere mad.

DAGENS HØJDEPUNKT
Celina er idag 5 uger og 3 dage gammel, og hun grinte MED LYD idag. Det er jo simpelthen fantastisk med sådan en lyd fra et ellers ret lydløst lille spædbarn. Hun er dog begyndt at komme med flere lyde tilbage til os, når vi pludrer med hende, men ellers er den lyd hun kommer mest med jo "wraaaah", når hun vil fortælle os, at hun enten er våd, sulten, træt eller ved en af de mange andre kriser hun kan opleve, hvor det kræver en kærlig forældres hjælpende hånd   

Katrine - en glad, men også en træt, mor til Bianca 240907 og Celina 220509

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

Bondepigen

Åårh, hvor er det da bare et fantastisk billede af de to charmetrolde.

Ja, det er slet ikke spor sjovt, når ens børn ikke er tilpas. Det gør virkelig ondt langt ind i hjertet. Men det er godt hun har det bedre i dag!!

Flot klaret med alt det du har klaret med indkøb børn og det hele. Tror da, det er en god ting sådan en slynge, der kan give én lidt mere frihed.

Tillykke med den første latterlyd. Det er bare så fantastisk!!!

Anmeld

29. juni 2009

Ida.

Nøj hvor lyder det hårdt!! Vi er også igang med tigersprings-halløj og jeg synes, at det i sig selv trækker tænder ud - kan slet ikke forestille mig, hvordan det ville være, hvis Annika var syg oveni hatten. Men det lyder bare til, at du klarer det helt fantastisk,...du lyder overskudsagtigt selvom du skriver, at du er træt...

Hvor er det vildt, at Celina allerede griner med lyd på...det er bare SÅ stort, når der sker et nyt udviklingsspring - og det er bare mindst ligeså stort med nr 2, som det var med nr. 1 synes jeg!!

Et fantastisk billede af dine tøser!!

/Ida

Anmeld

29. juni 2009

JustAnotherName

ØV !!!!!!

Bianca vågnede grædende. Hendes temp. siger pludselig 39,0 igen   

Anmeld

30. juni 2009

Ida.

JustAnotherName skriver:

ØV !!!!!!

Bianca vågnede grædende. Hendes temp. siger pludselig 39,0 igen   

hvordan har hun det så idag?

Anmeld

30. juni 2009

JustAnotherName

Hun har været mere pylret end ellers, men bortset fra det, så har hun været feberfri og frisk igen idag. Det er noget mærkeligt noget, sådan som feberen kommer og går. Men nu håber vi at det var det!

Hvordan står det til hjemme hos Jer ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.