Kan ikke finde ud af den nye terminsdato

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
2 svar
1 synes godt om
24. april 2013

tankai

Jeg synes det er så forvirrende, efter vi har været til NF. 

Jeg blev insemineret 02-02-13, og når man regnede med første dag i sidste mens, ville min termin ligger 26 oktober. 

NF scanningen i sidste uge sagde 22 oktober, så jeg blev rykket fire dage. 

Jeg er sådan en, der godt kan lide at læse om hvad der sker uge for uge - dag for dag - ved godt det ikke er præcist, men jeg synes det er lidt hyggeligt alligevel. 

Synes jeg har lidt svært ved at "føle mig længere henne, end jeg er", specielt fordi, jeg egentlig skulle være blevet gravid, inden jeg blev insemineret. 

Hvordan vender jeg mig til min nye dato og beregning? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

Rockertand

tankai skriver:

Jeg synes det er så forvirrende, efter vi har været til NF. 

Jeg blev insemineret 02-02-13, og når man regnede med første dag i sidste mens, ville min termin ligger 26 oktober. 

NF scanningen i sidste uge sagde 22 oktober, så jeg blev rykket fire dage. 

Jeg er sådan en, der godt kan lide at læse om hvad der sker uge for uge - dag for dag - ved godt det ikke er præcist, men jeg synes det er lidt hyggeligt alligevel. 

Synes jeg har lidt svært ved at "føle mig længere henne, end jeg er", specielt fordi, jeg egentlig skulle være blevet gravid, inden jeg blev insemineret. 

Hvordan vender jeg mig til min nye dato og beregning? 

Det er helt normalt at blive rykket lidt i termin - og hvis du blev terminsskannet flere gange i løbet af din graviditet, så ville terminsdatoen også ændre sig flere gange, idet datoen udregnes efter mål, og fosteret vokser i ryk, når terminen er fastlagt til nakkefold, så vælger man at fastholde den for ikke at skabe unødig forvirring.
Det handler altså ikke om, at du ca. ved, hvornår du blev gravid, men at terminen udregnes efter dit barn, som jo så allerede har vokset sig fint stort og derfor giver en tidligere termin.

Anmeld

24. april 2013

tankai

Rockertand skriver:

Det er helt normalt at blive rykket lidt i termin - og hvis du blev terminsskannet flere gange i løbet af din graviditet, så ville terminsdatoen også ændre sig flere gange, idet datoen udregnes efter mål, og fosteret vokser i ryk, når terminen er fastlagt til nakkefold, så vælger man at fastholde den for ikke at skabe unødig forvirring.
Det handler altså ikke om, at du ca. ved, hvornår du blev gravid, men at terminen udregnes efter dit barn, som jo så allerede har vokset sig fint stort og derfor giver en tidligere termin.

Ved godt, at det er størrelsen der gør det, men synes nu det er svært at vende mig til at jeg ikke stadig er 13+4 men er 14+1.. Synes det er et stort spring.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.