Fødsel og diskusprolaps??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. april 2013

Jupiter

Jeg oprettede en tråd igår om hvem søren man kontakter når en diskusprolaps pludselig begynder at give en masse smerter sidst i graviditeten.

Jeg endte med først at tage op til lægen, som kun ville henvise til fys og panodil (hvilket allerede er prøvet), og ellers JM som nok vidste mere om den slags  Da jeg spurgte ind til fødsel og hvad det kunne have af betydning, fik jeg at vide at det kunne fødegangen svare på.

Så ringede jeg til min JM for at få en tid før den jeg har i næste uge (for at få snakket tingene igennem), men det kunne ikke lade sig gøre. I øvrigt kunne hun oplyse at det er min egen læge der skal henvise til lægerne på sygehuset hvis han mener jeg skal sættes igang eller have ks hvis den her diskus laver for mange problemer.

Ville I ringe til fødegangen, eller kontakte lægen igen?

Jeg føler ikke rigtig at min egen læge ved sælig meget om det her,  og er ikke helt tryg ved at lade ham tage stilling til det. Men omvendt, hvis det kun er ham der kan, så er jeg vel nødt til det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

Rockertand

Jupiter skriver:

Jeg oprettede en tråd igår om hvem søren man kontakter når en diskusprolaps pludselig begynder at give en masse smerter sidst i graviditeten.

Jeg endte med først at tage op til lægen, som kun ville henvise til fys og panodil (hvilket allerede er prøvet), og ellers JM som nok vidste mere om den slags  Da jeg spurgte ind til fødsel og hvad det kunne have af betydning, fik jeg at vide at det kunne fødegangen svare på.

Så ringede jeg til min JM for at få en tid før den jeg har i næste uge (for at få snakket tingene igennem), men det kunne ikke lade sig gøre. I øvrigt kunne hun oplyse at det er min egen læge der skal henvise til lægerne på sygehuset hvis han mener jeg skal sættes igang eller have ks hvis den her diskus laver for mange problemer.

Jeg føler ikke rigtig at min egen læge ved sælig meget om det her,  og er ikke helt tryg ved at lade ham tage stilling til det. Men omvendt, hvis det kun er ham der kan, så er jeg vel nødt til det? 

Jeg har set masser af henvisninger, hvor praktiserende læger eller sågar gynækologer forsøger at få os til at tage stilling til, om en gravid kan gennemgå en vaginal fødsel pga. en rygproblematik.
Svaret er og har altid været: Hvor skulle vi vide det fra? Det må jo komme an på en prøve.
Det må være en samlet vurdering for din egen læge i samråd med den obstetriske læge.
Hvis jeg var dig, ville jeg få lavet en fødselsplan mhp. vaginalfødsel (som jo altså er mest optimalt for både mor og barn), hvor du har mulighed for at få kejsersnit ved en vis grænse.
Held og lykke.

Anmeld

24. april 2013

L&V

Jupiter skriver:

Aner intet om det med din ryg men da jeg sku snakke fødsel både første og her anden gang har det været med henvisning fra min jm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.